back to top
2025. július 02. 07:11
KezdőlapMotoGPÚjabb fontos szakembert veszít el a KTM, közvetlen riválishoz igazol

Újabb fontos szakembert veszít el a KTM, közvetlen riválishoz igazol

A KTM motorblokkért felelős fejlesztési vezetője, Kurt Trieb elhagyja az osztrák gyártót, és a Hondánál folytatja pályafutását.

Nem sok figyelem hárul rájuk, pedig legalább olyan fontosak a MotoGP-programok sikeressége szempontjából, mint a pilóták: ők a technikai szakemberek. Az elmúlt években azonban a nehéz anyagi helyzetbe került KTM több kiemelkedő szakembert is elveszített, akiknek előbb-utóbb megérezheti a hiányát az osztrák gyártó. Közülük kiemelkedik Fabiano Sterlacchini, aki tavaly hagyta ott a technikai igazgatói posztot.

Sterlacchini távozása után ketten kerültek a KTM műszaki részlegének élére: Wolfgang „Fewo” Felber a vázért, míg Kurt Trieb a motorblokkért felelős vezetőként osztoztak a felelősségen. A héten viszont kiderült, hogy Triebet is elveszíti az osztrák márka. Ráadásul a német szakember a KTM közvetlen riválisához, a Hondához szerződik – jelenleg a két márka a tabella harmadik, illetve negyedik helyét foglalja el, mindössze 9 pont választja el őket egymástól. Ez a lépés egyébként tökéletesen illeszkedik abba a látványos folyamatba, ahogy a Honda próbál visszakapaszkodni az élmezőnybe – ennek részeként többek között az Apriliától is elcsábította technikai igazgatónak Romano Albesianót.

Így áll a MotoGP-tabella a Holland Nagydíj után

Trieb elvesztése nemcsak a MotoGP-program szempontjából érintheti fájdalmasan a KTM-et. A 63 éves szakember ugyanis a teljes motorsportrészleg számára fejlesztett erőforrásokat, minden géposztályt és szakágat beleértve. Egyébként is egy hatalmas tapasztalattal rendelkező mérnökről van szó, aki korábban a Forma–1-ben is megfordult, majd több rendkívül sikeres konstrukcióval – a szakértők a 2012-es kéthengeres Moto3-as blokkot emelik ki a munkái közül – tette le a névjegyét.

A MotoGP-t tekintve általában az ő iránymutatását látták amögött, hogy a KTM-ek rendszeresen a legjobbak között vannak végsebesség tekintetében. Ezenfelül Trieb vezetésével már elindult a 2027-es szabályrendszer alapján készülő 850 köbcentis erőforrás összeállítása is, tehát ilyen szempontból a lehető legkorszerűbb tudást viszi magával a Hondához.

Nem mindenki hisz a szabálymódosítások hatékonyságában: „Semmit nem fog változtatni”

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.