back to top
2025. augusztus 15. 20:21
KezdőlapMotoGPMarc Márquez ismét megverte a mezőnyt, a Honda bizakodva, az Aprilia csalódást...

Marc Márquez ismét megverte a mezőnyt, a Honda bizakodva, az Aprilia csalódást keltően zárta az edzést

Marc Márquez zárta az élen az Osztrák Nagydíj edzését Pedro Acostát és Francesco Bagnaiát megelőzve. A Ducati mellett a Honda is bizakodva tekinthet vissza a gyakorlásra, hiszen Joan Mir és Johann Zarco is az első tízben zárt. Az Apriliánál viszont már más a helyzet, hiszen a nagyot bukó Jorge Martín és Marco Bezzecchi is a mezőny hátsó felében fejezte be a körözést. A szintén nagyot eső Fabio Quartararo ugyancsak lemaradt a közvetlen Q2-be jutástól. Egyébként Quartararo bukása miatt az edzést egy időre piros zászlóval félbe kellett szakítani.

Az első szabadedzés után az edzéssel folytatódott a MotoGP-mezőny számára az Osztrák Nagydíj pénteki programja. Szokás szerint ez a gyakorlás döntött arról, hogy ki kerül be a szombati időmérő második szakaszába. Az edzés előtt a levegő 32, míg az aszfalt 44 fokos volt.

Marc Márquezé a spielbergi nyitány, Bagnaia és Bezzecchi is bíztató tempóban kezdte a hétvégét

Elsőként a Gresini párosa hajtott ki a pályára, viszont a nézők inkább Jorge Martínra kapták fel a fejüket. A spanyol pilóta ugyanis nagyot esett a kivezető körén a 9-es kanyarban. A motorja komolyan megsérült, de Martín szerencsére nem, így visszasietett a második Apriliájáért. Röviddel ezután Raúl Fernández is kifutott a kavicságyba, de ő nem bukott. Mindeközben a mezőny versenyszimulációs köröket kezdett futni. Az első perceket követően Francesco Bagnaia 1:29.161 másodperccel állt az élen, Luca Marinit és Marc Márquezt megelőzve.

Az első fél óra türelmes körözést hozott, amely során csak annyiban változott az élmezőny sorrendje, hogy Pedro Acosta 32 ezreddel megelőzte Bagnaiát, és átvette a vezetést. A spanyol pilóta láthatóan intenzíven próbált nyomni, hiszen még az első helyet érő köre előtt kifutott a kavicságyba.

Az utolsó fél órát Fabio Quartararo nagy bukása nyitotta, a francia pilóta a 6-os kanyarban esett el. A Yamahát láthatóan károk érték, és Quartararo is fájlalta a vállát. Pillanatokkal később Miguel Oliveira bukott ugyanott, de ő láthatóan olcsóbban megúszta. Ekkor piros zászlóval megszakították az edzést, mivel Quartararo gépe miatt elmozdultak, megsérültek az airfence-ek, azaz légpárnák, amelyeket helyre kellett állítani, valamint az aszfaltot is tisztítani kellett. Később kiderült, hogy valószínűleg a Jack Miller motorjából kifolyt folyadék miatt estek el mindketten, ami miatt a sárga alatt földre kerülő Oliveira sem kapott büntetést.

Az újraindítást követően nagyjából 27 perc állt a mezőny rendelkezésére, amely Miller és KTM-pilóták vezetésével gurult ki a pályára. Röviddel ezután Enea Bastianini mentett hatalmasat, kifutott a 9-es kanyar bukóterébe, de motoron tudott maradni. Az utolsó negyed órára aztán elkezdtek gyorsulni egyes pilóták. Elsőként Raúl Fernández jött be a harmadik helyre, 1:29.170-nel, majd őt Joan Mir előzte meg alig 3 ezreddel. Fernández csapattársa, Ai Ogura még gyorsabbnak bizonyult, és 1:28.877-tel átvette a vezetést Acostától. Rajtuk kívül ekkor Bagnaia, Marini, Marc Márquez, Quartararo, Franco Morbidelli és Johann Zarco állt továbbjutásra. 

Nem sokkal ezután Morbidelli 1:29.024-gyel magához ragadta a második helyet. Zarco viszont az olasz pilótát és Ogurát is megverte, és 1:28.765-tel élre állt. Morbidelli aztán 9 századra megközelítette, ezzel felugorva a második pozícióba. Mindeközben Bastianini futott ki újra a kavicságyba, de ismét nem esett el.

Az utolsó tíz percben már szinte mindenkinél felkerültek az új gumik, és az élmenők is elkezdték megmutatni a tempójukat. Előbb Marc Márquez lépett fel az első helyre 1:28.484-gyel, ám az őt követő Acosta 139 ezreddel jobb időt tudott futni nála. Márquezt aztán az 1:28.385-öt futó Bagnaia is megelőzte, miközben 1:28.694-gyel Mir a legjobb három közvetlen közelébe került.

Következőként Álex Márquez tudott javítani, aki második próbálkozásával feljött a harmadik helyre 1:28.434-gyel. Ám nem sokáig maradt ott, mivel a testvére vele együtt mindenki mást is magabiztosan megelőzött: Marc Márquez 1:28.117-tel vette át a vezetést. Ezalatt Raúl Fernández ért oda az ötödik helyre, mögötte pedig Mir, Morbidelli, Zarco, a szintén javító Fermín Aldeguer és Brad Binder egészítette ki a legjobb tízet.

Végül az utolsó nekifutásra már senki sem tudott igazán javítani, így Marc Márquez 1:28.117-es idővel elvitte az edzést. Rajta kívül Acosta, Bagnaia, Álex Márquez, Fernández, Mir, Morbidelli, Zarco, Aldeguer és Binder jutott be a Q2-be. A nagyot bukó Quartararo a tizennegyedik helyen maradt le a bejutásról, míg az Apriliánál Jorge Martín tizenhatodik, és még inkább Marco Bezzecchi tizennyolcadik helye jelenthetett csalódást, de a tizenötödikként záró Fabio Di Giannantonio sem lehetett boldog.

Két érdekes jelenet még a leintés utánra is jutott. Előbb Marc Márquez és Diggia ütközött össze majdnem a próbarajtok során, majd a nyolcszoros világbajnok motorjából kifogyott az üzemanyag, így megállt a levezető körön.

A spielbergi edzés végeredménye