back to top
2025. június 18. 18:15
KezdőlapMotoGP„Gokartpálya” – kemény kritikát kapott a Balaton Park új vonalvezetése

„Gokartpálya” – kemény kritikát kapott a Balaton Park új vonalvezetése

Talmácsi Gábor pályabemutatóját látva Simon Patterson, az egyik legismertebb MotoGP-vel foglalkozó újságíró túl lassúnak ítélte meg az átalakított Balaton Park Circuitet. Emellett kifejezte kételyét afelől is, hogy az aszfaltcsík még 2027-ben is a naptár része lesz-e. 

Ahogy azt minden magyar motorsportrajongó jól tudja, közel egy hónap múlva a Superbike-vb, majd augusztus végén a MotoGP mezőnye veszi birtokba a Balaton Park Circuitet. A balatonfőkajári pálya ekkor fog debütálni a legmagasabb szinten, hiszen egy új, 2023-ban átadott létesítményről van szó. Azt tehát, hogy milyen versenyeket láthatunk majd rajta, vagy egyáltalán hogyan festenek rajta a Superbike- és MotoGP-gépek, egyelőre csak a királykategória hivatalos játéka alapján sejthetjük. 

Viszont nemrég mégis közelebb kerültünk a pálya megismeréséhez, amikor Talmácsi Gábor motorról mutatta be a Balaton Parkot – persze nem egy MotoGP-gépről. Az erről készült felvétel gyorsan elterjedt az interneten, és eljutott Simon Pattersonhoz, a The-Race.com elismert újságírójához is, akinek ez alapján nem nyerte el a tetszését a két sorozat biztonsági előírásai miatt átalakított aszfaltcsík. 

Talmácsi bemutatta, hogyan néz ki belülről a Balaton Park Circuit (videó)

„Ez az első kör, amit látok a Balaton Park új nyomvonalán, és hát… félre az útból, Sachsenring! Ez egy gokartpálya. Konkrétan csak két másodpercet töltött ötödik fokozatban, a kör nagy részét pedig másodikban” – írta X-bejegyzésében. Egy hozzászóló erre reagálva kiemelte, hogy „kár, hogy ennyi sikánt belezsúfoltak [az átalakításkor], azok nélkül valószínűleg egész jó lett volna a pálya ritmusa”. A kommentre Patterson a következőt válaszolta, kissé ironikus hangvétellel: „kár, hogy ilyen közel építették a falakat a gyors kanyarokhoz is”. 

Egy másik hozzászóló a MotoGP-be jövőre megérkező Toprak Razgatlıoğlu-tól vár jó eredményt 2027-ben Balatonfőkajáron. „Kipróbáltam a játékban [a pályát], jól fog feküdni Topraknak, jövőre odaérhet a sprintverseny dobogójára” – jósolta. Patterson viszont nem értett vele egyet:
„Michelin-gumikkal biztosan nem. És elég optimista feltételezés az is, hogy [a pálya] jövőre egyáltalán benne lesz a versenynaptárban…” – tette hozzá baljósan. 

Jó kérdés, hogy Pattersonnak mennyire lehet ebben igaza. A Magyar Nagydíjnak 10 évre szóló szerződése van a MotoGP-t (is) szervező Dornával, amely azonban helyszínt nem jelöl ki, így remélhetőleg a Balaton Park esetleges elhagyása csak egy új pályát jelentene. Méghozzá minden valószínűség szerint a Hungaroringet, amely jelenleg a nagyszabású felújítási munkálatok miatt a Forma–1-en kívül semmilyen sorozatot nem tud fogadni, így idén fel sem merült, hogy Mogyoród adjon otthont a MotoGP és a Superbike-vb Magyarországra történő visszatérésének. Ezt a lehetőséget erősíti, hogy a Dorna részéről korábban el is ismerték: hosszú távon a Hungaroringet preferálnák. 

Teljesen egyedi szerződése lesz a Magyar Nagydíjnak a MotoGP-vel