Bár lemaradt a(z utólagos) dobogóról, Johann Zarco felvillanyozottan értékelte a Katari Nagydíjat, miután a Ducatikkal harcolt, és egyet maga mögött is tudott tartani. Az LCR versenyzője igyekezett kihasználni a szélárnyékot, és úrrá tudott lenni a felmerülő problémán.
Johann Zarco hivatalosan negyedik lett a Katari Nagydíjon, amivel hosszú ideje a Honda legjobb eredményét érte el, ami a főfutamokat illeti. Marc Márquez még a 2023-as motegi viadalon állhatott fel a dobogó legalsó fokára, azóta a 34 éves motoros az első, akinek vasárnap sikerült az első négybe vinnie a japán márkát a MotoGP-ben.
Igaz, a pályán csak az ötödik helyet szerezte meg, ám Maverick Viñales büntetése miatt végül negyedikként rangsorolták. A Tech3 versenyzőjét nem számítva a 12. és a 19. kör között dobogós helyen ment, ám aztán Franco Morbidelli visszaelőzte. Végül 173 ezreddel maradt le az utólagos pódiumról, ám a kesergés helyett sokkal inkább örült a szereplésnek.
Hivatalos: Viñalest megbüntették, a második hely helyett csak néhány pontot szerzett
„Nagyon klassz a dobogóért harcolni és ilyen tempót futni ezzel a motorral, ilyen érzést tapasztalni rajta – nyilatkozta. – Nagyon örülök, mert remek sebességet tartottam fenn, és fantasztikus, hogy »dobogós tempóval« rendelkezünk. Ezért versenyzek. Imádom. Az Álex Márquez és [Fabio] Di Giannantonio közötti kavarodás sokat segített, mert két gyors srácról van szó. Ugyanakkor sikerült fenntartanom a sebességemet, meg tudtam előzni Morbidellit, és igyekeztem együtt maradni Pecco [Bagnaiával].”
Ahogyan arra Zarco is utalt, az ifjabbik Márquez és Di Giannantonio ütközésével két Ducati is kikerült előle, ám ezzel együtt sem volt könnyű dolga, hiszen a Honda végsebessége köztudottan nem a legjobb. Az egyszeres királykategóriás futamgyőztesnek ezért a fizika törvényeit kellett segítségül hívnia a motoron, amellyel egyre jobban megbarátkozik.
„Tudtam, hogy ha az utolsó kanyarban az élmenők mögött tudok maradni, akkor a szélárnyékkal körönként két tizedet nyerek – fogalmazott. – Amikor egyedül voltam, talán vesztettem egy kicsit. A szélárnyék óriási segítséget jelentett, de még enélkül is javultunk. Most már magaménak érzem a motort, tudom, hogyan kell kezelni, és fordulóról fordulóra egyre jobban hozzá tudom igazítani a stílusomat.”
Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével
A Honda számára már az óriási pozitívum, hogy Zarco a végsőkig tudott harcolni egy Ducatival, és az Argentin Nagydíj után másodszor lett ő a hétvége legjobbja a bolognaiak pilótáin kívül, így jelenleg a tabellán is csak Ducati-versenyzők előzik meg. Ráadásul egy másik Desmosedicit sikerült is maga mögött tartania, hiszen Fermín Aldeguer rohamosan közeledett a hajrában, és csupán 816 ezreddel maradt el a kétszeres világbajnoktól.
„Az volt a legnehezebb időszak a futamon, amikor megpróbáltam Peccóval maradni, miközben nem tudtam elhúzni a mögöttem lévő srácoktól – jelentette ki. – Amikor Morbidelli visszaelőzött, láttam, hogy Aldeguer is jön, így mindent megtettem, hogy a lehető legközelebb maradjak. Megmentettem az ötödik helyet, a büntetés miatt pedig negyedikek lettünk.”
Zarco, illetve a Honda annak is örülhet, hogy a verseny közben felmerülő gondokkal is sikerült hatékonyan megbirkózni. „Volt egy kis vibrációnk, de kézben tartottuk – árulta el. – A motorozásommal tudtam úgy alkalmazkodni, hogy megússzam a problémát. Annyira jó, hogy megerősítést nyert, hogy megvan a sebesség, és minden az irányításunk alatt van.”