Sokat beszélünk a pilótákról, illetve arról, hogy ki hol képzeli el a jövőjét. Azonban gyakran elsiklunk azon személyek fölött, akiknek szintén elképesztő szerepük van egy-egy transzferben. Albert Valerára pedig kettő kulcsfontosságú tárgyalás is várhat, ahol a tét ugyanaz: vajon hol folytathatják védencei?
Mi a közös Jorge Martínban és Pedro Acostában? Persze egyből rá lehetne vágni, hogy spanyolok, és mindketten a MotoGP-ben versenyeznek. Azonban az igazság ennél jóval összetettebb. Két olyan pilótáról van szó, akik az elmúlt hetekben leuralták az átigazolási piacot, legalábbis a sajtóban. Mögöttük pedig Albert Valera személyében ugyanaz a menedzser áll. De vajon ki ez az ember, aki egy csapásra megkerülhetetlen figurává vált a paddockban?
Érdekesség, hogy Valera sohasem szeretett volna menedzser lenni, a véletlen alakította úgy az életét, hogy idesodródjon. Éppen Ausztráliába költözött volna, amikor a sors Jorge Lorenzóval hozta össze. A kapocs közöttük egy bizonyos Ricky Cardus volt, aki manapság a Rocco’s Ranch motokrosszpálya igazgatója, ahol a mezőny zöme megfordul edzés céljából.
Lorenzo úgy érezte, hogy egy kicsit megváltoztatni a belső körét. A háromszoros MotoGP-világbajnok ezért elhívta Valerát egy barcelonai étterembe,, és felajánlotta neki, hogy dolgozzanak együtt, idézte fel az Autosport. Ebbe a menedzser belement, de később elárulta, hogy sohasem gondolt erre, ráadásul élete azon szakaszában teljesen más céljai voltak.
Valera első versenyhétvégéjén kapásból be is lett dobva a mélyvízbe, miután Lin Jarvisszal, a Yamaha akkori ügyvezető igazgatójával kellett lebonyolítania egy feszült légkörű találkozót. Ezt azonban megugrotta. Szintén mellette szólt, hogy az ő jutaléka is jóval alacsonyabb volt az átlagnál, de mégis Lorenzo tudta a legnagyobb pénzeket megmozgatni.
Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?
Valera ügyfélköre az idők során egyre csak terebélyesedett. 2013-ban Aleix Espargaró, 2014-ben pedig Jorge Martín ügyeit is átvette. Rajtuk és Acostán kívül Tony Arbolino, Jorge Navarro, valamint Jaume Masià is az ő csapatához tartozik vagy tartozott. Mivel egyre inkább bővült a repertoár, ezért Valera létrehozta a Playmaker elnevezésű ügynökséget, hogy teljes mértékben a pilótákkal tudjon foglalkozni. A jogi és pénzügyi szakértőkön túl neves kommunikációs szakembereket is felvett maga mellé, mint például Artur Vilaltát vagy éppen Marc Balsellst, aki a mai napig a spanyol jobbkezeként funkcionál.
Valera az extrém megoldásoktól sem fél. Fontos szerepe volt abban, hogy Lorenzo 2017-ben átigazoljon a Ducatihoz és két év alatt 25 millió eurót keressen. 2020-ban egy záradékra hivatkozva dobbantott Martínnal a KTM-től, hogy 2021-ben a Pramacot erősítse a MotoGP-ben. És, mint az már köztudott, 2026-ra is hasonlót tervez a címvédő. Rajta kívül szintén érdekes lesz az Acosta-szálat is követni, hiszen könnyen megeshet, hogy a 20 éves pilóta is azelőtt lezárja karrierjét a mattighofeniekkel, hogy hivatalosan lejárna a velük kötött szerződése.
„Fordulópont” – egyre több jel utal rá, hogy Acosta valóban elhagyhatja a KTM-et?