back to top
2025. április 22. 22:41
KezdőlapMotoGPMillernek „minden héten megkérdőjelezték a munkáját” a Ducatinál, ahol „könyörtelen” a közeg

Millernek „minden héten megkérdőjelezték a munkáját” a Ducatinál, ahol „könyörtelen” a közeg

Jack Miller visszaemlékezett a gyári Ducatinál töltött éveire. Felidézte a folyamatos ellenszelet, a nehéz 2021-es szezonkezdetet, valamint a KTM-re való váltás okairól is beszélt.

Jack Miller és a Ducati évekig elválaszthatatlan párost alkottak. Az ausztrál versenyző 2018 és 2022 között erősítette a bolognaiak valamelyik csapatát. Három esztendőt húzott le a Pramacnál, míg a gyári istállónál két szezont kapott. Az öt év alatt háromszor győzedelmeskedett (mindegyik sikert a gyári alakulattal érte el) és összesen huszonegy alkalommal állhatott fel a dobogóra.

„Hogy miért nem akartam beszélni arról, hogy ki fog a helyemre ülni? Mert ez már azelőtt megtörtént, mielőtt aláírtam a KTM-hez – mesélte Miller a Gypsy Tales podcastműsorban. – A motoron leszek húsz perc múlva. Láthatod és olvashatod azt a sok sz*rt Pecco Bagnaia kapcsán. [Tavaly] második lett, előtte pedig nyert két bajnokságot. Az a közeg borzasztóan könyörtelen. Hogy van-e valamit, ami nem hiányzik? Az, hogy minden héten megkérdőjelezik az ember munkáját. De nem mondanám, hogy »szegény én«, mert ez ezzel jár.”

Miller szerint „Bagnaia egy kib*szottul elszánt fickó, aki lendületesen fog visszatérni”

A 30 éves versenyzőnek minden oka meglehetett aggódni. Mindkét szezonban kikapott házon belül Bagnaiától, sőt a szatellitcsapatok sem igazán kedveztek neki. Miller 2022-ben az akkor gresinis Enea Bastianinitől is kikapott, és nem sokkal tudta legyőzni a Johann Zarco – Jorge Martín-párost, akik abban az évben a Pramacot erősítették. Mi sem bizonyítja jobban a fenti kijelentést, mint hogy a helyére érkező Bastianini is két évig húzta a gyári alakulatnál.

A négyszeres MotoGP-győztes a kezdetekre is visszaemlékezett: „Nagyon nehezen indult. Gyors voltam, de gondjaim akadtak az alkarommal [Millernek kompartment szindrómája volt, amely az alkar túlerőltetését jelenti – a szerk.]. Katarban be voltam zárva, a szállodai szobámban rostokoltam a két verseny között. Közel négy hetet töltöttünk ott, ugyanabban a hotelszobában. Körrekordot futottam a teszten, de valami sunyi dolog lett a karommal. Ott már tudtam, hogy ez el fog jönni, és te nem tehetsz semmit sem ellene.”

„Aprópénzért írnak alá” – túl keveset keres a MotoGP mezőnyének jelentős része?

„Az első héten a hetedik helyre estem vissza. Kardióztam a szállodában, de tudtam, hogy el fog jönni. És nem azért, mert nem vagy fit, hanem csak [szimplán] bedurrant. Egy héttel később továbbzuhantam [a kilencedik pozícióig], majd utána meglett a műtétem. Elutaztam Portimãóba, de eldobtam, és felrobbantottam mindent, ami addig össze lett drótozva. Jerez [viszont] egy olyan hétvége volt, ahol minden a jó irányba indult, megnyertem, és megkönnyebbültem. Aztán ebből kettő lett zsinórban. Elképesztően különleges [érzés] volt, és a nyomás is lekerült rólam” – folytatta.

„A következő évben jól mentünk, remek idény volt. De váltani akartam. Már egy ideje ebben a közegben voltam, és valami mást szerettem volna csinálni. A KTM egy jó lehetőségnek és egy kecsegtető projektnek tűnt. Végül megegyeztünk velük” – világított rá váltásának fő mozgatórugójára.

Annak ellenére, hogy Millert zavarták a folyamatos spekulációk a jövőjével kapcsolatban, összességében pozitívan emlékszik vissza a bolognaiaknál töltött éveire: „Ez az egész Ducati-dolog hihetetlenül sikerült. Elképesztően különleges érzés volt, hogy gyári pilóta lehettem, és győzhettem is velük. Sosem felejtem el a két egymás utáni sikert, és azt az egyet Japánban. Mindig is szerettem volna, hogy azok a piros bőrruhák a saját tárolómban lógjanak. Van most ott néhány, melyek elmondhatatlanul különlegesek” – fejezte be.

Miller elárulta vasárnapi bukásának valódi okát