back to top
2025. április 16. 06:28
KezdőlapMotoGPAcosta próbálta másolni Viñalest, de hiába, Bastianininek még sem ezt engedték

Acosta próbálta másolni Viñalest, de hiába, Bastianininek még sem ezt engedték

Pedro Acosta Marc Márquez thaiföldi példáját hozta fel, amikor elmagyarázta, miért tartja igazságtalannak Maverick Viñales katari büntetését. A gyári KTM pilótája megpróbálta lemásolni a Tech3 versenyzőjének beállításait, de ez csak egy ideig működött jól, Enea Bastianini viszont kijelentette, neki nem engedik, hogy ugyanolyan motort használjon, mint márkatársa.

A Katari Nagydíj legnagyobb sztoriját kétségtelenül Maverick Viñales szolgáltatta, legalábbis ami a pályán elért eredményt illeti. A spanyol motoros már az időmérőn is jól teljesített, és a hatodik helyről indulhatott, vasárnap pedig teljesen váratlanul az élre tört, és öt körön át vezette a versenyt. Végül Marc Márquez visszaelőzte, de a második pozíció így is bőven több, mint amire a közvélemény számított tőle, illetve a KTM-től.

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

Aztán jött az ő szempontjukból szomorú fordulat, ugyanis a sportfelügyelők szabálytalannak találták a guminyomást, így megkapta az ilyenkor automatikus 16 másodperces büntetést, aminek következtében egészen a tizennegyedik helyig zuhant vissza a rangsorban. Bár Pedro Acosta ennek köszönhetően 1-gyel több pontot szerzett, nem tartja korrektnek ezt a szabályt.

Hivatalos: Viñalest megbüntették, a második hely helyett csak néhány pontot szerzett

Nem tartom igazságosnak, hogy egy olyan dobogós helyezés, mint Maverické, úgy végződik, mintha a srác csalt volna – nyilatkozta az AS-nak – Én mások mögött motoroztam, és ugyanez volt a problémám. Oké, Mavericknek talán jobban megvolt, mert ő egyedül is ment. Ez olyan, mint Márquez Thaiföldön. Ki gondolta volna, hogy ott, a hőségben problémái lesznek? Senki. Szóval kicsit trükkös ez a szabály, mert az ember nem jós, hogy tudja, milyen lesz a hőmérséklet a futam alatt, és hogy a gumik el fognak-e fogyni, vagy lesz-e oldalszél. Meg kellene vizsgálnunk ezt a szabályt, és azt kellene mondanunk, hogy ha a rajtnál megfelelő volt a nyomás, akkor nem fordulhat elő, hogy valaki vezet, és arra kényszerül, hogy visszavegyen, hogy valaki mögé kerüljön. Rendben, Marcnak rengeteg mozgástere volt. Képzeljük el, hogy Maverick megnyeri a futamot, és elveszik tőle ezt a győzelmet, miután ő volt a leggyorsabb.”

Az egészben az a legfurcsább, hogy Viñales minden bizonnyal azért járt pórul, mert még csapata sem számított ilyen teljesítményre tőle. Azonban, mivel tiszta levegőben is motorozhatott, a nyomás nem úgy változott, ahogyan azt várták, így az előírtnál kevesebb körben lépte át a Michelin által megadott értéket. Acosta ugyanakkor nem ért egyet ezzel az eljárással.

Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a motor eleje nagyon felforrósodik a tárcsák miatt – fogalmazott. – A verseny után nem lehet megérinteni a motorunkat. Ez kényes téma, amit megértek, de hogy valakitől elvegyék a dobogót… Visszatérve Marc thaiföldi esetére, ha elveszik a győzelmét, mert nem ment hátra, az azt jelentette volna, hogy a leggyorsabbat megfosztják a diadalától. Ha a rajtnál megvolt a nyomás, mit kellett volna tennie Mavericknek? Azt, mint Marcnak, és hagyni elmenni másokat? Ezt is egy kicsit nehéz megérteni.”

Ahogyan azt a nyolcszoros világbajnok is elmondta a leintés után, amikor Viñales elment mellette, először azt hitte, hogy Acosta az. Utóbbi azonban hátrébb volt, miután hiába próbálta másolni márkatársa beállításait, ez csak a futam első harmadában működött, aztán viszont porszem került a gépezetbe, ami nagy nehézségeket okozott.

A Lorenzóval egyenlítő Marc Márquez Acostának nézte Viñalest, aki szerint „valami átkattant”

Nagyobb súlyt akartunk helyezni a motor hátuljára, hogy közelebb legyünk Maverick természetes pozíciójához – magyarázta a DAZN-nak. – Ennek eléréséhez módosítottunk a tankon, az ülés pozícióján, mindent hátrébb helyeztünk. A módosítás azonban a hetedik körtől kezdve keresztülhúzta a terveinket. Amikor a hátsó kerék elkezdett kicsit kipörögni, hátracsúsztam, és túlságosan messze volt a kormány. Ahogyan egyre hátrébb kerültem a motoron, egyre távolabb került a kormány.”

Ami Viñales csapattársát, Enea Bastianinit illeti, az olasz motoros egész hétvégén jóval hátrébb volt, és csak tizenegyedikként intették le. Bár ő is tisztában vele, hogy javulnia kell, főleg az időmérőn, de egy érdekes kijelentés is elhagyta a száját. „Más motort használ, mint amilyen a miénk, de többet nem mondhatok, mert mi nem használhatjuk” – mondta a GPOne-nak.

Főnöke reagált Viñales büntetésére, az egyik legnagyobb kedvezményezettet is „idegesíti” a helyzet