back to top
2025. szeptember 12. 12:01
KezdőlapMotoGPÁlex Márquez 2026-ban gyári motort kaphat?

Álex Márquez 2026-ban gyári motort kaphat?

Álex Márquez elárulta, a gyári motorokkal kapcsolatban még semmilyen információt nem kaptak, de ő 2026-tól mindenképpen a legújabb konstrukciót vezetné. Szeretné, ha ugyanazzal a fegyvertárral tudna harcolni a többiekkel szemben, valamint a Ducatit is segítené. Fermín Aldeguer szívesen kipróbálná a GP25-öt, ha megkérik rá, de ő nem tervezi. Ráadásul még semmi sem érkezett e téren. Az ő helyzete is érdekes, hiszen őt szerződés köti a gyári géphez. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója azonban kijelentette, ők senkinek sem fognak az útjába állni.

Ha a teljes képet nézzük, akkor kijelenthető, hogy Álex Márquez élete szezonját futja. A nagydíjakat figyelembe véve már nyolc dobogónál tart, ráadásul a Spanyol Nagydíjon megszerezte élete első vasárnapi futamgyőzelmét a királykategóriában. Ez a számláló azóta kettőnél áll, ugyanis Barcelonában is ő ünnepelhetett a dobogó legtetején. Ezzel kitartóan őrzi világbajnoki ezüstérmét, amelyre minden esélye megvan, ugyanis Francesco Bagnaiával szemben 68 pont a fórja.

Hiába futja élete szezonját, Álex Márquez már elengedte a bajnoki címet: A célom a vb-ezüst

A 29 éves versenyző erényeit pedig az a tény domborítja ki még jobban, hogy mindezt a 2024-es Desmosedicivel teszi meg. A Ducati a 2025-ös hat helyet három-három leosztásban töltötte fel. A két gyári versenyző, valamint Fabio Di Giannantonio a legfrissebb konstrukciót használja, míg a két gresinis és Franco Morbidelli alatt a tavalyi gép mozog. Viszont könnyen lehet, hogy Álex Márquez át fogja ugrani azt a koncepciót, amely meglehetősen vegyesre sikerült. Amíg bátyja szárnyal vele, addig Bagnaia látványosan szenved.

„A mai napig nem kaptunk semmi biztosat – jelentette ki Álex Márquez a MARCA-nak még az Osztrák Nagydíj csütörtöki napján. – Az viszont tiszta, hogy ha egy csapat megkapja azt a lehetőséget, hogy gyári motorokat vezethet, akkor hajtania kell érte. Ha ez engem illet meg, akkor én is hasznot fogok belőle húzni. De jelenleg még minden csendes. Azon dolgozunk, hogy tisztán lássuk a lehetőségeinket, de még nincsen megállapodás.”

Marc Márquez az öccséről: Olyan szezonja van, amellyel megnyerhetné a világbajnokságot

Bár döntés még nincsen, ennek ellenére Álex Márquez világos víziókkal rendelkezik. Őt nem érdekli a Ducatival kötött szerződés, hanem sokkal inkább a gyári konstrukcióra hajt. „Amit sokkal jobban szeretnék egy kontraktusnál, az az, hogy gyári motorra ülhessek, hogy ugyanaz a fegyvertáram legyen mindenkivel szemben. Ugyanazt szeretném [használni], ugyanazokat az alkatrészeket próbálgatnám az edzéseken, hogy segítsem a Ducatit. Nem érdekel a gyártóval kötött szerződés, már van egy a Gresinivel. Ez semmit sem változtat meg.”

Álex Márquez helyzete abból a szempontból is érdekes, hogy csapattársa, Fermín Aldeguer közvetlenül a Ducatival kötött szerződést, amely kimondja, hogy 2026-ban már gyári konstrukciót kell kapnia. Persze, ez nem egyenesen arányos azzal, hogy az újonc a gyári csapathoz menne, de hosszútávon ez a forgatókönyv is bekövetkezhet. Viszont a 20 éves versenyző számára lehetséges, hogy más kártyák lesznek leosztva, amennyiben kenyéradója úgy gondolja. Ez pedig első körben a hétfői tesztet érintheti.

Aldeguer kipróbálná magát a gyári Ducatinál, de „pokoli” lenne Marc Márquez csapattársának lenni

„Természetesen szeretném kipróbálni a GP25-öt, de ez jelenleg nem tartozik a terveim közé – szögezte le Aldeguer a San Marinó-i Nagydíj sajtónapján. – Jelenleg még senki sem mondta nekem, hogy teszteljem. Semmit nem tudok. Meglátjuk, hogy a hétvégén adnak-e nekem valami újat. Remélhetőleg, a szezon hátralévő részében lesznek még jó fejlesztések, de ezeket továbbra is ki kell érdemelnem.”

Egy dolog azonban biztos: a VR46 nem fog akadályokat görgetni a Gresini elé. „Hosszasan beszélgettem erről a helyzetről Gigi Dall’Ignával [a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója – a szerk.] és Mauro Grassillivel [a bolognaiak sportigazgatója – a szerk.] – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a Sky Italiának. – Azt ajánlották, hogy legyen mindkét motor teljesen gyári. Ezt megvitattuk, és arra jutottunk, hogy tökéletes számunkra az, hogy egy idei és egy tavalyi géppel folytassuk. Ami minket illet, senkinek sem szeretnénk az útjába állni. A Gresini fantasztikus szezont fut, Álex megérdemli a legfrissebbet.”

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend