Barta Kristóf részletesen elmesélte lapunknak első Balaton Park-i futamát. A magyar tehetség a nehézségek ellenére jókedvűen értékelt, és optimistán tekintett a vasárnapi zárónapra. Barta emellett a világkupa színvonaláról és a motorhoz való alkalmazkodása részleteiről is beszélt.
A hétvégén megtelik élettel a Balaton Park Circuit, ahol a Superbike-világbajnokság mezőnye mellett a Yamaha R3 BLU CRU világkupa fiatal tehetségei is motorra ülnek. A japán gyártó utánpótlásszériájában pedig egy magyar pilóta, Barta Kristóf is rajthoz állt szabadkártyával.
Bemutatjuk Barta Kristófot, a Superbike-vb paddockjának hazai tehetségét
Bartát pénteken technikai problémák hátráltatták, így a tizennyolcadik helyről vágott neki a szombat délutáni első futamnak. Ám a Superpole-ról egy kellemetlen „csomagot”, dupla hosszú körös büntetést is hozott magával. Miután ezeket letöltötte, Dragos Dumitruval keveredett csatába, akit kétszer meg is előzött, majd sikeresen maga mögött tartott. Ám a mezőnyre már nem tudott felzárkózni, így végül a tizenhetedik pozícióban szelte át a célvonalat.
A valódi első bevetése után derülátóan értékelt.„Nem volt olyan fényes a rajtom, lehetett volna jobb is, de az 1-es kanyarban mégis el tudtam fordulni a 14–15. helyen – mesélte el a futamát Barta a P1race.hu-nak. – De az utolsó kanyarban belehibáztam a váltásba, és emiatt lemaradtam az élbolyról.”
„Viszont aztán le kellett töltenem a büntetéseimet, amire öt köröm volt, szóval a másodikban és a negyedikben töltöttem le őket. Mindkét alkalommal visszacsúsztam az utolsó helyre, és a másodiknál kicsit ellógott tőlem a román srác. Őt aztán nehéz volt utolérni, de elkaptam és meg is előztem, majd a tizenhetedik helyen biztosan behoztam a motort. Én örülök ennek az eredménynek, sokat tanultam a versenyből.”
Barta Kristóf büntetései után még előzött, és célba ért az első Balaton Park-i futamon
A magyar pilóta rámutatott, dupla hosszú körös büntetése miatt már a rajt előtt sem pusztán az eredményeket helyezték a középpontba szombaton. „Tesztként, versenyszimulációként fogtuk fel ezt a versenyt, folytattuk rajta a pénteken megkezdett munkát” – magyarázta.
Barta arra is kitért, mi a fő célja a forduló zárónapján. „Reméljük, hogy vasárnap még jobban fog menni a motorozás, és el tudok majd menni az élbollyal. És én inkább száraz körülmények között próbálnám ki magam, azt, hogy milyen vagyok a legjobbakhoz képest” – tért ki az előrejelzések által vasárnapra jósolt esőre.
A hétvége hazai sztárja eddig az osztrák MiniGP-ben versenyzett, 2025-ben pedig az Alpok–Adria Supersport 300-as kategóriájában indult. Viszont az említett szériákhoz képest, saját elmondása szerint, a Yamaha utánpótlásszériája egy másik polcon van, de úgy hiszi, ebben is megállná a helyét, ha több lehetőséget kapna.
„Ez a futam sokkal komolyabb volt, mint az eddigi versenyeim, sokat gondolkoztam a helyezkedésen, hogy elkerüljem a bajt. De nagyon kemény volt, hogy mennyire össze volt tömörülve a mezőny, és közben mégis mennyire figyeltek egymásra a pilóták. Az ellenfeleimen pedig az látszik, hogy tapasztaltabbak, már túl vannak egy fél szezonon, de szerintem, ha én is indulnék több futamon, fel tudnám venni velük a versenyt.”

Barta mentora, az expilóta Bódis Richárd elárulta, a pihenés mellett még kemény munka várt a fiatal tehetségre péntek délután. A sorozat ugyanis minden indulónak biztosít egy mérnököt, akivel kielemzik a telemetriát. Bódis kihangsúlyozta, ez nagyon jó lehetőséget biztosít a fejlődésre, mivel így a versenyző különösen hasznos visszajelzéseket kap, valamint más eseményekkel együtt ez is megtanítja neki, milyen egy profi versenyhétvége.
Lapunk kérdésére végül Barta arról is beszélt, hogyan tudott eddig alkalmazkodni a Yamaha R3-hoz. „Szerintem már teljesen megismertem a motort, tudom, hogyan kanyarodik, milyen a gázreakciója. Viszont a hátsó fékkel kapcsolatban még tapogatózom, néha nem nyomom, de azt is meg kell szokni” – tette hozzá.