Marc Márquez kijelentette, nem volt bölcs dolog a részéről sokáig kapaszkodni a motorba, miután a Brit Nagydíj edzésén elesett. A gyári Ducati versenyzője az Álex Márquezzel való összevetésre, valamint a korábbi technikai hibájára is kitért.
Marc Márquez előzetesen azt nyilatkozta, hogy nem lesz könnyű dolga a Brit Nagydíj hétvégéjén, hiszen a silverstone-i messze nem tartozik a legerősebb pályái közé. Ehhez képest az első szabadedzésen meglehetősen nagy fölénnyel végzett az élen, ráadásul legjobb körét a gyakorlás közepén futotta meg, igaz, a végén a sárga zászló sokakat megakadályozott a javításban.
Az edzés viszont már nem alakult ennyire jól számára, hiszen az elején elesett a Village-kanyarban. A nyolcszoros világbajnok elmondta, mi történt. „Később vettem el a gázt, később fékeztem – nyilatkozta az esetről. – Gyorsabban mentem be, szélesebb íven. Az eredmény a határ [túllépése]. Egyszerűen túlságosan későn fékeztem.”
Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha
Az incidens abból a szempontból teljesen ártalmatlannak bizonyult, hogy Márqueznek nem esett baja, sőt, a motorra is vissza tudott ülni, hogy visszavigye azt a bokszba. A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor elárulta, utólag másképp cselekedne, és nem kapaszkodna annyira sokáig a motorba, mert ennek következtében nem volt annyira messze attól, hogy a balesetnek komolyabb következménye legyen.
„Ez nálam ösztönös – fogalmazott. – Inkább azon gondolkodtam, hogy visszamegyek a garázsba, és ugyanazokon a gumikon folytatom, mintsem a balesetre. Arra gondoltam, hogy megmentsem a motort. Az viszont igaz, hogy trükkös, mert amikor átcsúsztam a füvön, kicsit megütöttem a kezemet. Belegondolva most azt mondanám, hogy »csak engedd el«, de az ösztöneim miatt megtartottam a motort.”
Márqueznek végül ezúttal sem okozott gondot a továbbjutás, ugyanakkor mindössze a negyedik helyen zárt. Fabio Quartararo és Jack Miller Yamahái mellett öccse, a körrekordot futó Álex Márquez előzte őt meg. A 32 esztendős motoros úgy véli, az idény eleje óta megváltozott, hogy mi számít az erősségének, illetve a gyengeségének.
A front-ender for @marcmarquez93 💥
But he quickly gets back up 👍#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/WWGfUH4rIN
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 23, 2025
„Itt jobban küszködöm, mint Katarban – jelentette ki. – Dolgozni fogok a vezetési stílusomon, de kevesebbet veszítek, mint korábban, ezért közelebb kerültem az élmezőnyhöz. Kicsit olyan itt, mint tavaly, jobban érzem magam a használt abroncsokon, mint az újakon, miközben az első fordulók során a gyorskör is az erősségeim közé tartozott.”
Ráadásul egyelőre nemcsak egy körön, hanem a versenyszimulációk alapján sem ő tűnik a leggyorsabbnak. Ugyanakkor nem csapattársa, Francesco Bagnaia múlta felül ebben a tekintetben, hanem szintén öccse bizonyult nála jobbnak a körátlagok alapján. Az idősebbik Márquez úgy véli, a Gresini motorosa egy kanyarban kifejezetten jó.
„Csak egy jobbkanyar volt, amelyben Álex hihetetlenül gyors volt a többi Ducatihoz képest, ez pedig a nyolcas – utalt a Woodcote-ra. – Azonban ismerjük Álexet. Itt, Katalóniában és Malajziában is rendkívül gyors a hosszú jobbosban, és a múlt alapján ez az egyik legjobb pályája. Az első szabadedzésről az edzésre már kicsit csökkentettem [az ottani lemaradásomat], ő viszont erősebb lett a többi szakaszon. Szóval van egy kis hullámzás. Néhány kanyarban sokat hozok, máshol ő hoz rengeteget. Természetesen ő a saját gyenge pontjain fog dolgozni, én pedig az enyéimen. Azonban ugyanaz a tendencia, mint mindig: a hosszú jobbkanyarokban ő a gyorsabb, a balosokban én. Meglátjuk, mit tudunk tenni szombatra.”
Marc Márquez számára az első szabadedzés sem alakult tökéletesen, hiszen a leintés utén technikai hiba sújtotta. Ez pedig azért jött neki kifejezetten rosszul, mert így nem tudott visszatérni a pályára, és nem tudta elvégezni az ilyenkor szokásos két próbarajtot. A 65-szörös MotoGP-futamgyőztes ezt a mozzanatot is felidézte.
Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett
„Egy szenzor valamilyen hibát észlelt, és kaptam egy üzenetet, hogy állítsam le a motort – magyarázta. – Természetesen a rajtgyakorlat egyre fontosabbá válik, különösen azért, mert itt az első és a hátsó eszközt is nehéz kikapcsolni az első kanyarban. Nem annyira, mint Le Mans-ban, de azért nehéz. Azonban ez van, úgyhogy nem gondolkodhatok rajta.”
Mindez tehát jelentős veszteség Márquez számára, hiszen így annál kevesebb tapasztalattal várja majd a két futam rajtját. Különösen a sprinten lehet nehéz dolga, így kénytelen ahhoz nyúlni, ami pénteken akr bajba is sodorhatta volna, de persze pályafutása során rengeteg sikert hozott neki. „A rajtnál megpróbálom követni az ösztöneimet” – szögezte le.