back to top
2025. május 14. 16:26
KezdőlapMotoGPKiderült, az elkeseredett Miller vasárnapi bukásával egy potenciális győzelmet dobott el 

Kiderült, az elkeseredett Miller vasárnapi bukásával egy potenciális győzelmet dobott el 

Jack Miller több mint 10 másodperccel Johann Zarco előtt, szintén esőgumikon volt kint a pályán, amikor bukott a Le Mans-i főfutamon. Az ausztrál pilótát eléggé megviselte, hogy ilyen módon dobott el egy esetleges győzelmet. 

Bár még nagyon messze van a szezon vége, talán nem túlzás kimondani, hogy a Francia Nagydíjon az egyik legizgalmasabb idei MotoGP-versenyt láthattuk. A Le Mans-i főfutam történéseit alapvetően meghatározta az időjárás, illetve a változó körülmények, amelyek miatt mezőny jelentős része oda-vissza váltogatta a motorjait. Viszont Johann Zarco kitartott az eredeti döntése, az esőgumik mellett, és a leeső csapadék őt igazolta.

Zarco jó érzékkel most először hívta el édesanyját futamra, majd megkapta, ami másfél éve járt neki

Ám nem Zarco volt az egyetlen, aki ráérzett, hogy nem a slick, vagyis a száraz pályára való gumikkal kell nekivágni a viadalnak. Ugyanezt a döntést hozta meg Jack Miller is, akinek így ugyancsak jól alakult a versenye, bár ebből a hatalmas kavarodás miatt keveset vehettünk észre. Azonban Miller nem tudott két keréken maradni: a 6. körben az utolsó kanyarban elesett (egyébként ugyanitt bukott korábban Fabio Quartararo és később Miller csapattársa, a szintén jó futamot teljesítő Miguel Oliveira is). 

A 30 éves motoros hibáját pedig az teszi különösen szomorúvá saját és a csapata szempontjából, hogy az esésekor jelentős előnnyel rendelkezett a későbbi győztessel szemben. „Fáj belegondolni, hogy amikor Jack bukott, 10 másodperccel volt Zarco előtt, és mindannyian tudjuk, hogy mi lett az ő futamának a vége” – mutatott rá Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke. Az elvesztegetett lehetőség persze magát Millert is kifejezetten rosszul érintette.

„Ezt nagyon nehéz megemészteni. Megvolt a megfelelő stratégia, kockáztattam, bíztam az előrejelzésben, és igazam lett – nyilatkozta Miller. – Persze az elején kemény volt kint maradni, az összes slickes elhaladt mellettem, de tudtam, hogy lesz egy pont, ahonnan elkezdhetek majd felzárkózni. Szóval próbáltam menedzselni a futamot és minden jót csinálni. De aztán kissé jobban elkezdett esni az eső, mint ahogy reméltem, és amikor az utolsó kanyarhoz értem, bár ugyanazt csináltam, mint az előző körökben, mégis elvesztettem a motort, volt egy highside-om, és ezzel ennyi is volt.” 

Álex Márquez Zarco döntéséről: Ha az embernek nincs vesztenivalója, több kockázatot vállalhat

„Fáj, mert nem értem, hogy mi történt – tette hozzá. – Nem tudom, hogy a bukkanók vagy az aszfalton lévő különböző foltok miatt történt-e, de hát ezek mindenkinek ugyanolyan voltak, szóval nem panaszkodhatok. Csak furcsa volt, főleg, amikor a motor elindult, és valahogy átdobott az elején. El vagyok keseredve, mert mindent jól csináltunk. És nagyon sajnálom a csapatot, figyelembe véve, hogy Johann akkor mögöttem volt.” 

Ha ez nem lenne elég, Miller még gumielőnyben is volt Zarcóhoz képest. A francia pilóta ugyanis a lágy esőgumit, míg ő a közepest tetette fel, amelynek elméletileg a korai száraz körök miatt jobb választásnak kellett volna lennie. „Én a közepes opcióval mentem. És már a szárazabb körülmények között, a verseny elején is próbáltam ápolgatni, csak azért, hogy ne füstöljön el az esőgumi, ne veszítse el az összes futófelületét – magyarázta az ausztrál pilóta. – Viszont minél vizesebb lett, annál jobban szenvedtem a hátsó tapadással. Kissé úszkált, de azért a pálya nagy részén viszonylag kényelmesen tudtam motorozni… Egészen addig a pontig.”