back to top
2025. április 21. 18:58
KezdőlapMotoGPA KTM főnöke dühös lett a „baromság” hallatán, amellyel sokan magyarázzák a...

A KTM főnöke dühös lett a „baromság” hallatán, amellyel sokan magyarázzák a gyenge kezdést

Pit Beirer leszögezte, nincs összefüggés a KTM gyenge idénykezdete és az elmúlt időszakban tapasztalt pénzügyi problémák között. A mattighofeniek motorsport-igazgatója példákkal is igyekezett cáfolni ezt az elméletet.

Aligha lehet vitatni, hogy a KTM négy forduló után csalódást keltő teljesítményt nyújt. Az új motoron a pilóták egyelőre küszködnek a fékezéssel, a vibrációval kapcsolatos problémák pedig nem múltak el. Egyedül Maverick Viñales katari teljesítménye jelent fényt az éjszakában, bár pontokban az sem mutatkozik meg, hiszen a spanyol versenyzőt utólag megbüntették.

Acosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”

Felmerül a kérdés, hogy minek tudható be a gyenge szezonkezdet. Nos, a közvélemény egy része szoros összefüggést lát a rossz rajt és az elmúlt hónapok eseményei között. Mint ismert, tavaly év végén kiderült, hogy a KTM óriási tartozást halmozott fel, és a holtszezonban az is kérdéses volt, hogy egyáltalán fennmarad-e a cég. Bizonyos értesülések szerint minden a MotoGP-programot is negatívan érintette, de Pit Beirer szerint ez egyáltalán nincs így.

Egy ponton még dühös is lettem, mert úgy tűnik, mindenki mindent egy kalap alá vett – nyilatkozta az osztrák márka motorsport-igazgatója. – »Válság van a KTM-nél, nem jönnek az eredmények, nincs pénzük alkatrészeket vásárolni.« Ez az egész végül is egy baromság, mert felkészülten vágtunk neki a szezonnak, sok új alkatrésszel álltunk elő, de aztán egyszerűen nem tudtuk jól összerakni a csomagot.”

Amikor fény derült a pénzügyi krízisre, olyan hírek láttak napvilágot, hogy a KTM-nél ideiglenesen befagyasztják az RC16-os fejlesztését és a tesztprogramot is redukálják. A német szakember ugyanakkor leszögezte, ilyesmiről szó sincs, és bár a közelmúltban valóban el kellett halasztani egy programjukat, az rajtuk kívülálló okokból történt.

Friss hírek jelentek meg a vízáztatta jerezi pályáról

Aztán jöttek a pletykák, hogy [pénzügyi okokból] nem tudunk tesztelni – folytatta. – Nem, azért nem tudtunk tesztelni, mert a jerezi tesztpálya tönkrement [az árvíz miatt]. Vagyis az volt a terv, hogy ott legyünk, és múlt héten [most már múlt előtti héten – a szerk.] volt egy teszt Misanóban, de az időjárási körülmények miatt ez szintén nem sikerült valami jól. Nemrég a szélcsatornát használtuk. Szóval mindent beleadunk, erős csapatunk van otthon, amely a versenyzőkért dolgozik.”

Három MotoGP-gyártó már a katari hétvége előtt pályára vitte motorjait

Persze tény, hogy a KTM jelenleg a konstruktőri tabella utolsó helyén tanyázik, de Beirer optimista a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban. „Végső soron mindezeket együttesen figyelembe véve, eredmények nélkül könnyű a válságra fogni – fogalmazott. – Nem, azt mondanám, hogy felkészültünk a jövőre a KTM-nél, és nagyon sok támogatást kapunk a cégtől, hogy továbbra is rendkívül erős színvonalon versenyezzünk.”

Így áll a MotoGP-tabella a Katari Nagydíj után