A KTM bejelentette, hogy újraindult a motorok gyártása az összeszerelő sorokon, így mintegy ezer munkavállaló élete tért vissza a normál kerékvágásba, A márkát birtokló Pierer Mobility AG időközben közzétette pénzügyi jelentését, amely ugyan jelentős bevétel-visszaesésről számol be, a kép mégsem annyira negatív.
Az utóbbi hónapokban már nem lehetett annyit olvasni a KTM-ről, mint tavaly ősztől kezdve február-márciusig. Mint ismert, az osztrák márkával szemben fizetésképtelenségi eljárás indult, ám végül sikerült elkerülni a csődöt, nem kis részben azért, mert elfogadták a szerkezetátalakítási tervet. Ezzel azonban a cég még nem volt kint teljesen a vízből.
Ezalatt a termelést három hónapra leállították, és bár tavasszal aztán újraindult, de április 28-án ismét leálltak a gyártósorok, ugyanis a KTM a szerkezetátalakítási folyamat miatt nem tudott új beszállítói kötelezettséget vállalni, így ellátáshiány alakult ki. Hétfőn azonban megerősítették, hogy mind a négy mattighofeni, valamint munderfingi összeszerelő soron újraindul a munka. A teljes munkaidős gyártás minden területen újrakezdődött, és heti üt napban, nappali műszakban zajlik, aminek köszönhetően ezer munkavállaló élete tért vissza a normál kerékvágásba.
„Az egész KTM-csapat egy ideje már nagyon várta a gyártás újraindulásának pillanatát – nyilatkozta Gottfried Neumeister, a KTM vezérigazgatója. – Most fejeztük be a hetekig tartó intenzív előkészületeket és tervezést. Őszinte köszönetünket fejezzük ki a munkavállalóinknak, akiknek az elmúlt hónapokban tanúsított hihetetlen elkötelezettsége, rugalmassága és szolidaritása kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy ez az újraindítás lehetségessé vált. Örülünk, hogy ettől a naptól kezdve ismét kitehetjük a lábunkat. Mind munkáltatóként a kollégáink miatt, mind a kereskedők és a beszállítók számára megbízható partnerként.”
Hivatalos: a KTM megkapta az óriáshitelt, így elkerülte az összeomlást
A KTM egyúttal fokozza a munkaerő-felvételt, hiszen az alkalmazottak létszáma körülbelül 28,57 százalékkal, 6024-ről 4303-ra csökkent. Mindez a pénteken közzétett dokumentumból, az osztrák márkát is birtokló Pierer Mobility AG 2025 első félévére vonatkozó előzetes pénzügyi jelentéséből derült ki, ahol más fontos adatokat is meg lehet tekinteni.
A teljes csoport motoreladása például hozzávetőlegesen 42,18 százalékkal csökkent, hiszen 147 496 helyett mindössze 85 284-et tudtak eladni. Mindez pedig a bevételre is negatív hatással volt: ott 57,8 százalékos csökkenés látható, a mostani szám 425 millió euró. Ennek 46,5 százalékát Európában, 32,4-et Észak-Amerikában, míg 21,1 százalékát más régiókban könyvelhették el. Utóbbiba természetesen India is beletartozik, ahonnan a társtulajdonos Bajaj is újraindult, ott 8 százalékos az emelkedés.
Bár ez látszólag meglehetősen negatív helyzetet fest le, a körülmények ismeretében valójában nem tragikus, olyannyira, hogy a végfelhasználók kereslete várakozáson felülinek bizonyult, hiszen ennek a szegmensnek több mint 100 ezer gépet adtak el. A KTM helyzete tehát összességében javul, ami a MotoGP-projekt jövőjének szempontjából is jó hír, hiszen így egyre nagyobb a valószínűség, hogy a mattighofeniek a 2027-től 2031-ig tartó korszakban is a királykategóriát fogják erősíteni.