back to top
2025. április 19. 18:25
KezdőlapMotoGPOliveira bírálta a MotoGP egyik fontos biztonsági rendszerét, amely szerinte nem nyújt...

Oliveira bírálta a MotoGP egyik fontos biztonsági rendszerét, amely szerinte nem nyújt elég védelmet

Miguel Oliveira kritikával illette a légzsákok szisztémáját. Szerinte jelenlegi formájukban nem nyújtanak megfelelő védelmet a bukások alkalmával, de arra is választ adott, hogy miként lehetne ezt megreformálni. Az Alpinestars egyik tisztviselője azonban megvédte a rendszert.

Miguel Oliveira jelenleg a MotoGP „sérültlistáját” erősíti. A portugál versenyző az Argentin Nagydíj sprintjén találkozott Fermín Aldeguerrel, és ütköztek. A baleset következtében a 30 éves pilóta bal oldali szegy– és kulcscsontízülete megsérült, amiért sem az Amerikai Nagydíjon, sem a katari fordulóban nem állhatott a Pramac rendelkezésére.

Oliveira a Katari Nagydíjat is kiüli, ismét a Yamaha-tesztpilóta fogja helyettesíteni

Oliveira azóta a legrosszabbakon már túl van, napról napra javul a válla, de még továbbra is bizonytalan, hogy motorra ülhet-e a soron következő jerezi hétvégén. Elárulta, hogy a jövő héten egy újabb MRI-vizsgálatot végeznek el rajta, és az sok mindenben döntő fontosságú lesz. Leszögezte, hogy nem szeretné elsiettetni a visszatérést, így könnyen lehet, hogy még Jerezben is Augusto Fernández fogja pótolni.

Oliveira Jorge Martínhoz austini akciójához hasonlóan a csapatával tartott Katarba, ahol érdekes véleményt fogalmazott meg a légzsákokkal kapcsolatban, melyek 2018 óta kerülnek be kötelező jelleggel a versenyzők ruházatába: „Érdekes ez a probléma. Nem vagyok benne biztos, hogy a légzsákok megfelelő védelmet nyújtanak. Kificamodott a vállam és a szegycsontom [is sérült], de nem tört el a kulcscsontom. Ennek ellenére, láttunk már pár törött csontot versenyzőknél, olyanoknál is, akiknek volt légzsákjuk.”

Oliveira túl van a legkritikusabb időszakon, elmondta, mit tart szem előtt a visszatérés kapcsán

„Nem gondolom, hogy biztonságos közlekedni a kavicságyban kiengedett légzsákkal. Nem azt mondom, hogy meg kell szabadulni tőlük, de lehetne fejleszteni rajtuk, különösképpen a rendszerbe jutó levegő mennyisége kapcsán. Úgy gondolom, ez a FIM-en [Nemzetközi Motorsport Szövetség – a szerk.] múlik, akiknek nyitniuk kellene a beszállítók felé” – folytatta, majd meg is indokolta, hogy miért szeretné ezt. Kifejtette, hogy minden versenyző egyénre szabott felszerelést kíván. Ő például szűken szereti, ezáltal nem tud körbe elmozogni.

A légzsák egyébként nem először került a középpontba az idei szezon során. Az Amerikai Nagydíj pénteki edzésén Franco Morbidelli rendszere mondta fel a szolgálatot, ráadásul a pálya egyik leggyorsabb pontján, közel 300 km/h-s tempónál. Ez pedig egy elképesztően kényelmetlen szituációt teremtett az olasznak.

A Motorsport.com felkereste a sorozat egyik fő beszállítóját, a többek között a Pramac légzsákját is szolgáltató Alpinestarst. Válaszukban kifejtették, hogy a legtöbb balesetben a rendszer igenis teszi a dolgát, és csökkenti a sérülések kockázatát, Oliveira esete egy a sok kivétel közül. Azt is hangsúlyozták, hogy idővel az algoritmus természetesen finomítható és javítható, ezáltal tovább nő az aktivitási precizitás. Számításaik szerint nincs szó róla, hogy a légzsákoknak menniük kellene…

Miller elárulta vasárnapi bukásának valódi okát