Ai Ogurát kizárták az Argentin Nagydíjról, miután nem homologizált elektronikai vezérlőegység működött az Apriliájában. Hogy ez pontosan hogyan fordulhatott elő, azt nem tudni, mindenesetre ez már a második hasonló eset ebben a szezonban.
Azok után, hogy a szezonnyitón Ai Ogura túlzás nélkül berúgta a MotoGP ajtaját, az Argentin Nagydíj hétvégéjén nem nyújtott ennyire extra teljesítményt, ám a vasárnapi főfutamon azért sikerült felzárkóznia a tizenötödikről a nyolcadik helyre. Mindezt azonban hiába tette, ugyanis magyar idő szerint vasárnap késő este érkezett a hír, hogy kizárták a versenyről.
A szűkszavú tájékoztatás értelmében a japán újonc azért jutott erre a sorsra, mert szabálytalan elektronikai vezérlőegység működött a motorjában. Egészen pontosan a „V21 b102es” verzió, amely nem egy homologizált szoftver, miközben 2016 óta a MotoGP mezőnye egységes verziót használ ebből az eszközből, amely a motorblokk működését szabályozza, és többek között a kipörgésgátlásban, valamint az első kerék elemelkedésének megakadályozásában van szerepe.
Hogy ez hogyan fordulhatott elő, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre ez már nem az első hasonló eset a 2025-ös idényben. A Thai Nagydíj edzése után Álex Rins összes körét törölték, miután egy „X2 Race Link” elnevezésű, minden bizonnyal a tesztekről származó, de a hivatalos időmérés által jóvá nem hagyott egységet használt, amely lehetővé tette a GPS-hez való hozzáférést, és ez a királykategóriában tilos. Ez az eset azonban nem kapott akkora visszhangot, hiszen a spanyol pilóta amúgy sem harcolta volna ki a Q2-es szereplést, így pedig semmilyen gyakorlati jelentősége nem volt.
How close do you want it? @37_pedroacosta & @AiOgura79: YES 💥#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/P5J7fcaxJ6
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 16, 2025
Egyelőre tehát kissé rejtélyes, hogy pontosan mi történt, de a szabálytalanság aligha befolyásolta Ogura teljesítményét. Persze ettől még nem fogják megváltoztatni az ítéletet, ám a Trackhouse-nak lehetősége volt a fellebbezésre. Ezt az ítéletkihirdetésétől számítva 60 percig kellett jelezniük, de cikkünk írásának pillanatában erről nem érkezett információ.
Amennyiben a döntésen nem módosítanak, Ogura nyolcadik helye és az így szerzett 8 pontja elveszik, mögötte pedig mindenki eggyel előrébb jön. Ennek köszönhetően Pedro Acosta, Joan Mir, Luca Marini, Rins, Maverick Viñales, Jack Miller, Fabio Quartararo, valamint Raúl Fernández eggyel több egységet szerzett. A pórul járt pilóta így az ötödik helyett a nyolcadik pozícióban áll a tabellán.
Az Aprilia rémálomszerű hétvégét zárt, és mindössze 5 ponttal hagyja el Termast. Marco Bezzecchi hatodik lett a sprinten, másnap viszont a rajtnál bukott, Fernández pedig csapattársa diszkvalifikálása miatt végül megszerezte első egységét, de ennél többre nem volt képes. A Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadori pedig el sem indult a hosszú versenyen, miután az időmérőn kificamította a bal vállát, és a fájdalom túl nagynak bizonyult. Mindezek következtében az Aprilia helyet cserélt a Hondával, és visszaesett a konstruktőri tabella harmadik pozíciójába.