Giacomo Agostini méltatta Marc Márquezt, és kijelentette, hogy a spanyol versenyző a világbajnoki rekordját is megdöntheti. A 83 esztendős legenda a japán gyártókra is kitért, és azt is elmondta, hogy manapság melyik motoron ülne a legszívesebben.
Giacomo Agostini egyértelműen a gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb legendája, sőt, bizonyos mutatókban a mai napig ő áll az élen. Bár már 83 éves, de a mai napig időről időre látható a MotoGP versenyein, és természetesen olykor meg is szólal. Státuszának köszönhetően pedig a véleményének mindenképpen súlya van.
Legutóbb a La Gazzetta dello Sportnak adott interjút, amelyben Marc Márquez annak apropóján került szóba, hogy nemrég megelőzte őt a királykategóriás győzelmek számában, sőt, azóta már kettőre nőtt a különbség közöttük. Agostini azonban úgy véli, nem ez az utolsó mutató, ahol helycsere történt közöttük. „Még a világbajnoki címekre vonatkozó rekordomat is felülmúlhatja” – jelentette ki.
Az olasz exversenyző nem kevesebb mint tizenöt vb-címmel a háta mögött vonult vissza, ami manapság aligha megdönthető, hiszen az ő idejében több kategóriában is lehetett versenyezni. A nyolc királykategóriás elsősége viszont már sokkal inkább belátható távolságban van, pláne úgy, hogy Márquez a hetediket már fél kézzel fogja. Agostini elismerően beszélt a 32 esztendős motorosról.
„Tizenötig eljutni… – utalt a saját számára. – Marc nagyszerű, és mindent megérdemel. Meg kell hajolni előtte, nem pedig kifütyülni. Már csak azért is, mert nehéz időszakon ment keresztül, és nem volt magától értetődő, hogy ki is jön belőle. És azért is, mert annak érdekében, hogy ismét elkezdjen nyerni, lemondott a Honda pénzéről, és még egy privát csapathoz is elment.”
Marc Márquez: Elértem azt a szintet, ahol a sérülés előtt tartottam
Agostinit a legtöbben alighanem az MV Agustával azonosítják, hiszen bajnoki kettő kivételével az összes bajnoki címét az olasz márkával nyerte. Pályafutása végén viszont a Yamahával is felért a csúcsra, később pedig csapatvezetőként is dolgozott az ivataiakkal. Éppen ezért meg tudja erősíteni, hogy a japán gyártókra valóban igaz az a mentalitás, amely sokak szerint az elmúlt években a vesztüket okozta: lassan reagálnak a fejleményekre. „Igen, az ő módszerük ilyen, sokat gondolkodnak – fogalmazott. – Inkább hosszabb ideig töprengenek a dolgokon.”
A Ducatinál más mentalitásban hisznek, és ez a közelmúltban meghozta a gyümölcsét. Nem véletlen, hogy ha ma versenyezne, akkor Agostini is a Desmosedicit hajtaná legszívesebben. Ugyanakkor bízik benne, hogy a 2027-ben érkező új előírások kicsit vissza fogják állítani a versenyző és a motor közötti egyensúlyt.
„Ha az ember nyerni akar, akkor Ducati kell ülnie – szögezte le. – Még úgy is, hogy a Yamaha embere vagyok, és tudom, hogy a Yamaha csinál jó dolgokat. A szabályváltozások után pedig a versenyző szerepe felértékelődik, az ő képességei jelentik a győzelmet, nem pedig azok a gombok, amelyeket mostanában nyomkodnak. Ha viszont az MV visszatérne, akkor természetesen az MV-t vezetném.”
Az olasz legenda megvédte Bagnaiát, és szerinte Martínra is nagy szükség van