Sajtóértesülések szerint a Pramac bejelentkezett Enea Bastianiniért, hovatovább a jövőre nézve is konkrét elképzeléseik vannak. Gino Borsoi azonban nem érdeklődik a piacon, sportszerűtlennek gondolja, ha bármit elejtene róla, és akár mindkét jelenlegi versenyző maradhat 2026-ra.
Azzal, hogy a mezőny megérkezett Európába, a pilótapiacba is ismét élet szökött. Az első nevek között Pedro Acosta és Toprak Razgatlıoğlu szerepeltek, azóta, mint ismeretes, Jorge Martín is bedobta a sziklát a folyóba, hiszen állítólag már a mostani szezon végeztével távozni szeretne az Apriliától.
Ha a csapatokat vizsgáljuk, akkor a gyári Honda válhat főszereplővé, hiszen mindössze Joan Mirnek van kontraktusa 2026-ra. Luca Marini megüresedő pozíciójára az olaszon, valamint a fent említett három versenyzőn kívül még Johann Zarco is joggal pályázhat, így komoly „bunyó” várható ezért az ülésért. A másik csapat, ahol szintén többen dörömbölhetnek, az a Pramac, ahol Jack Miller szerződése jár le az idény végén. Az ausztrál helyére elsősorban Razgatlıoğlut prognosztizálják, de azóta egy újabb név került be a virtuális kalapba.
Hiába nem jött létre az automatikus hosszabbítás, Zarco a gyári szereplésről tárgyal a Hondával?
A Sky Italia értesülései szerint a Pramac fontolgatja Enea Bastianini leigazolását. A pletykák úgy tartják, hogy a hangvillásoknak az a tervük, hogy mind a gyári, mind a szatellitcsapatot tekintve olyan párossal álljanak fel, amelynek egyik tagja egy tapasztalt, referenciát jelentő versenyző , míg a másik egy újonc. Ebbe az elképzelésbe tökéletesen beleillik egy Bastianini–Razgatlıoğlu-duó, már ami a Pramacot illeti. A gyári istállónál pedig annyi az apró bökkenő, hogy mind Fabio Quartararónak, mind Álex Rinsnek szerződése van 2026-ra, bár ez manapság egyáltalán nem biztosít betonvédelmet.
A 27 éves versenyző 2025-ben került át a Tech3-hoz Maverick Viñalesszel együtt. A mattighofeniek közül összességében Bastianini a leggyengébben muzsikáló versenyző, bár nincsen sokkal lemaradva márkatársaitól a világbajnoki összetettben. Ezen a KTM anyagi helyzete sem javít, így ez a két tényező jelentősen segíthet meghozni azt a döntést, hogy a szerződés lejárta előtt dobbantson onnan.
Óriási összegű hitel segítségével menekülhet meg a KTM az újabb komoly válságtól?
Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója már korábban is azt hangsúlyozta, hogy a nyár előtt biztosan nem fognak döntést hozni a Pramac jövő évi pilótapárosáról, mivel az sportszerűtlen lenne a jelenlegi versenyzőikre nézve. Ezt a vonalat hivatott erősíteni Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke, miután ő is megkapta a kérdést, hogy ténylegesen ott vannak-e a piacon.
„Van, amit mindenképpen tisztáznunk kell. Nem érdeklődöm a piacon, mert remek munkát végzünk a jelenlegi versenyzőinkkel. Miller jól megy, [Miguel] Oliveirának viszont nem volt meg a lehetősége, hogy megmutassa a teljesítményét, de ő is meg fogja. Talán készen állt volna Jerezre, de nem volt edzésben. A MotoGP komoly izmokat és állóképességet kíván, ezért a portugál nem esett túlzásokba, és elkerülte a korai visszatérést. Nem lenne sportszerű, ha a piacról beszélgetnénk. Jack és Miguel is folytathatja velünk jövőre” – nyilatkozta Borsoi a Motosprintnek.
A közeljövőben biztos nem dönt Razgatlıoğlu sorsáról a Yamaha