Kétnapos teszttel tért vissza a Superbike-világbajnokság mezőnye a nyári szünetről. Az első napon Nicolò Bulega, míg a másodikon Toprak Razgatlıoğlu zárt az élen. Az olaszok a jövőre szánt Panigale V4R-rel is köröztek, a németeknél pedig Marcel Schrötter kapott lehetőséget.
Az elmúlt egy hónapban jól megérdemelt nyári szünetét töltötte a Superbike-világbajnokság. Mindenki kipihente a szezon első felének fáradalmait, kiértékelték az első Balaton Park-i forduló tanulságait, és mindössze néhány bejelentést ejtettek el az elmúlt hetekben. Ebben az időszakban jelentették be Danilo Petrucci érkezését a BMW-hez, Stefano Manzi fellépést a GYTR GRT Yamahához, valamint a versenynaptárról is ekkor hullt le a lepel.
Hivatalos: változott a Balaton Park-i forduló időpontja – íme a Superbike-vb 2026-os versenynaptára
Az elmúlt két napban azonban a feje tetejére állt minden. A sort a Honda kezdte meg, akik bejelentették, hogy Iker Lecuona távozik kötelékükből, ugyanis a spanyol a gyári Ducatinál folytatja. Az onnan búcsúzó Álvaro Bautista pedig a Barninál talált menedéket. A sorozat legsikeresebb versenyzője, Jonathan Rea pedig a szezon végével szögre akasztja a sisakot.
Ezt leszámítva a pályán is zajlottak az események. Ugyan a soron következő fordulóig még egy kicsit várni kell, a versenyzők már gőzerővel készülnek az idény második felére. Hétfőn és kedden a MotorLand Aragón vált a központi helyszínné, ahol egy újabb szezonközi tesztet teljesített a mezőny.
Hivatalos: a szezon végén visszavonul a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea
Ez történt hétfőn
A hétfő délelőtt nagyon nyugalmasan telt, annak ellenére, hogy a körülmények rendkívül kellemesen alakultak. 11 óráig bezárólag mindössze négy versenyző teljesített mért kört, közülük Javier Fores, a Bimota tesztpilótája futotta meg a leggyorsabbat. A spanyol versenyző stopperje 1:53.829 másodpercnél állt meg, viszonyításképpen Toprak Razgatlıoğlu 1:47.935-tel tartja a körrekordot. 13 óráig egy állandó versenyző gurult ki, azonban Xavi Vierge is mindössze egy funkcionális tesztet teljesített.
Délutánra azonban már a mezőny többi tagja is megérkezett, köztük azzal a Sergio Garciával, aki a továbbra is sérült Lecuonát helyettesítette. Először Razgatlıoğlu, majd Sam Lowes és Álvaro Bautista érkezett meg az elejébe. A tesztnap derekán Nicolò Bulega is megrázta magát, és már erősen ostromolta az 1:50 legelejét. Érdekesség, hogy ezt az etapot a 2026-ra szánt Panigale V4R-rel teljesítette, amelyet csapattársa is kipróbálhatott.

Razgatlıoğlunak azonban erre is volt válasza, a stopperje 1:49.374-nél állt meg. Ez az utolsó percekig állt is, azonban Bulega újabb fél másodpercet talált az új konstrukcióval, és végül 1:48.829-cel az eredménylista elején zárt, már ami az első napot illeti. Mögötte Razgatlıoğlu, Sam Lowes és Bautista következtek.
A keddi nap krónikája
Kedden Razgatlıoğlu kezdett a legjobban, akit eleinte Sam Lowes, Vierge és Bulega követtek. A Bimota állandó versenyzői, Alex Lowes és Axel Bassani is pályára gurultak azok után, hogy végül az első napot kiülték. Az élen a világbajnoki éllovas folyamatosan faragta lefelé a legjobb kört, az óra végül 1:48.960-nál állt meg, nem sokkal elmaradva legfőbb kihívójának hétfői idejétől.
Fresh from Aragon 🔥
Day 2 test postcards are here👀#WorldSBK pic.twitter.com/oWQK6szrcr
— WorldSBK (@WorldSBK) August 26, 2025
Délutánra egészen 57 fokig melegedett a MotorLand Aragon aszfaltcsíkja, ezzel pedig sokkal nehezebbé váltak a körülmények. Razgatlıoğlu pedig ott folytatta, ahol délután abbahagyta, és már az első körök alatt be tudott nézni 1:50 alá. Nem sokkal később Bulega és Sam Lowes érkezett meg az eredménylista legelejére. Amint hűlt a pálya, és javultak a külső paraméterek, a török versenyző azonnal visszavette a kezdeményezést, és végül 1:49.293-at futott délután, akit brit és olasz riválisa követte. Az utolsó órákra pedig szinte teljesen kiürült a pálya.
Amellett, hogy a Panigale V4R kedden is előkerült, a paddock még egy furcsaságot tapasztalhatott. Razgatlıoğlu és Michael van der Mark mellett a Supersport kilencedik helyezettje, Marcel Schrötter is lehetőséget kapott a BMW-n. Ez abból a szempontból is érdekes, hiszen a németek második ülése még szabad. A 32 éves versenyző 1:52.617-et futott az M1000RR-rel, közel másfel másodperccel lemaradva Garciától.
A Balaton Park-i versenyhétvége alulnézetből – ilyen volt szurkolóként megélni a történelmi eseményt