back to top
2025. április 01. 22:50
KezdőlapMotoGPBagnaia és a szezonkezdetek: érdekes ellentét húzódik a számok mögött

Bagnaia és a szezonkezdetek: érdekes ellentét húzódik a számok mögött

Kívülről úgy néz ki, hogy Francesco Bagnaia élete legrosszabb szezonkezdetén van túl. A nyers számok azonban épp az ellenkezőjét igazolják…

A szezon előtt a legtöbb MotoGP-drukker arra számíthatott, hogy a kezdeti tapogatózásokat követően egymásnak feszül a gyári Ducati két titánja, Francesco Bagnaia és Marc Márquez. Ezzel szemben teljesen más képet festett a 2025-ös idény első két fordulója.

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

A 32 éves spanyol teljesítményére ugyanis senki sem találta az ellenszert. Márquez eddig verhetetlen volt az idei kiírásban, hiszen Thaiföldön és Argentínában is behúzta a sprintversenyt és a főfutamot is. Olasz kollégája eközben nem találta ugyanazt a tempót. Súlyos vereséget szenvedett mindkét nagydíjon, hovatovább Termasban vasárnap a dobogóra sem tudott felállni, miután a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót. Hátránya immáron 31 pont, de van egy statisztika, amely reményt adhat Bagnaiának és szurkolóinak.

Amióta a királykategóriát erősíti, Bagnaiának az idei volt a legjobb szezonkezdete – világított rá az olasz Motorsport.com. Persze, a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy első két idényében még a Pramac színeiben versenyzett. 2019-ben mindössze 2, egy évvel később pedig 9 pontot szerzett a szezon első két hétvégéjén.

2021-re aztán megkapta a gyári Ducati egyik ülését. Pontjait vizsgálva eddig ezt az idényt kezdte a legerősebben, harmadik és hatodik lett a két lusaili versenyen. A 2022-es start rémálomszerűre sikeredett neki: kiesés Katarban, majd egy tizenötödik hely Indonéziában. Az elmúlt két esztendőben bár a szezonnyitókat és a sorozat legelső sprintjét egyaránt megnyerte, a második versenyei rendre alulmúlták a várakozásokat. 2023-ban a tizenhatodik helyen szelte át a célvonalat Argentínában, tavaly pedig be sem tudta fejezni a portimãói viadalt.

Pontokra lefordítva így néztek ki Bagnaia szezonkezdetei a gyári Ducati színeiben: 2021-ben 26 egység állt a neve mellett, 2022-ben pedig csak 1. 2023 óta a sprintversenyek megjelenésének köszönhetően a pontszám is szignifikáns ugrást mutatott, 2023-ban összesen 41, 2024-ben 37, míg 2025-ben 43 pontot szerzett. Ha ezekből levonjuk a szombati futamok pontjait, 25, 25 és 29 egységről beszélhetünk.

Erős szavak a Ducati igazgatójától: Bagnaia nem szenvedhet meg ennyire egy harmadik helyért

De akkor mégis miért vetül negatív fény az olasz nyitására? A választ a riválisoknál kell keresni. Márquez megmutatta az elmúlt fordulók során, hogy esze ágában sincs kiülni márkatársa bukdácsolását, és ez jelentősen megnehezíti Bagnaia dolgát. Szintén nem segít az olaszon az a tény sem, hogy bár pontszámra most áll a legjobban, a legnagyobb hátránya is most alakult ki. Az eddigi „csúcsot” 2022 tartotta, amikor két fordulót követően Enea Bastianini vezette a bajnokságot, Bagnaia hátránya ekkor 29 pontra rúgott.

Azonban pislákol némi fény az alagút végén. Az olasz az Amerikai Nagydíjtól kezdve visszaáll arra a konstrukcióra, amellyel tavaly tizenegy futamgyőzelmet szerzett. Árnyalja a képet azonban az, hogy mindezt Márquez egyik kedvenc pályáján fogja megtenni…

A gyári MotoGP-csapat tavalyi akciójának állít emléket a Ducati a különleges festésű motorjával