back to top
2025. június 12. 03:31
KezdőlapMotoGPHeteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

A Honda két ajánlatot is tervez tenni Toprak Razgatlıoğlunak, de csak az egyik tervezet borítékolná a MotoGP-ben indulást, és az is csak 2027-től. Eközben menedzserének az a terve, hogy heteken belül bebiztosítsa védence helyét.

Pedro Acosta mellett Toprak Razgatlıoğlu az átigazolási piac másik fontos alapköve. Már több ízben is beszámoltunk róla, hogy a török versenyző egyre közelebb és közelebb kerül a hőn áhított MotoGP-szerződéshez.

Legalábbis Kenan Sofuoğlunak, Razgatlıoğlu menedzserének szavai ebbe az irányba utaltak még az asseni hétvége alatt. Emlékeztetett rá, hogy eddig a teljes gyári támogatás elengedhetetlen volt ahhoz, hogy egyáltalán meggondolják azt az ajánlatot. Ezen azonban mára már finomítottak, ugyanis egyes szatellitcsapatok is kecsegtető paraméterekkel rendelkeznek az átigazolást illetően.

És ez az, ami a Pramacot is a térképre tette a 28 éves versenyző jövőjével kapcsolatban, hovatovább már tárgyalnak is a most már Yamaha-támogatással rendelkező istállóval. Ezáltal Razgatlıoğlu lehetőségei jelentősen megnövekedtek a királykategóriába kerülésre. Szintén ezt a vonalat erősíti Sofuoğlu egy korábbi, 2024. októberi nyilatkozata: „Topraknak az a célja, hogy 2026-ban átigazoljon a MotoGP-be egy olyan szerződéssel, mint amilyen Jorge Martínnak van a Pramackal.”

A másik járható út a török számára a gyári Honda. Ezt a szálat hivatott erősíteni a legfrissebb szóbeszéd, melyre a Motosprint.it világított rá. A japánok már kész ajánlato(ka)t kínálnak Razgatlıoğlu számára. A többes szám nem véletlen, hiszen már kapásból két tervezetet is le tudnak tenni a BMW pilótájának és menedzserének asztalára.

Az első ajánlat értelmében maradna a Superbike-világbajnokság mezőnyében, azonban két évre átigazolna a Hondához, csillagászati összegért. Ebben az esetben a török ismét a semmiből építhetne fel egy konstrukciót, ugyanis a japánok 2016 óta nyeretlenek a bajnokságban, legutóbb Nicky Hayden tudott diadalmaskodni velük. A másik opció pedig egy 1+1 éves kontraktust kínálna. Ennek értelmében 2026-ban fix helye lenne a Superbike-vb-n számos tesztelési lehetőséggel, hogy aztán 2027-re elérkezzen a várva várt debütálás a MotoGP-ben. Ez abból a szempontból is csábító lehet, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriája radikális változások elé néz ebben az évben, többek között a gumik, az aerodinamika és a motorblokkok terén is. (A pontos részleteket itt és itt olvashatják el.) Erről a jelenségről egyébként Nicolò Bulega kapcsán is megemlékeztünk, hiszen nagyon könnyen az olasz is hasonló cipőben találhatja magát.

Egy dolog azonban biztos. Razgatlıoğlut jelenleg nem izgatja a jövője, és ennek a cremonai médianapon is hangot adott: „Továbbra is tárgyalunk számos gyártóval, de még nem tudom, hová megyek. Ami engem illet, jelenleg a munkámra koncentrálok, amely a motorozás. Amikor aláírok, úgyis tudni fogjátok. Hogy prioritás-e a MotoGP? Ezt majd a mendzseremmel fogom megbeszélni, nem veletek” – zárta rövidre.

Ezek csupán két dolgot tehetünk. Élvezni a soron következő cremonai fordulót, valamint várni a végleges döntésre, amely akár az elkövetkezendő hetekben meg is születhet. Sofuoğlunak ugyanis célja, hogy minden kérdést kiegyenesítsen Razgatlıoğlu jövőjével kapcsolatban.