Raúl Fernández elárulta, a hátsó összeültető rendszer mondta fel a szolgálatot az Osztrák Nagydíj sprintversenyén. Azt is felfedte, nagyjából egy tempót tudott diktálni az előtte motorozókkal. Jorge Martín is ezzel az eszközzel bajlódott, azonban ő „csak” elfelejtette kikapcsolni. A címvédő ennek ellenére pozitív napot zárt.
Raúl Fernández az Osztrák Nagydíj sprintversenyén jó úton haladt afelé, hogy egy újabb erős teljesítményt tegyen le az asztalra. A futam 10. körében azonban egyre csak zuhant vissza a táblázaton, ugyanis technikai hiba hátráltatta, és kénytelen volt feladni a viadalt. A leintést követően természetesen azonnal nekiszegezték a kérdést, hogy mi történt.
Visszatért a Márquez-kupa, Marc Álexet legyőzve szerezte meg első spielbergi diadalát
„Meghibásodott a hátsó összeültető rendszer – szögezte le Fernández. – Lehetetlen volt motorozni, egyszerűen cserbenhagyott. Ezzel az eszközzel be tudod állítani az elektronikát úgy, hogy a motor egy adott módon gyorsítson. Amennyiben a szabályzó meghibásodik, akkor a gép sem fog gyorsulni.”
A 24 éves versenyző elárulta, jól sikerült a rajtja, ugyanis Brad Bindert megelőzve hatodikként fordult el az 1-es kanyarban. Ugyan a Márquez testvérekkel nem bírta tartani a lépést, viszont Pedro Acostával és Marco Bezzecchivel nagyjából egy tempót diktált. Elkapni nem tudta őket, de ott tudott maradni velük. Aztán beütött a krach.
Marc Márquez a nemrég elhunyt fiatal honfitársuknak ajánlotta győzelmét, Acosta méltatta a „tervet”
„A 4. és az 5. kör magasságában azt éreztem, hogy a motor nem gyorsít ki tökéletesen, azaz nem működik a rendszer – árulta el Fernández. – Szóval megpróbáltam változtatni néhány dolgon. Csökkentettem a teljesítményt és a kipörgésgátló szintjét, hogy ne forogjon ki a kerék. Viszont ha egy adott működésre állítod be a motort, nem fog gyorsulni. A rendszer megadta magát, és a konstrukció maga mögött hagyott, nem tudtam visszatérni a pályára. Kár, hogy ez akkor történik velünk, amikor az ötödik helyen vagyunk, és nem akkor, amikor az első tízen kívül motorozunk.”
A hátsó összeültető rendszer meghibásodása idén már nem először hagy cserben egy olyan versenyzőt, aki egy remek eredmény felé halad. Emlékezetes, hogy Fabio Quartararónak a Brit Nagydíjon az élről kellett kiállnia hasonló okok miatt. Egy biztos, ez a púp hamarosan lekerül a pilóták hátáról, ugyanis a 2027-es szabályváltozásokkal együtt búcsút intenek neki.
„Összetörted a szívemet, haver!” – ez történt Quartararóval drámai kiesése után (videó)
Az Osztrák Nagydíj sprintversenyén nemcsak Fernández, hanem Jorge Martín is ezzel a rendszerrel küszködött. Itt azonban le kell szögezni, hogy a címvédő máshogyan járt pórul. A spanyol a verseny elején esett vissza több pozíciót, azonban a viadal második felére jelentősen feljavult a teljesítménye. A tizedik helyig meg sem állt, és mindössze 112 ezreddel kapott ki a már 1 pontot szerző Johann Zarcótól.
„Kicsit csalódott vagyok az első kör miatt, mert már a hetedik helyen voltam Fermín [Aldeguerrel], és elfelejtettem kikapcsolni az egyik eszközt. Úgyhogy a 2-es kanyart át kellett vágnom egyenesen. Ezután a tizenhatodik helyre estem vissza, és fel kellett javulnom. Mindent beleadtam. Végezetül végre a motor elejét és a hátulját is elkezdtem egy kicsit érezni” – értékelt Martín.
„Úgyhogy számomra pozitívan alakult ez a verseny, az utolsó köröm 1:30.0 volt. Elkaptam Zarcót, és ezen a ponton majdnem megpróbáltam megelőzni, de túl kockázatosnak éreztem. Legyűrtem Pecco [Bagnaiát] – aki problémákkal küzdött -, de Fabiót és [Luca] Marinit is magam mögé utasítottam. Összességében biztosan közelebb kerültünk az elejéhez. Ez a legfontosabb, én nem koncentrálok az eredményekre. Sokkal inkább hagyatkozok az érzéseimre, és a szombati egy jó nap volt” – zárta gondolatait.
Martín kőkemény kerékpáros kihívást teljesített, jelentősen felülmúlta korábbi eredményét (képek)