Enea Bastianini szerint lehetne min változtatni a Balaton Parkon, de ez más pályákra is igaz. Luca Marini viszont biztonságosnak tartja a Magyar Nagydíj helyszínét, és elfogadta, hogy ez a MotoGP-motorokhoz nem feltétlenül passzoló helyszín.
Szombaton lezajlott a Magyar Nagydíj hétvégéjének második napja, és ezúttal már több versenyt is megrendeztek. Többek között a MotoGP sprintje is lezajlott, így a versenyzők ismét tapasztaltabbak lettek azzal kapcsolatban, hogy milyen a pálya. Azt illetően, hogy kell-e rajta változtatni, két olasz pilóta között nem volt egyetértés.
Az Enea Bastianinivel folytatott, a P1race.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetés során szóba került, hogy a Biztonsági Bizottság pénteki ülésén felmerült-e ez a téma. „Igen beszéltünk erről – nyilatkozta. – A jövőre nézve fontos, hogy minden alkalommal beszéljünk erről a versenyirányítással. Néha mi valamit másképpen látunk, máskor nem. Meglátjuk, hogy jövőre mi lesz.”
Arra a kérdésre, hogy min változtatnának, a 27 éves versenyző megnevezett egy konkrétumot, de ez nem csak a Balaton Parkra jellemző. „Igen, például az egyik nagy különbség, hogy rengeteg pálya kifelé dől, nem pedig befelé – felelte. – A MotoGP szempontjából pedig ez katasztrófa, mert az eleje blokkol, és nem értjük, hogy bizonyos pályarészek miért dőlnek mindig kifelé.”
Persze az ilyesmin aligha egyszerű változtatni, és talán nem is kell. Legalábbis akkor, ha egy másik olasz motoros, Luca Marini szavaira hagyatkozunk. A gyári Honda versenyzője a hétvége elején még úgy fogalmazott, hogy az 1-es kanyartól tart a fal közelsége miatt, most viszont egyetlen negatívumot sem nevezett meg. Legalábbis a biztonság terén, a többit pedig a jelek szerint elfogadta.
„Végre beszélhettünk a Biztonsági [Bizottság] összes emberével, a Dornával – jelentette ki. – Nem arra a következtetésre jutottunk, hogy sok mindenen módosítani kellene, mivel úgy tűnik, hogy a pálya biztonságos, hiszen minden baleset esetében úgy tűnt, hogy semmi különös nem történt, legalábbis eddig. Szóval nem kell sok mindenen változtatni. Egyszerűen egy furcsa pályáról van szó, amely nem annyira illik egy MotoGP-motorhoz, de ez rendben van. Ez egy másfajta futam a többihez képest.”
Hozzá kell tenni, hogy amikor a kétszeres királykategóriás dobogóstól elhangzottak ezek a szavak, akkor még aligha tudott annak a videónak a létezéséről, amely megörökítette, hogy Pedro Acosta időmérős bukása után a 21 éves pilóta motorja felrepült, és eltalálta az egyik operatőr kameráját, amely így kicsit meglökte annak tulajdonosát. Szerencsére nem lett belőle baj, de mindenképpen ijesztő képsorok voltak.