back to top
2025. június 09. 00:48
KezdőlapMotoGPHiába a változtatás, Quartararót továbbra is a furcsa jelenség hátráltatta, amely a...

Hiába a változtatás, Quartararót továbbra is a furcsa jelenség hátráltatta, amely a bukásához is vezetett

Fabio Quartararo elárulta, hiába a közepes hátsó gumi, az Aragóniai Nagydíj főfutamán is előjött a pattogás jelensége, és végül ez vezetett a bukásához. A gyári Yamaha versenyzője kijelentette, fontos volt, hogy lássák, hol tartanak pontosan.

Hullámzó hétvégét produkált Fabio Quartararo. A pénteki napja szörnyen alakult, másnapra viszont egyértelműen sikerült javítaniuk a motoron, és az időmérőn bejutott a Q2-be, majd a kilencedik helyet szerezte meg. A sprinten viszont a jó rajt ellenére sem szerzett pontot, miután jelentős vibráció hátráltatta, és az M1-es „vezethetetlen” volt.

„Veszélyes” helyett „vezethetetlen” lett Quartararo motorja egy váratlan probléma miatt

Ami a főfutamot illeti, Quartararo a középmezőny elején küzdött, amikor a 10. kör első kanyarjában elcsúszott, így kénytelen volt feladni a futamot, vasárnap már zsinórban a harmadik alkalommal. A 26 esztendős pilóta elárulta, ismét előjött a vibráció, ami már csak azért is furcsa, mert az előző nappal ellentétben a mezőny többi tagjához hasonlóan ő is közepes hátsó abroncsot választott.

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

Ugyanaz volt, mint szombaton, pattogott a hátulja – nyilatkozta. – Az eleje pedig blokkolt, nem volt tapadás. A tapadás körről körre javult, de a vibráció önmagában nagyon rossz volt, és nem tudtam motorozni. Amikor pedig kicsit jobban nyomtuk, elveszítettük az elejét. Elég furcsa, mert rövid, négykörös etapok során viszonylag rendben van. Öt-hat kör után viszont nagyon elkezdett pattogni, apránként egyre jobban. Ennek valami más az oka, nem igazán tudjuk, hogy micsoda. A lággyal néha előfordul, a közepes esetében viszont soha nem számítunk rá a versenyen, de most megtörtént. Szóval ez tényleg különös. Soha nem fordul elő kétszer egymás után. Meg kell értenünk, hogy miért. Ez egy nagyon furcsa helyzet.”

Quartararo az előző három hétvégén kifejezetten biztatóan teljesített, hiszen Jerezben, Le Mans-ban és Silverstone-ban is pole pozíciót szerzett. Az alcañizi forduló viszont egyértelműen megmutatta a Yamaha gyengeségeit, amelyeken a hétfői teszten akár dolgozhatnak is. A francia motoros ugyanakkor bízik benne, hogy a következő két állomáson ismét ott lesz az élmezőnyben.

Számomra ez kicsit olyan pont volt, ahol igazán láthattuk a potenciálunkat és azt, hogy hol tartunk – fogalmazott. – Néhány pályán jobbak vagyunk, máshol rosszabbak, de ez volt az egyik olyan helyszín, ahol tényleg fontos volt, hogy lássuk a potenciálunkat, és nagyon rossz volt. Szóval úgy vélem, sokat kell még fejlődnünk. Hosszú út áll előttünk, de szerintem a mugellói és az asseni olyan pályák, ahol sokkal gyorsabbak lehetünk.”

Quartararo mindenesetre pont nélkül távozik Spanyolországból, ami a tabellán is meglátszik, hiszen Pedro Acosta és Fermín Aldeguer is megelőzte, így csak a tizedik helyen áll. A gyártók között a Yamaha továbbra is utolsó, ráadásul a hátrány nőtt a többiekkel szemben, míg a gyári istálló maradt a hatodik pozíciót foglalja el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a