Francesco Bagnaia teljesen tanácstalanná vált az Aragóniai Nagydíj szombati napját követően. Csak a problémákat tudja sorolni, de a megoldásokra nem tudnak mit mondani, és így is a legjobbját nyújtotta. Ez a helyzet mindenki számára nehéz.
Máris lezajlott az Aragóniai Nagydíj szombati napja, melynek csúcseseményét is Marc Márquez húzta be. Ugyan a spanyol versenyző borzalmas rajtot fogott, de hamar átrágta magát a közvetlen élmezőnyön. A viadal derekán Álex Márquezen is túljutott, és két másodperces előnnyel szerezte meg hetedik szombati sikerét.
Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett
Francesco Bagnaia versenyéről azonban nem sok jót lehet mondani, miután teljesen földbe állt. Ugyan az időmérő edzésen megszerezte a negyedik helyet – elmondása szerint óriási kockázatok árán –, de már a rajtnál is több pozíciót vesztett. Ez a tendencia a teljes futamra fennmaradt, és végül pontot sem tudott szerezni, mivel csupán a tizenkettedik helyen fejezte be a futamot.
„Tudtam, hogy a mai nap nehezen fog alakulni – kezdte keserűen Bagnaia. – Mindent megpróbáltam a versenyen, de semmi sem működött. Egyszerűen nem tudtam hatékonyan fékezni. A vezetési stílusomnak egy stabilabb hátsó fekszik, és ez jelenleg egyáltalán nincs meg. Egy apróságra van szükségem, ami nagy különbséget teremthet.
Újabb botlásával már 84 pontra duzzadt a hátránya, és már inkább hátrafelé kell tekingetnie, hiszen Franco Morbidelli mindössze 20 egységgel van lemaradva. Az sem Bagnaia malmára hajtja a vizet, hogy az elmúlt öt versenyen mindössze négy pontot kapart össze, miután Le Mans-t teljesen lenullázta, valamint a brit főfutam is idő előtt ért véget a számára.
Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója
„Mindig keresünk valamit, de soha, [semmi] nem működik. Nem tudjuk, mi ez. Még a mérnököknek is nehéz dolguk van. Nagyobb dolgokat is kipróbálunk, de a probléma mindig ugyanaz, és nem javul. Nincs mit mondanom, a legjobbamat nyújtottam, és a tizenkettedik helyen végeztem” – folytatta.
Bagnaia azonban felfedett néhányat a „problémák” közül, ugyanis nem csak a motor hátuljának izgágasága miatt nem tud egyről a kettőre jutni: „A versenyen mindent megpróbáltam, de nem tudtam erőltetni. Próbáltam keményen fékezni, de az eleje sokat blokkolt. Alulkormányzottá vált az egész, nagyon nehéz volt. Aztán a [7-es kanyarban] szélesre futottam, miközben próbáltam lemásolni, és ugyanúgy fékezni, mint ahogyan az előttem lévő tette. De elkezdett blokkolni az eleje, és szélesre mentem. Ott ragadtam, és szörnyű volt.”
Bagnaia nem érti a Yamaha-pletykákat, ismét megerősítette korábbi állítását