back to top
2025. április 01. 23:45
KezdőlapMotoGPMir élete egyik legfrusztrálóbb futamán van túl, miután a „legrosszabb forgatókönyv” lépett...

Mir élete egyik legfrusztrálóbb futamán van túl, miután a „legrosszabb forgatókönyv” lépett életbe

Joan Mir egy ideig kényelmesen motorozott az Argentin Nagydíjon, ám aztán túlmelegedett az első gumija, a hajrában pedig már nem tudott mit tenni, ezért frusztrálónak titulálta a versenyt. Magával a teljesítménnyel viszont elégedett, és a szezon egészét illetően optimista.

Joan Mir a tizedik helyen ért célba az Argentin Nagydíjon, így a 2023-as indiai főfutam óta először végzett a legjobb tízben vasárnap. utólag ráadásul kilencedikként rangsorolták, hiszen Ai Ogurát nem homologizált elektronikai vezérlőegység miatt kizárták. A spanyol versenyző azonban mégis bosszúsan értékelt a leintés után.

Reagált a kizárt pilóta csapata, nem csalás, hanem „technikai hiba” vezetett a szabálytalansághoz

Még úgy is, hogy az első körökben minden rendben ment. „Talán ez volt pályafutásom egyik legfrusztrálóbb futama – nyilatkozta. – Tudom, hogy itt fontos jól menedzselni a gumikat. Egy olyan bolyban voltam, ahol ezt meg tudtam tenni, és komfortosan éreztem magam Brad Binder mögött, tudtam tartani a tempóját, és kímélni az abroncsaimat.”

Azonban a 4-es és az 5-ös kanyar közötti egyenesben kiütközött a Honda legnagyobb gyengesége, amit Mir a féktávokon próbált kompenzálni, de ez előbb-utóbb bekérte az árát. „Minden alkalommal, amikor az egyenesbe értünk, megelőztek – panaszkodott. – A fékezésnél próbáltam védekezni, de miközben ezt tettem, a tizedik körre túlmelegedett a gumim. Onnantól kezdve gondjaim adódtak fékezés közben, és már nem tudtam védekezni az egyenesekben vagy a fékezés alatt. Többször is szélesre futottam.”

A 27 esztendős motoros összesen 4 másodpercet vesztett, utána viszont valamelyest tudott javítani a helyzeten. Ekkor azonban már késő volt. „Megpróbáltam finomabban menni, hogy csökkentsem az első gumi hőmérsékletét – árulta el. – Sikerült újra utolérnem a bolyt, és szerintem gyorsabb voltam náluk, viszont már nem tudtam többet tenni. Ezért vagyok ennyire frusztrált.”

Marc nyerte a Márquez-kupa termasi fordulóját, győzelmével történelmi mérföldkőhöz érkezett

Mir már számtalanszor megjegyezte, hogy bár egyértelmű a Honda fejlődése, a motorblokk terén még mindig nagy a lemaradás. Ráadásul abból a szempontból is balszerencséje volt, hogy olyan motorokkal kellett volna felvennie a harcot, amelyek egyértelműen jobbak ezen a téren mind az aranyszárnyasoknál, mind a másik japán márkánál.

Tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg nem olyan motorblokkal rendelkezünk, amilyenre szükségünk lenne a pozíciónk megtartásához – szögezte le. – Ezen a futamon ugyanakkor a lehető legrosszabb forgatókönyv lépett életbe: két KTM, egy Aprilia, valamint egy Ducati volt körülöttem, Yamahák pedig nem. Ezek voltak a leggyorsabb motorok, én pedig pont a közepén voltam.”

Mir márkatársa, Johann Zarco úgy fogalmazott, hogy ha a viadal elején sikerül Francesco Bagnaia előtt maradnia, akkor akár a dobogó is meglehetett volna neki. Ebből a szempontból a kétszeres világbajnok hasonló helyzetben volt, persze valamivel hátrébb. „Ha sikerül két versenyzőt megelőznöm, és Zarco mögé vagy elé kerülök, másképp alakult volna a verseny – vélekedett. – Az előzéshez viszont védekezni is tudni kell, amire én nem voltam képes.”

Az „álomszerű” hétvége ellenére Zarco csalódott és dühös volt a futam után

Persze az egyszeres királykategóriás futamgyőztes is tudja, hogy tavaly a két kezét összetette volna ilyen eredményért. „Frusztráló, ugyanakkor ígéretes, mert voltak pozitívumok is ezen a futamon – mondta. – Jól kezeltem a gumikat, a végén pedig versenyképesnek bizonyultam, ami nem könnyű. Jó munkát végeztünk, de most nem vagyok elégedett.”

Ami pedig szintén előrelépés mind az előző idény nagy részéhez, mind a Thai Nagydíjhoz képest, hogy ezúttal motoron maradt. „Voltak nehéz pillanataim a versenyen, de kontrollálni tudtam őket – idézte fel. – Azok után, ami Buriramban történt, be akartam fejezni a futamot, pontokat szerettem volna szerezni, és hasznos adatokat gyűjteni.”

Ami pedig a jövőt illeti, Mir úgy gondolja, hogy ha Termasban ilyen eredményre voltak képesek, akkor más pályákon ennél is jobbak lehetnek. Igaz, nem feltétlenül a következő lesz az a helyszín, ahol ez megtörténik. „Ha a legrosszabb esetben is sikerül a legjobb tízbe kerülnünk, akkor talán lehet néhány jó versenyünk idén – állította. – Jönnek majd a rövidebb egyenesekkel rendelkező pályák, bár Austin még nem tartozik ezek közé.”

Így áll a MotoGP-tabella az Argentin Nagydíj után