Toprak Razgatlıoğlu elmondta, hogy mivel menedzsere, Kenan Sofuoğlu intézte a tárgyalásokat a MotoGP-be történő igazolása során, rá ebben a folyamatban nem hárult komoly feladat. Eközben egy sajtóértesülés szerint eldőlt, hogy Razgatlıoğlu versenymérnöke, Phil Marron mellette marad a királykategóriában is.
Két hete hozták nyilvánosságra az elmúlt hónapok legnagyobb hírét: Toprak Razgatlıoğlu a MotoGP-be igazol. A kétszeres Superbike-világbajnok jövőre már a Pramac Yamahát fogja erősíteni. Razgatlıoğlu régóta vágyik a királykategóriába, és valószínűleg mindent meg is tett volna azért, hogy ez sikerüljön. Ám, ahogy elárulta, erre nem volt szükség, mivel menedzsere, az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlu mindent elintézett.
A „kemény szexről” „szeretkezésre” váltó Razgatlıoğlunak üzentek, fizetnie kell egy szívességért
„Nekem könnyű volt, mert nem ez az én dolgom – mondta a török pilóta a MotoGP.com-nak a bejelentés után. – Ez Kenan feladata volt. Ő tárgyalt néhány márkával, és ennek végén aláírtunk a Yamahával. Köszönöm ezt Kenannak. A karrieremet lépésről lépésre ő építette fel. Most pedig végre a MotoGP-be igazolunk. Nagyon hálás vagyok neki emiatt. Számomra ő több mint egy barát – olyan, mint egy családtag. Örülök, hogy vele dolgozhatok. És nagyon boldog és izgatott vagyok, óriási kihívás, hogy végre a MotoGP-ben versenyezhetek. Tényleg nagyon boldog vagyok.”
Sofuoğlu természetesen jövőre is honfitársa menedzsere lesz, viszont az sokáig kérdéses volt, hogy szakmai „jobbkeze”, Phil Marron is elkísérheti-e a MotoGP-be. Nemrég a GPOne.com számolt be arról, hogy a Pramacnál megszületett a döntés, és Razgatlıoğlu kívánságának megfelelően a következő idényben is Marron lesz a versenymérnöke. Ez mindenképpen jó jel a török motoros szurkolóinak, hiszen a szakember mindkét világbajnoki címéből alaposan kivette a részét.
Marron a 2000-es évek végétől egészen 2018-ig Eugene Laverty versenymérnökeként dolgozott. A brit szakember mindenhova követte honfitársát – ez nemcsak a csapatok vagy gyártók, hanem a sorozatok közötti váltásokra is igaz volt. 2019 óta pedig ugyanez a helyzet Razgatlıoğluval: előbb a Puccetti Racingtől a gyári Yamahához, majd tavaly a BMW-hez szerződtek együtt, jövőre pedig a MotoGP-ben próbálhatják ki magukat. Maronnak nem ez lesz az első jelenése a királykategória paddockjában, hiszen Laverty mellett már eltöltött ott két évet.
A Yamaha vezére elárulta, mikor tesztelheti először Razgatlıoğlu a MotoGP-gépet
Egyébként Marron még tavaly decemberben elmondta, szerinte nem fog problémát okozni Razgatlıoğlunak az adaptálódás, ám egy veszélyforrásra, méghozzá a Yamaha esetleges türelmetlenségére, azért felhívta a figyelmet. „Toprak rendkívül magas színvonalon [motorozik] – szögezte le. – A Yamahánál és a BMW-nél is úgy dolgoztunk együtt, hogy a neki megfelelő motorbeállításokat kerestünk, hogy a motor ne csak egy szűk tartományban működjön jól, és a pilótát se kelljen győzködni, hogy alkalmazkodjon a vezetési stílusával.”
„Már van tapasztalata karbonfékekkel, ahogyan a Michelin gumijaival is – bár talán két verzióval korábbiakkal, mint a mostaniak –, de meg fogja oldani. Annyira magas szinten van, hogy ha megadjuk neki azokat az eszközöket, amelyek kompatibilisek a vezetési stílusához, és hagyjuk őt úgy motorozni, ahogyan akar, akkor képes lesz megoldani a feladatot. Oké, néhány finomság tekintetében biztosan alkalmazkodnia kell majd, de nem látom, hogy ez hatalmas problémát jelentene neki.”
„A legnagyobb gond a türelemmel lehet – tette hozzá. – Kellene adni neki egy szezont, és a második évben megnézni, mit tud. Biztos vagyok benne, hogy ezzel lenne a legnagyobb problémája. Nem is probléma, inkább buktató. Biztos, hogy kellően tehetséges ahhoz, hogy ott is csillogjon, és ne csak a létszámot növelje. És ez nem az ottani srácokkal szembeni tiszteletlenség, mert mindannyian kib*szottul hihetetlenek.”
Razgatlıoğlunak nem fog ízleni a Yamaha? – Lorenzo máshol jobban el tudná képzelni