back to top
2025. október 26. 14:03
KezdőlapMotoGPFontos újítással készül a Michelin az utolsó MotoGP-szezonjára

Fontos újítással készül a Michelin az utolsó MotoGP-szezonjára

A Michelin bejelentette, hogy jövőre a három helyett csak két különböző száraz pályás keveréket bocsátanak a csapatok rendelkezésére az első gumikból. Emellett a hétvégén felhasználható összes abroncs száma is eggyel csökkenni fog.

A MotoGP-ben immáron évek óta bevett gyakorlat, hogy a Michelin nem ugyanannyi típusú száraz pályás keveréket bocsát az istállók rendelkezésére egy-egy hétvégén az első gumiból, mint a hátsóból. Utóbbiból ugyanis rendre csak a lágy és a közepes közül választhatnak, míg előbbiből a kemény változat is szerepel a kínálatban.

Jövőre viszont ez változik, hiszen a francia gumiszállító bejelentette, hogy 2026-ban már az első abroncsot illetően is csak két opció lesz. Ezzel párhuzamosan pedig a versenyzők fejenként tizenöt helyett csak tizennégy első gumival gazdálkodhatnak, hiszen eddig mindhárom típusból ötöt használhattak fel, a következő idényben pedig mindkétféle verzióból hét lesz.

Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz 

„A következő szezonban megváltoztatjuk az első gumik kiosztását – nyilatkozta Piero Taramasso, a Michelinnek a kétkerekű versenyzésért felelős menedzsere. – Többé nem lesz három specifikáció öt-öt abronccsal, hanem csak kettő, hét-hét gumival.” Az olasz szakember azt is elmagyarázta, hogy miért született meg ez a döntés.

„Beszéltünk róla a csapatokkal, a versenyzőkkel és a Dornával, mert rájöttünk, hogy minden pályán van olyan specifikáció, amelyet nem használnak, vagyis elvisszük őket a pályára, majd vissza haza. – fogalmazott. – Emellett stabil körülmények között hét azonos specifikációjú abroncs is hasznos lehet a versenyzők számára.”

Mindez elvileg a Michelinnek és a csapatoknak, illetve a gyártóknak is jó lehet, hiszen a gumigyártónak csökkennek a költségei, míg a másik oldalon egyszerűsödik a munka. Ugyanakkor ez adott esetben kétélű fegyver is lehet, hiszen előfordul, hogy csak egy keverék működik igazán, és ez az időjárási körülményektől is függhet, amit nyilvánvalóan nem lehet annyival előre megjósolni. Ha pedig a gyártó rosszul választ, az adott esetben több bukást és ezzel nagyobb veszélyt eredményezhet.

Végleges döntést hozott a Michelin a 2026-ra halasztott új első gumiról

A bejelentés meglehetősen váratlanul jött, hiszen ez a döntés ugyanúgy kicsit fű alatt született meg, mint az, hogy a gyártók nem kérnek az első abroncs jövőre tervezett új specifikációjából. Persze a mostani döntés csak egy idényre lesz érvényes, hiszen 2027-ben már nem a Michelin, hanem a Pirelli lesz a MotoGP gumiszállítója.

Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek