Pedro Acosta Marc Márquez thaiföldi példáját hozta fel, amikor elmagyarázta, miért tartja igazságtalannak Maverick Viñales katari büntetését. A gyári KTM pilótája megpróbálta lemásolni a Tech3 versenyzőjének beállításait, de ez csak egy ideig működött jól, Enea Bastianini viszont kijelentette, neki nem engedik, hogy ugyanolyan motort használjon, mint márkatársa.
A Katari Nagydíj legnagyobb sztoriját kétségtelenül Maverick Viñales szolgáltatta, legalábbis ami a pályán elért eredményt illeti. A spanyol motoros már az időmérőn is jól teljesített, és a hatodik helyről indulhatott, vasárnap pedig teljesen váratlanul az élre tört, és öt körön át vezette a versenyt. Végül Marc Márquez visszaelőzte, de a második pozíció így is bőven több, mint amire a közvélemény számított tőle, illetve a KTM-től.
Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével
Aztán jött az ő szempontjukból szomorú fordulat, ugyanis a sportfelügyelők szabálytalannak találták a guminyomást, így megkapta az ilyenkor automatikus 16 másodperces büntetést, aminek következtében egészen a tizennegyedik helyig zuhant vissza a rangsorban. Bár Pedro Acosta ennek köszönhetően 1-gyel több pontot szerzett, nem tartja korrektnek ezt a szabályt.
Hivatalos: Viñalest megbüntették, a második hely helyett csak néhány pontot szerzett
„Nem tartom igazságosnak, hogy egy olyan dobogós helyezés, mint Maverické, úgy végződik, mintha a srác csalt volna – nyilatkozta az AS-nak – Én mások mögött motoroztam, és ugyanez volt a problémám. Oké, Mavericknek talán jobban megvolt, mert ő egyedül is ment. Ez olyan, mint Márquez Thaiföldön. Ki gondolta volna, hogy ott, a hőségben problémái lesznek? Senki. Szóval kicsit trükkös ez a szabály, mert az ember nem jós, hogy tudja, milyen lesz a hőmérséklet a futam alatt, és hogy a gumik el fognak-e fogyni, vagy lesz-e oldalszél. Meg kellene vizsgálnunk ezt a szabályt, és azt kellene mondanunk, hogy ha a rajtnál megfelelő volt a nyomás, akkor nem fordulhat elő, hogy valaki vezet, és arra kényszerül, hogy visszavegyen, hogy valaki mögé kerüljön. Rendben, Marcnak rengeteg mozgástere volt. Képzeljük el, hogy Maverick megnyeri a futamot, és elveszik tőle ezt a győzelmet, miután ő volt a leggyorsabb.”
Az egészben az a legfurcsább, hogy Viñales minden bizonnyal azért járt pórul, mert még csapata sem számított ilyen teljesítményre tőle. Azonban, mivel tiszta levegőben is motorozhatott, a nyomás nem úgy változott, ahogyan azt várták, így az előírtnál kevesebb körben lépte át a Michelin által megadott értéket. Acosta ugyanakkor nem ért egyet ezzel az eljárással.
„Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motor eleje nagyon felforrósodik a tárcsák miatt – fogalmazott. – A verseny után nem lehet megérinteni a motorunkat. Ez kényes téma, amit megértek, de hogy valakitől elvegyék a dobogót… Visszatérve Marc thaiföldi esetére, ha elveszik a győzelmét, mert nem ment hátra, az azt jelentette volna, hogy a leggyorsabbat megfosztják a diadalától. Ha a rajtnál megvolt a nyomás, mit kellett volna tennie Mavericknek? Azt, mint Marcnak, és hagyni elmenni másokat? Ezt is egy kicsit nehéz megérteni.”
Ahogyan azt a nyolcszoros világbajnok is elmondta a leintés után, amikor Viñales elment mellette, először azt hitte, hogy Acosta az. Utóbbi azonban hátrébb volt, miután hiába próbálta másolni márkatársa beállításait, ez csak a futam első harmadában működött, aztán viszont porszem került a gépezetbe, ami nagy nehézségeket okozott.
A Lorenzóval egyenlítő Marc Márquez Acostának nézte Viñalest, aki szerint „valami átkattant”
„Nagyobb súlyt akartunk helyezni a motor hátuljára, hogy közelebb legyünk Maverick természetes pozíciójához – magyarázta a DAZN-nak. – Ennek eléréséhez módosítottunk a tankon, az ülés pozícióján, mindent hátrébb helyeztünk. A módosítás azonban a hetedik körtől kezdve keresztülhúzta a terveinket. Amikor a hátsó kerék elkezdett kicsit kipörögni, hátracsúsztam, és túlságosan messze volt a kormány. Ahogyan egyre hátrébb kerültem a motoron, egyre távolabb került a kormány.”
Ami Viñales csapattársát, Enea Bastianinit illeti, az olasz motoros egész hétvégén jóval hátrébb volt, és csak tizenegyedikként intették le. Bár ő is tisztában vele, hogy javulnia kell, főleg az időmérőn, de egy érdekes kijelentés is elhagyta a száját. „Más motort használ, mint amilyen a miénk, de többet nem mondhatok, mert mi nem használhatjuk” – mondta a GPOne-nak.
Főnöke reagált Viñales büntetésére, az egyik legnagyobb kedvezményezettet is „idegesíti” a helyzet