back to top
2025. május 14. 23:43
KezdőlapMotoGPAz ex-topmenedzser állítja, 90 százalék, hogy Martín jövőre már nem az Apriliát...

Az ex-topmenedzser állítja, 90 százalék, hogy Martín jövőre már nem az Apriliát fogja erősíteni 

Ricard Jové először egy podcastban beszélt a Jorge Martín–Aprilia ügyről, amikor a Honda mellett a Yamahát is megjelölte, mint potenciális érdeklődőt. Viszont a korábbi topmenedzser, jelenlegi szakértő később, belsős információk megismerése után már közel biztosnak nevezte Martín Hondához való 2026-os igazolását. Jové emellett arról is szót ejtett, mi mozgathatja Martínt, illetve a márkákat. 

Bár a kaotikus Francia Nagydíj is szolgáltatott beszédtémát, a legnagyobb döbbenetet a héten mégis Jorge Martín esetleges átigazolása váltotta ki. Hétfőn ugyanis megbízható lapok egybehangzóan arról írtak, hogy a címvédő elégedetlen a helyzetével, illetve az Aprilia teljesítményével, és egy szerződéskiegészítést kihasználva már idén távozhat Noaléből.

Hoppá, Martín már az idény végén elhagyhatja az Apriliát?

A DAZN egykori kommentátora és egyben több élpilóta, köztük Maverick Viñales korábbi menedzsere, Ricard Jové szerint ehhez az is kellett, hogy más gyártók megkeressék Martínt. „Ha azt fontolgatja, hogy elhagyja az Apriliát, az azért van, mert már kinyílt előtte néhány ajtó” – mondta Jové a Jorge Lorenzo nevével fémjelzett DURALAVITA podcastban, amelynek az egyik állandó szakértője. 

Az esetleges lehetőségek közül Jové nem zárta ki Martín visszatérését „a korábbi csapatához, a Pramachoz”, amely már a Yamaha ügyfele. Az olasz alakulatnál Jack Miller szerződése a szezon végén lejár, így Martín az egyik ülésre minden további nélkül pályázhatna is. Ezentúl Jové a Hondához való igazolást is elképzelhetőnek nevezte, amelyben szerinte a madridi versenyzővel közeli barátságot ápoló Aleix Espargaró –aki idéntől a Honda tesztpilótája – szerepe „jelentős befolyásoló tényező lehet”. Az asakai márkánál Luca Marini és Johann Zarco kontraktusa is kifut az idény végén, tehát szintén nyílhat üresedés.

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

Jové kihangsúlyozta, Martín döntését több tényező is befolyásolhatja, többek között az is, hogy milyen teljesítményt tud majd felmutatni az Apriliával éles körülmények között, amint felépült a sérüléseiből. Ugyanakkor rámutatott arra is, hogy az élpilóták nem szokták kevéssel beérni: „Ha nem mennek jól a dolgok, itt senki sem »házasodik össze« senkivel. A versenyzők önzőek, és annak is kell lenniük. A lehető legjobb motort keresik, sok esetben még a fizetésnél is fontosabb nekik a jó technika.”

Az elemző azt is felvetette, lehetséges, hogy a hír maguk a gyártók szivárogtatták ki. Szerinte ezzel az lehet a céljuk, hogy „teszteljék” Martínt, „kiszűrjék a valódi érdeklődőket”, és „beindítsák a piacot”.  Jové emellett arról is beszélt, hogy Martín távozása „igazságtalan lenne az Apriliával szemben”, mivel a sérülései miatt nem is tudta igazán kipróbálni az RS-GP-t. Felvetette azt is, a noaleieknél furcsa helyzetet eredményezhet a felborult belső sorrend, tehát, hogy a Trackhouse-t képviselő Ai Ogura rendszeresen jobban teljesít a gyári csapatot erősítő Marco Bezzecchinél. 

Jové aztán egy nappal a podcast publikálása után már sokkal konkrétabban fogalmazott. „Miután megismertem a Martín–Aprilia ügy további belső részleteit, és ezek, valamint a megérzéseim alapján 90% százalékban biztosra veszem, hogy Martín 2026-ban már a Hondánál lesz. Több oka is van annak, hogy idáig jutottunk, amelyek közül néhányat már ismerek, néhányat viszont még nem. De ezeket majd elmondom nektek” – fogalmazott az Instagram-oldalán.