back to top
2025. május 10. 16:11
KezdőlapMotoGPQuartararo Le Mans-ban már nem lesz „bezárt kutya”, ahol sokkal jobban teljesít,...

Quartararo Le Mans-ban már nem lesz „bezárt kutya”, ahol sokkal jobban teljesít, mint Jerezben 

Fabio Quartararo pénteken összehasonlítás céljából visszatekintett a jerezi hétvégéjére. Az elmondása szerint Le Mans-ban annál is erősebb, mint amilyen a Spanyol Nagydíj helyszínén volt, így az újabb rajtelsőséget sem tartja kizártnak. Quartararo emellett a Yamaha új motorblokkjáról és a franciaországi pálya tapadási viszonyairól is szót ejtett. 

A MotoGP-mezőnyből talán senki sem várta annyira ezt a hétvégét, mint Fabio Quartararo. Egyrészt Le Mans-ban, a Francia Nagydíjon hazai közönség előtt versenyezhet, másfelől a bíztató pénteki kezdéséből és a Spanyol Nagydíjból kiindulva újra egy igazán szép eredmény nézhet ki neki. Quartararo ugyanis Jerezben megnyerte az időmérőt, majd második lett a főfutamon. A sprinten viszont bukott, miközben az első helyért harcolt, amit ő leginkább a felfokozott izgalomnak tudott be.

„Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire boldog leszek egy második helytől” – így örült a Yamaha és Quartararo (videó)

„Olyan volt, amikor élre álltam, mintha két évig otthon bezárva tartanának egy kutyát, és aztán egyszer csak elengednék. És én így teljesen megőrültem! – nyilatkozta Quartararo a MotoGP.com-nak. – De Jerezben már megtettem néhány kört az élen, szóval most, hogy megint elöl vagyunk, úgy fogom csinálni a dolgokat, mint egy átlagos sprinten: a lehető leginkább nyomom, de nem csinálok hülyeségeket.” 

Quartararo jó pénteki kezdése egészen konkrétan azt takarja, hogy második lett az edzésen Marc Márquez mögött. Ráadásul csupán 177 ezredmásodperccel maradt el a spanyol motorostól. Viszont Quartararo így sem akarja elbízni magát, de azt azért nem tartja elképzelhetetlennek, hogy ismét megszerezze a rajtelsőséget, főleg, ha képes lesz félretenni a gondolatait. 

Marc Márquez továbbra is az élen, Bagnaiát Quartararo is felülmúlta a Le Mans-i edzésen

„Lépésről-lépésre akarok haladni. Holnap mások is javítani fognak, tehát nekünk is javulnunk kell – mondta már az edzés után. – Úgy gondolom, pozitív volt a péntekünk, mert gyorskörön is jó tempót mutattunk, és a versenyszimuláció során is. De ebben a tekintetben még tehetünk egy lépést előre. Viszont itt sokkal jobban teljesítünk, mint Jerezben. Ott a teljesítményünk kissé meglepő volt, itt viszont azonnal jól éreztem magam. Sokan gyorsnak tűnnek, de én jobban érzem magam, mint Jerezben.” 

 „Hogy megszerezhetem-e a pole-t? Az mindig lehetséges, már csak azért is, mert egy körre mindig kikapcsolhatom az agyamat, és ez olyasmi, amit nagyon szeretek csinálni, ha megtalálom az önbizalmam. Majd meglátjuk, hogy ezúttal mennyire tudom kikapcsolni az agyamat, amikor próbálom megszerezni a pole-t. De azt hiszem, a reális cél az, hogy megpróbáljak az első sorba kvalifikálni, vagy legalább a negyedik-ötödik rajthelyet megszerezni.” 

A sokat emlegetett V4-es mellett a Yamaha az elmúlt időszakban kifejlesztett egy új sornégyes motorblokkot is. Az új erőforrást a gyártó pilótái a jerezi teszten próbálhatták ki, ahol mindannyiuknak elnyerte a tetszését. Így pedig a Francia Nagydíjon már éles körülmények között is ezt használják, és egy napot követően továbbra is meg vannak vele elégedve. 

A Yamaha-pilóták „megkapták, amit kértek”, Le Mans-ban már a motort vezethetőbbé tevő újítással indulnak

„A pénteki nap megerősítette, hogy előrelépést jelent az új blokk – jelentette ki Quartararo. – Az ötödik és a hatodik fokozatban jobb, mint az előző. Sajnos ez nem egy hatalmas lépés, de azt hiszem és remélem is, hogy a gyorsulást jobban fogjuk érezni az olyan pályákon, ahol hosszabb az egyenes, mint Silverstone vagy Aragónia, mivel itt elég rövid.” 

A Yamaha-pilótáknak évek óta problémát okoz, hogy nehezen találják a tapadást. Viszont ezzel Le Mans-ban nem kell küzdeniük, ami a kezükre játszik. „A tapadás itt mindig jó. A szabadedzések kezdete óta elég nagy, és ezért is megyünk ilyen jól. De realistának kell lennünk – tette hozzá Quartararo. – Amikor olyan pályákra megyünk, ahol kisebb a tapadás és gyorsabban használódnak a gumik, akkor nem vagyunk ennyire elöl. Azokon sokkal többet küszködünk, az az igazság. Nagyon jól tudjuk, hogy ilyen körülmények között, nagy tapadással erősek vagyunk, de máskülönben sokkal többet küszködünk.” 

Álex Márquez a világbajnokság egyik nagy esélyese? – Quartararo szerint igen