back to top
2025. április 10. 23:47
KezdőlapMotoGPAcosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”

Acosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”

Pedro Acosta saját meglátása szerint idén versenyképesebb az időmérőkön, mint tavaly. Acosta azt is elmondta, hogy leginkább a tapadás ingadozása és a hátsó kerék „rázkódása” nehezíti meg a dolgát. A spanyol pilóta szerint az április végi jerezi privát teszt kiemelt fontosságú a KTM számára.

Pedro Acosta tavaly túlzás nélkül berobbant a MotoGP-be, újoncként többször is dobogóra állhatott, és alkalomadtán a legjobbakat is ki tudta hívni. Voltak, akik így azt várták, hogy idén a bajnoki cím esélyesei között lehet majd vele számolni. Viszont az első három forduló alapján nem közelebb, inkább távolabb került az mezőny legelejétől. Persze a márkatársai küszködéséből kitűnik, hogy nem a spanyol pilóta felejtett el vezetni, hanem a KTM idei konstrukciója sikerült gyengébben, mint az előző.

Viszont ennek ellenére is van egy terület, amelyen Acosta kifejezetten jól teljesít, méghozzá az időmérőzés. Eddig mindig előkelő helyen (a negyedik, hetedik és az ötödik pozícióban) zárta a kvalifikációkat. Az egykörös tempóját viszont nem tudta átmenteni a sprintekre és a főfutamokra.

„Ha rólam van szó, idén sokkal versenyképesebbek vagyunk a kvalifikációkon, mint tavaly – mutatott rá Acosta. – Ez jó, de aztán amikor továbbmegyünk a sprintekre, azokon a tapadás mintha hirtelen eltűnne. Amikor van tapadásunk, akkor könnyű versenyképesnek lenni… Arra viszont nehéz rájönni, hogy miért jön elő ez a teljesítménycsökkenés a Q2 és a sprintfutam között.”

Az RC16 idén több szempontból sem ér fel az elvárásokhoz, de egy tekintetben különösen megnehezíti Acosta életét. „Mindig, amikor problémákat emlegetek, akkor többé-kevésbé a hátsó vibrációról beszélek – árulta el. – Ez minden alkalommal szóba kerül, amikor belépek a garázsba.  Megoldást kell erre találnunk, mert ez már egy éve így megy.”

Ráadásul az ő esetében nem a sokak által felhozott „sima vibrációról” (chatteringről) van szó, hanem egy jóval nyugtalanítóbb jelenségről. „Szerintem a sima vibráció az az, amikor a hátsó vagy az első kerék elugrál, mint [Fabio] Quartararo mentésénél az austini Q1-ben – magyarázta. – Ám én ezt a vibrációt akkor érzem, amikor meghúzom a gázt: akkor a hátsó kerék mintha rázkódni kezdene. Azért nem ugrál, de megnehezíti a dolgom. És olyan hatása van, mint egy hógolyónak, az egész motor remegése egyre nagyobb és nagyobb lesz miatta.”

Ilyen helyzetben persze a KTM-nél nem állnak le a munkával. A tervek szerint április 28-án, hétfőn, a Spanyol Nagydíj utáni napon egynapos tesztet tart a gyártó Jerezben (mellékesen itt debütál majd a Ducati következő Superbike-ja). Az osztrákoknak ez lesz az első hivatalos tesztelési lehetősége az előszezoni gyakorlások óta, és ennek Acosta különösen nagy fontosságot tulajdonít. „Ez lesz talán a legfontosabb nap a szezonunkban – mondta Acosta a jerezi tesztről. – Ott sok mindent ki kell próbálnunk.”