back to top
2025. március 17. 05:02
KezdőlapMoto2Dixon verhetetlen volt, González értékes pontokkal zárta az argentínai Moto2-es futamot

Dixon verhetetlen volt, González értékes pontokkal zárta az argentínai Moto2-es futamot

Jake Dixon domináns teljesítménnyel nyerte meg a termasi Moto2-es versenyt. A második helyen Manuel González ért célba, aki így megtartotta az összetettbeli vezetést. A harmadik pozíció sorsáról egy nagy csata döntött, amiből végül Celestino Vietti jött ki győztesen.

A Moto3-as futam után a Moto2-es viadallal folytatódott az Argentin Nagydíj vasárnapi programja. A pole-pozícióból a burirami futamgyőztes, Manuel González indulhatott, mellette pedig Jake Dixon és Marco Ramírez állt fel a rajtrácsra. A start előtt a továbbra is tartós felhőzet miatt a levegő hőmérséklete 25, a termasi pályáé 35 fokos volt.

Mintha csak a MotoGP-t „másolnák”: González nagy harcban, Bertelle a Q1-ből érkezve duplázott

A legjobban Dixon lódult meg, átvette a vezetést, González csak mögé tudott besorolni, Ramírez pedig megtartotta a harmadik helyet. Viszont Filip Salač még az 1. körben meg tudta előzni az American Racing Team pilótáját, és így feljött a dobogóra. Adrián Huertas eközben bukott.

Salač ezután sem állt le, a 2. kör elején Gonzálezt is megelőzte, és elindult a csapattársa után. Azonban a 3. körben a spanyol pilóta vissza tudott bújni a cseh motoros mellé, miközben Dixon fokozatosan távolodott el tőlük. A negyedik helyet azalatt Áron Canet ragadta el Ramíreztől, de rövidesen hibázott, és így „visszacserélték” a pozíciókat, majd ez még egyszer megismétlődött.

Dixon a futam negyedénél rákapcsolt, és több mint fél másodperccel lerázta Gonzálezt. Salač pedig hibázott, túlvállalta magát egy kanyarban, így rövid időn belül Ramírez és Canet is elment mellette. Diogo Moreira eközben ismeretlen okból kiállt a bokszba, majd később mégis visszatért a pályára, feltehetően tesztelési célzattal.

Canet aztán a 8. körben erőből megelőzte Gonzálezt is. Az élen haladó Dixon eközben már több mind egy másodperccel leszakította az üldözőit, akiket lelassítottak a folyamatos csatáik. A 10. körben Salač is elment González mellett, miután megelőzte Ramírezt, majd azonnal támadni kezdte Canetet is.

A 11. körben aztán jött a dráma: Ramírez elment Salač mellett az 5-ös kanyarban, de túlcsúszott, és a cseh pilóta visszabújt mellé. Ekkor azonban túl közel kerültek egymáshoz, összeértek, és Salač bukott, majd nem is tudta folytatni a versenyt, ellentétben Ramírezzel, aki visszacsúszott a hatodik helyre. A felügyelők később úgy ítélték meg, hogy ez egy versenybaleset volt.

Mindeközben átrendeződött az élmezőny, Canetet előbb González, majd Celestino Vietti is átugrotta. A Liqui Moly Dynavolt Intact GP      pilótája hamar le is tudott lépni két vetélytársától, akik egymással kezdte csatázni. Dixon előnye ekkora már két másodperc fölé nőtt, Mario Aji pedig bukott. A 16. körben Vietti hibázott, és Canet átvette tőle a harmadik pozíciót.

A hajrára Dixon már három és fél másodperccel vezetett González előtt, akit hat és fél másodpercről követett Vietti, aki visszaelőzte Canetet. Az utóbbi kettősre eközben lépésről lépésre zárkózott fel Ramírez, mivel a sérült motorja ellenére kimondottan jó tempót diktált.

Végül az első kettő helyen innentől már nem volt változás, Dixon fölényesen nyerte meg a termasi futamot González előtt, aki a burirami győzelme után ismét értékes pontokat szerzett, és megtartotta a bajnoki vezetést. A harmadik helyre Vietti tudott bejönni, pedig a mögötte haladó Canet még támadni próbálta az utolsó körben, utánuk Ramírez ért célba.