back to top
2025. augusztus 24. 19:50
KezdőlapMotoGPMartín szerint „okosnak” kell lenni hozzá, mások „rendkívül nehéznek” tartják az előzést...

Martín szerint „okosnak” kell lenni hozzá, mások „rendkívül nehéznek” tartják az előzést a Balaton Parkon

A sprintfutam alapján több MotoGP-pilóta beszélt arról, mennyire nehéz előzni a Balaton Parkon. Jorge Martín szerint minden próbálkozást alaposan elő kell készíteni, míg vetélytársai, többek között Fermín Aldeguer, különösen nehézként jellemezték az előzést.

Bár a versenyhétvége legfontosabb eseménye, a Magyar Nagydíj főfutama még hátravan, a MotoGP-pilóták a sprinten már összemérték a tudásukat. A Marc Márquez győzelmével zárult viadal után a mezőnyben többféle vélemény is megfogalmazódott arról, mennyire lehet előzni a Balaton Park Circuiten. Az egyik legtöbbet előrelépő Jorge Martín volt, aki a tizenhatodik rajtkockából kapaszkodott fel a kilencedik helyre. A címvédő szerint az előregondolkodás sokat jelent a magyarországi versenyhelyszínen.

A végsebesség nem, de az átlagtempó messze elmarad a Balaton Parkon a többi pályához képest 

„Tudtam, hogy lesznek pontok, ahol tudok majd előzni – kezdte Martín a P1Race.hu jelenlétében. – Az persze biztos, hogy kérdéses volt, mi fog történni a rajtnál az 1-es kanyarban, amely kissé kockázatos. De szerintem ilyenkor fontos, hogy használjuk az agyunkat. Én okosan választottam meg ott a pozíciómat, és három vagy négy pilótát megelőztem a 2-es kanyarig. Aztán pedig már nagyjából az 5-ös kanyartól kezdve előkészítettem egy előzést, amelyet a 9-esben hajtottam végre.”

Martínt egy újságíró megkérte, adjon tanácsot a „buta” versenyzőknek, hogyan kell automatikusan előzni a Balaton Parkon. „A butáknak? Ők úgyis [mindenhol] próbálkoznak – válaszolta nevetve az Aprilia motorosa. – Szerintem [itt sincs] értelme ész nélkül menni, abból könnyen rosszul jöhet ki az ember. Itt nagyon alaposan elő kell készíteni az előzéseket. Nem csak úgy van, hogy odaérsz valaki mögé, és elmész. Itt három-négy kanyaron keresztül kell előkészítened egy előzést, mivel ez egy szűk, komplikált pálya. Több türelemre van szükség.”

„És még kreatív is lehet az ember. Az igaz, hogy csak egy ív van, kivéve talán a 7-es, 8-as, 9-es kanyarokat, ahol lehet kissé variálni az ívet, máshol nehéz ezt megtenni. Szóval vagy kivárod, hogy az előtted menő hibázzon, vagy nagyon jól elő kell készítened az előzést. Különben nehéz dolgod lesz. Még az 1-es kanyarban is, ahol látszólag könnyű előzni, de könnyű szélesre is futni, és elveszíteni a megszerzett pozíciót. Így talán több időt veszít az ember, ha csak megy, és nem készíti elő megfelelően. Itt nagyon okosnak kell lenned, és rá kell jönnöd, meddig kell várni, ami nem könnyű.”

Zarco nem kímélte Bastianinit, őt és Quartararót is megbüntették a Magyar Nagydíj sprintje után

Az ellentétes tábort képviselte Martín csapattársa, Marco Bezzecchi, aki a második helyről indulva a hetedik helyen fejezte be a viadalt. „Nyilván nehéz volt, mert miután rengeteg pozíciót veszítettem, a nyolcadik helyre estem vissza, és rendkívül nehéz volt itt előzni. Pol [Espargarót] aztán sikerült megelőznöm, de három-négy körbe telt, még úgy is, hogy jóval gyorsabb voltam nála. Aztán az egész versenyt azzal töltöttem, hogy próbáltam utolérni [Joan] Mirt. Ezen a pályán nehéz a másik mögött maradni, ahogyan előzni is, mivel csak egy ív van.”

Fermín Aldeguer annak ellenére is egyetértett vele, hogy neki a nyolcadikról sikerült előrejönnie az ötödik helyre – bár persze a pozíciószerzését nagyrészt a rajtbalesetnek köszönhette. „Hogy őszinte legyek, ezen a pályán rendkívül nehéz előzni. Könnyebb akkor futni a legjobb köröket, ha van egy kis távolság az előtted haladóhoz képest. Gyorsan utol lehet érni a másikat, de nincs sok előzési pont. Ott kell maradni mögötte, és várni kell a hibájára.”

Luca Marini eddigi legjobb hondás viadalát futva a kilencedik helyet cserélte fel a negyedikre, de így is az előzést nehéznek tartók táborát erősítette. „Itt most talán [az eredményesség] nagyobb arányban múlik a futam elején, hiszen az első két kanyar az igazán döntő, a futam maradék része kevésbé. Szerintem vasárnap hasonló lesz a forgatókönyv, az 1-es kanyar sok mindent meg fog határozni.”

Ilyen trófeát kap a MotoGP Magyar Nagydíjának győztese (képek)