Pedro Acosta szerint azért nem volt bukás a MotoGP pénteki edzésein, mert Aragóniában jóval nehezebb a határokon motorozni az alacsony tapadás miatt. A spanyolnak némi filozofálgatás is belefért, valamint egyértelmű célokat tűzött ki a hátralévőkre: felérni a dobogóra.
Hiába a váltakozó előjelű hírek a KTM háza tájáról a gazdasági helyzetük miatt, ezeket a problémákat mintha teljesen kizárták volna az Aragóniai Nagydíj pénteki napjára. A mattighofeniek a 2024-es Katalán Nagydíj után először jutottak be a Q2-be három motorral, miután a délutáni edzésen Maverick Viñales a harmadik, Pedro Acosta az ötödik, míg Brad Binder a hetedik leggyorsabb kört futotta. Hovatovább, Enea Bastianini sem sokkal maradt el az első tíztől, ezáltal akár ő is továbbjuthat.
A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta
Ezen felbuzdulva Acosta egy érdekes játékkal kezdte meg értékelését a pénteki napot követően: „Hogyan tudjuk azt megmagyarázni, hogy manapság rengeteg problémánk volt, és most három pilótával ott vagyunk a Q2-ben. Ezt meg kell értenünk” – tette fel a költői kérdést a 21 éves versenyző.
„Ami nagyon különlegessé teszi ezt a pályát, az az alacsony tapadás. Úgy gondolom, hogy nincsen még egy ilyen azfaltcsík a versenynaptárban – folytatta, majd egy érdekes jelenségre is rávilágított. A MotoGP mezőnye ugyanis úgy abszolválta az első napot, hogy egy bukás sem történt. Hovatovább a Moto3 délelőtti programját sem töredezte sárga zászló, de délután is csupán néhányan estek el a kisebb kategóriákban.
„Sokkal nehezebb a határokon motorozni, amely arra is magyarázatot ad, hogy miért nem volt bukás. Ne értsenek félre, persze Aragóniában is eldobhatod, de ez a pálya nem teszi azt lehetővé, hogy teljes gázzal támadjuk a kanyart. És emellett a hőmérséklet is magas” – magyarázta Acosta.
De ezek az extrémebb körülmények sem lepték meg a kétszeres világbajnokot: „Nem panaszkodok, mert szerencsés vagyok, mivel otthon elég gyakran hasonló körülmények között tudok edzeni. De ettől függetlenül az egy tény, hogy a pálya nem igényel nyélgázt. És ez egyértelműen egy előny a KTM pilótái számára.”
Acosta 2024-ben fel tudott érni a dobogóra, miután a sprinten és a főversenyen is egyaránt a harmadik helyen zárt. Nagy esély van tehát arra, hogy az idén is hasonló forgatókönyv lépjen életbe, és természetesen ez a cél a következő napokra. Amennyiben valóban fel tud állni a dobogóra a spanyol (vagy bárki a KTM pilótái közül), akkor az is elmondható lesz, hogy minden gyártónak van már legalább egy tényleges pódiumos helyezése. Erre utoljára 2023-ban volt példa.
„Még mindig tudunk javulni, de a pályán a munka jóval nehezebb. Ahogyan motorozunk itt, sokkal nehezebbé teszi azt, hogy mindent pontosan eltaláljunk. Összességében Marc [Márquez] és Álex [Márquez] magasabb szinten van, de a harc a dobogóért határozottan lehetséges” – zárta gondolatait.
Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend