Egy francia lap összeszedte, értesülései szerint mekkora idén a MotoGP-pilóták alapfizetése. A nem hivatalos listát Fabio Quartararo vezeti Marc Márquez előtt, miközben Marco Bezzecchit meglepően hátul találjuk rajta.
A Cseh Nagydíjjal lezárult az idei MotoGP-szezon első része, a pilóták jelenleg a jól megérdemelt nyaralásukat töltik. Viszont bár egy mezőnyben versenyeznek, egyáltalán nem biztos, hogy el tudnak utazni ugyanoda, mint egyes vetélytársaik, a fizetéseik között ugyanis hatalmas különbségek vannak.
Összeálltak a MotoGP gyártói, magasabb pénzdíjat követelnek a jogtulajdonostól
A francia Sportune pedig összeszedte, hogy értesülései szerint pontosan mennyi pénzt is kapnak az egyes versenyzők. A listát persze érdemes jókora óvatossággal kezelni, hiszen ezek az adatok hivatalosan nem nyilvánosak, tehát nem lehet őket további forrásokból ellenőrizni. Ráadásul az egyes pilóták összbevételét jelentősen befolyásolhatják a személyes szponzorációk és bónuszok, hiszen a következőkben felvázolt összegek pusztán az alapfizetésüket hivatottak bemutatni. A sorrend néhány esetben, például a KTM kötelékén belül furcsán hathat, de erre az lehet a magyarázat, hogy általában a többet keresők újabb szerződéssel rendelkeznek.
A lista élén Fabio Quartararót találhatjuk 12 millió euróval, ami egyáltalán nem meglepő. A francia pilóta tavaly hosszabbított a Yamahával, és a japán gyártó tudhatóan szívesen áldozott a megtartására. Quartararót az évekig élen álló Marc Márquez követi 9 millió euróval, aki a gyári Ducatihoz való igazolásával visszakerült az élmezőnybe. Márquez után a kétszeres bajnok csapattársa, Francesco Bagnaia jön 7 millióval, majd a címvédő Jorge Martín 4,1 millióval. Az első nevek közül csak Martínra kaphatja fel a fejét az ember, hiszen a hírek szerint új munkaadója, az Aprilia nem bővelkedik forrásokban – de elképzelhető, hogy a friss bajnok megszerzésének megvolt az ára.
Utánuk következik a Honda legjobban fizetett és mostanában legeredményesebb – ráadásként még a Szuzukai 8 órás versenyt is megnyerő – pilótája, Johann Zarco 4 millió euróval. Az idén szerződtetett Maverick Viñales a lista alapján ugyanennyit kap a KTM-től, majd jön a Yamaha friss igazolása, Jack Miller, valamint a gyári Hondát erősítő Joan Mir 3-3 millióval. Az ő ligájukban mozog még a KTM-hez szintén idén csatlakozott Enea Bastianini 2,5 millióval, a gyári Yamaha pedig 2,2 milliót fizet ki Álex Rinsnek.
Zarco vs. Miller: a Honda szoros küzdelemben gyűrte le a Yamahát a Szuzukai 8 órás versenyen
A mezőny második felét a gyári KTM duója, Pedro Acosta és Brad Binder nyitja, 1,5, illetve 1 millió euróval. Mögöttük jön az egyaránt Ducati-pilóta Franco Morbidelli és Álex Márquez 1 milliós, illetve 900 ezres fizetéssel. Amennyiben ez igaz, idén a fiatalabb Márquez testvér az egyik legalulfizetettebb versenyző a mezőnyben, tekintve, hogy a tabellán jelenleg második. A spanyol motoros mögött Miguel Oliveirát találhatjuk 800 ezerrel, akinek látszólag egyre inkább kifelé áll a szekere rúdja a Yamahától.
A lista utolsó részén több meglepő névvel is találkozhatunk. Ott van Fabio Di Giannantonio, akire hiába bízták rá a harmadik idei Ducatit, csak 400 ezer eurót kap. A lista szerint furcsa mód ennyit keres Luca Marini is, hiába alkalmazza a legtőkeerősebb gyártónak tartott Honda. Marco Bezzecchi is indulhat a legalulfizetettebb címért, hiszen ugyan nagyszerűen szerepel az Apriliával, a tabellán negyedik, de csak 300 ezret visz haza. Az már nem annyira sokkoló, hogy a Ducati újoncának, Fermín Aldeguernek is ugyanennyivel kell beérnie, ahogy az Apriliánál versenyző Raúl Fernándeznek is. Az adatok között a két másik újonc, Ai Ogura és Somkiat Chantra fizetése nem szerepel, de nagyságrendileg ők is hasonló összeghez juthatnak hozzá, mint Aldeguer.
A 2025-ös állandó MotoGP-mezőny pilótáinak feltételezett alapfizetése
Pilóta | Gyártó | Fizetés |
---|---|---|
Fabio Quartararo | Yamaha | 12 000 000 € |
Marc Márquez | Ducati | 9 000 000 € |
Francesco Bagnaia | Ducati | 7 000 000 € |
Jorge Martín | Aprilia | 4 100 000 € |
Johann Zarco | Honda | 4 000 000 € |
Maverick Viñales | KTM | 4 000 000 € |
Jack Miller | Yamaha | 3 000 000 € |
Joan Mir | Honda | 3 000 000 € |
Enea Bastianini | KTM | 2 500 000 € |
Álex Rins | Yamaha | 2 200 000 € |
Pedro Acosta | KTM | 1 500 000 € |
Brad Binder | KTM | 1 000 000 € |
Franco Morbidelli | Ducati | 1 000 000 € |
Álex Márquez | Ducati | 900 000 € |
Miguel Oliveira | Yamaha | 800 000 € |
Fabio Di Giannantonio | Ducati | 400 000 € |
Luca Marini | Honda | 400 000 € |
Marco Bezzecchi | Aprilia | 300 000 € |
Fermín Aldeguer | Ducati | 300 000 € |
Raúl Fernández | Aprilia | 300 000 € |
Ai Ogura | Aprilia | nincs adat |
Somkiat Chantra | Honda | nincs adat |