Danilo Petrucci nem kímélte Andrea Iannonét a Superbike-világbajnokság Balaton Park-i első futamának balesete miatt. Úgy véli, jobb, ha távol marad tőle, sőt a GoEleven pilótája előre javasolja a versenyzőknek, hogy használják az agyukat, mert ő nem fogja. A Barni versenyzője szerint az újraindítási szabályon is változtatni kellene, de a pálya vonalvezetésének nincs köze a rajt utáni eseményekhez.
A szombati nap csúcseseményeként a Superbike-világbajnokság első futamát rendezték meg a Balaton Park Circuiten. A viadalt Toprak Razgatlıoğlu nyerte meg, a dobogóra pedig Nicolò Bulega és Álvaro Bautista fért még fel, miután Sam Lowes újabb remek helyezést dobott el magától.
Ugyan az eredmény már-már a papírforma szerint alakult, mégsem szűkölködhet beszédtémákban a szombati futam. Az első rajtot követően a mezőny sűrűjében egy nagy baleset történt, aminek következtében Iker Lecuonát és Remy Gardnert, valamint később Garrett Gerloffot is versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították. Az incidensbe Danilo Petrucci is belekeveredett, azonban ő rajthoz állhatott. Az olasz versenyző remek felzárkózást hajtott végre, és végül az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót.
Ennek ellenére Petrucci egyáltalán nem volt boldog, amikor szóba került a rajtbaleset. „Mindenki láthatta, hogy Andrea Iannone dupla hosszú körös büntetést kapott – kezdte a Barni pilótája a P1race.hu részvételével lezajlott sajtóbeszélgetésen. – A motorja teljesen felemelkedett, és nekem jött. Számomra ez elfogadhatatlan, hogy egy olyan pilótát engedtek versenyezni, aki kiüt hat másikat, kettőt kórházba küld, nekem pedig nagy vállfájdalmakat okoz.”
Tömegbalesettel indult a Superbike-vb első futama a Balaton Parkon (videó)
„Úgy gondolom, nem jó ez a szabály, és ezen változtatnunk kellene. Ez olyan, mintha videójátékkal játszanánk. Elrajtolsz, balesetet szenvedsz az első kanyarban, és van egy olyan opciód, hogy újrakezded. De nem erről kellene, hogy szóljon” – folytatta, majd kiemelte, remek felzárkózása volt, de kihívójával, Bautistával szemben pontokat vesztett.
A hétvége kapcsán több ízben is felmerült a pálya, és annak az esetleges veszélyfaktora. Ez a téma eléggé megosztja a versenyzőket,. Iker Lecuona szerint a Balaton Park Circuit nem alkalmas versenyzésre, a másik oldalról viszont Jonathan Rea, Razgatlıoğlu, Iannone és Gardner is megvédte a vonalvezetést. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a pályának volt-e bármilyen köze a tömegbalesethez.
„Ez nem versenyzésre való pálya” – Lecuona keményen beleállt a Balaton Parkba
„Nem. Szerintem ez nem egy veszélyes pálya. Csak vannak olyan pilóták, akik veszélyesek ránk nézve. És ez a probléma” – rúgott bele egy újabbat honfitársába, de itt még mesze nem ért véget közös történetük, ugyanis az a kérdés is felmerült, hogy beszélt-e már Iannonéval az esetről.
„Számomra az lenne a legjobb, ha távol maradna tőlem – jelentette ki Petrucci. – Nem szeretnék társalogni vele. Mégis mit tudnánk beszélni? Tisztában vagyok vele, hogy nem ez az első eset, hogy ütközünk. Mi annyit mondunk egymásnak, hogy »oké, oké, bocsi«. Majd a sajtónak lenyilatkozza, hogy talán keresztbe vágtam az ívét. De szerencsére ott voltak a sportfelügyelők, és kapott egy dupla hosszú körös büntetést.”
A sajtóbeszélgetés végén pedig erre is rálicitált, amikor Iannone egy pénteki nyilatkozata került szóba, miszerint az első kanyarban várni kell. Erre Petrucci azt válaszolta, hogy honfitársa elfelejtette, mit mondott majd az újságíró hozzátette, hogy a másodikról már nem beszélt. „Azt javasolja, hogy »minden versenyző használja az agyát, mert én nem fogom, és inkább kikapcsolom«. Ez hihetetlen. Jobban teszi, ha csendben marad.”
Bulega örül a nagy javulásnak, Bautista a magyar szurkolóknak mondott köszönetet a Balaton Parkon