back to top
2025. március 14. 21:08
KezdőlapMotoGPMir belefáradt a Honda fő gondjának emlegetésébe, de ő és Marini is...

Mir belefáradt a Honda fő gondjának emlegetésébe, de ő és Marini is jó lehetőséget lát a hétvégében

Joan Mir elárulta, unja már, hogy a Honda motorblokkproblémájáról kell beszélnie, ugyanakkor nem zárta ki, hogy az Argentin Nagydíjon nagyot dobhatnak. Ebben Luca Marini is egyetért, aki szerint idén sok hétvégét lesz okuk élvezni.

Az előszezoni tesztek és a Thai Nagydíj hétvégéje alapján talán most már egyértelműen kijelenthető, hogy a Honda jelentősen előrelépett a tavalyi borzalmas szezonjához képest. Ugyanakkor a helyzet továbbra sem optimális, hiszen a japánoknak van egy komoly gondjuk, amelyet egyelőre nem sikerült kiküszöbölni.

Ez pedig a motorblokk, amely nyilvánvalóan kulcsfontosságú elem, hiszen motorerő nélkül nehéz pozíciót szerezni, vagy éppen megtartani azt a futamon. Joan Mir erről már a tesztek után is beszélt, és egyértelművé tette, hogy a Honda továbbra sem oldotta meg ezt a problémát. Ő pedig már kissé unja, hogy folyton ezt kell ecsetelnie.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

Ez még mindig jelen van – nyilatkozta. – Valójában ez az, ami meggátol engem az előzésben. Amikor beértem az egyenesbe, [a többiek] mellett voltam, és ahogyan egyre feljebb váltottunk, lehagytak. Jó lenne, ha mellettük tudnék maradni, mert manapság az aerodinamika miatt, ha nem vagyunk a másik mellett, akkor lehetetlen az előzés. A Hondánál tisztában vannak vele, hogy nincs elég motorerőnk, gondolom, van tervük erre vonatkozóan, mert már belefáradtam abba, hogy ezt mondogatom. A motor közepesen jó alapokkal rendelkezik, vannak pozitívumai, vannak negatívumai, de a legnagyobb probléma a motorblokk.”

Hozzá kell tenni, hogy a burirami pálya kifejezetten érzékeny az erőforrás teljesítményére a sok kigyorsítás, illetve hosszú egyenes miatt. Bár utóbbiból a soron következő termasi pályán is van egy, de ezt ellensúlyozzák a gyors és elnyújtott kanyarok. Mir nem zárta ki, hogy Argentínában nagyot alakíthatnak, bár úgy véli, az ellenkezője is benne van a pakliban.

Ez a pálya nagyon más [a buriramihoz képest] – jelentette ki. – A tapadás nem nagy, és nagyon kicsi féktávok vannak. Kíváncsi vagyok, hogyan megy a motor Termasban: alakulhat nagyon jól, de nagyon rosszul is elsülhet. Ami egyértelmű, hogy optimisták vagyunk, a bokszban pozitív a légkör, és ez kétségtelenül segít. Nehéz úgy megérkezni egy pályára csütörtökön, hogy tudjuk, máris vesztettünk. Ha viszont azzal a gondolkodással jövünk meg, hogy talán lesz esélyünk az élmezőnyben menni, a legjobb tízben harcolni, és ha minden jól megy, valami jobbat [elérni], akkor másképp állunk hozzá.”

Ebből a szempontból Luca Marini egyetért csapattársával. „Ez egy nagyon jó esély lehet számunkra – kezdte. – Remélem, pénteken jó érzéssel kezdhetünk. Kulcsfontosságú lesz, hogy az edzéseken az első tízben legyünk. Mindenkinek ez lesz a célja, ahogyan nekünk is, mert az első futamon megmutattuk, hogy elég nagy potenciállal rendelkezünk.”

Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend

Az olasz pilóta azonban hangsúlyozta, mivel a mezőny két éve nem járt Argentínában, az aszfalt állapota okozhat nekik fejfájást. „Úgy gondolom, hogy ezen a pályán a tapadás lesz a legnagyobb problémánk – fogalmazott. – Azonban az is igaz, hogy a gumik hatalmasat léptek előre a 2023-as évhez képest. Szóval meglátjuk, milyen állapotban lesz az aszfalt.”

Annak ellenére, hogy a termasi nagyon más jellegű pálya a buriramihoz képest, Mariniék nem sokat változtatnak az RC213V-n. „Az alapbeállítás egyértelmű – szögezte le. – A tesztek során remekül dolgoztunk. Többé-kevésbé ugyanazzal a motorral kezdünk, mint Buriramban, csak néhány módosításra van szükségünk ezen a pályán. Azonban a szokásos dolgokról van szó. Ezért nagyon elégedett vagyok az eddig elvégzett munkával. Tovább kell hajtanunk, mert idén biztosan sok hétvégét élvezhetünk.”