back to top
2025. június 21. 21:14
KezdőlapMotoGPQuartararóék még idén kipróbálják a V4-es blokkot, de 2025-ben ennél tovább nem...

Quartararóék még idén kipróbálják a V4-es blokkot, de 2025-ben ennél tovább nem mennek

Paolo Pavesio elárulta, a Yamaha állandó versenyzői még idén tesztelik a V4-es motorblokkot, ám 2025-ben még nem fognak versenyezni vele. A hangvillások versenyrészlegének ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, ha sikerül megfelelő szintre fejleszteniük az új erőforrást, azzal érdekes helyzetet teremthetnek saját maguknak.

A Yamaha múlt héten az aragóniai teszt után még privát körülmények között is tesztelt. Ennek során pedig végre-valahára nyilvános felvételeket is közöltek a V4-es motorblokkjukról. Mint ismert, a Suzuki kivonulása óta az ivataiak egyedüli márkaként használnak sornégyes erőforrást, ám tavaly elkezdték fejleszteni a másik verziót.

Nyilvánosan bemutatkozott a Yamaha V4-es motorblokkja (kép, videó)

A montmelói eseményen a tesztcsapat mellett a Pramac párosa, Jack Miller, illetve Miguel Oliveira vett részt, ám ők nem próbálták ki a V4-es motort. Ez azonban még idén meg fog történni, ahogyan a gyári istálló pilótái, Fabio Quartararo és Álex Rins esetében is. Az viszont kizárt, hogy az állandó pilóták már 2025-ben éles körülmények között versenyezzenek vele.

Azt tervezzük, hogy tesztelik a motort, nem pedig versenyeznek vele – utalt a kvartettre Paolo Pavesio, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója a MotoGP ‘GearUP’ című műsorában. – A szezon ezen pontján ez tényleg attól függ, hogy miként fognak alakulni a következő lépések. Ahogyan mindig is mondtuk, ebben a projektben párhuzamosan zajlik a versenyzés és a fejlesztés.”

Mindez persze nem azt jelenti, hogy a tesztpilóták egyike, leginkább Augusto Fernández ne próbálhatná ki versenyhétvégén szabadkártyásként, és nemrég Quartararo is ebbéli reményének adott hangot. Amennyiben ez megtörténik, az már annak a jele, hogy a Yamaha gondolkozik a váltáson, vagyis meglehetősen érdekes döntés előtt áll.

Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról

A motor most már pályán volt, a nyilvánosság is láthatta, és minél többet fejlődik a teljesítménye, annál érdekesebb és nagyobb kihívást jelentő lesz a belső verseny – folytatta az olasz szakember. – Továbbra is a lehető legjobb gépet szeretnénk kihozni a V4-esből a jövőre nézve, ugyanúgy, ahogyan a jelenlegi csomaggal is minden héten a lehető legversenyképesebbek akarunk lenni a pályán.”

A Yamaha annak ellenére vetheti be akár az idény közepén a V4-es motorblokkot, hogy az erőforrás fejlesztését a jelenlegi szabályrendszer végéig befagyasztották. Ennek oka, hogy a hangvillások a koncessziós besorolás alapján a D kategóriában találhatóak, ahol engedélyezett az ilyen jellegű munka. Sőt, a nyári szünet után is szinte biztosan ott lesznek, hiszen ahhoz, hogy ez ne így legyen, az addig hátralévő négy futamhétvégén megszerezhető 148 pontból legalább 133-at be kellene gyűjteniük.

A gyári Yamaha csapatfőnöke felfedte, mikor próbálhatják ki Quartararóék a V4-es motorblokkot