Varga Tibor elárulta, nem feltétlenül értett egyet a csapatával a tekintetben, hogy kell-e módosítani a motoron. Végül csak minimális változtatásokat eszközöltek, de ezt is inkább a Snipers csapatfőnöke mondta. Elmesélte, az 1. körben nagy tumultus alakult ki, aminek következtében nem tudta teljesen ledönteni a motort, és a gumi bal oldala kihűlt, ezek pedig jelentős mértékben hozzájárulhattak a bukásához. Ennek ellenére egyáltalán nincs elkeseredve, ugyanis szerinte ezeket a tapasztalatokat is meg kell élni. Továbbra is úgy érzi, hogy megvan a tempója, de a jó eredmény és az esetleges Himnusz nem csak rajta múlik. A JuniorGP hétvégi fordulóját pedig már alig várja, hiszen nemcsak, hogy hallhatja a 600 köbcentiméteres motorját, de a Stock Európa-bajnokság bajnoki címéért is nagy csatában van.
A világ az elmúlt hétvégén a világ Misanóra és a San Marinó-i Nagydíjra figyelt. Az állandó betétszériák mellett a MotoE is versenyzett, természetesen Varga Tiborral a fedélzeten. A 18 éves pilóta az időmérőn a tizenhatodik helyet szerezte meg, ezzel pedig egy nehéz pénteket zárt, mivel a motor meglehetősen idegesen mozgott alatta.
Varga Tibor messze volt a továbbjutástól, a hatodik sorból indul a misanói futamokon
„Elég érdekesen alakult ez a helyzet – summázta az első napját a P1race.hu-nak Varga, akivel hétfőn telefonon tudtunk beszélni. – Persze, én sem mondhatok el mindent, de az a lényeg, hogy nem sikerült beállítani a motort. A csapat úgy gondolta, hogy nem kell módosítani rajta, én viszont azon az állasponton voltam, hogy kellene. Elsősorban a csapatfőnök [Mirko Cecchini – a szerk.] nem szeretett volna változtatni, viszont a mérnököm igen. Nem voltam megelégedve a motorral, a két edzés között nem is változtattunk rajta. A kvalifikációra is csak egy minimális módosítás lett eszközölve, ráadásul ezt is a csapatfőnök mondta.”
Varga az első futamra már előre tudott lépni, és elmondása szerint kicsit fejlődni is tudott. A kockás zászlót végül a tizennegyedik helyen látta meg, ezzel újabb két pontot gyűjtött magának és csapatának. Ezzel 48 egységnél tart, az összetettben pedig a tizenharmadik pozícióban áll. A második versenyen azonban bukott, amelyet a saját hibájának tekint.
Varga Tibor eséssel zárta a misanói hétvégét, nagy csatát és sok bukást hozott a második MotoE-futam
„Az 1. körben nagy tumultus alakult ki, elsősorban a balos kanyaroknál tömörültünk össze – magyarázta. – Ebből adódóan a motor egyik alkalommal sem volt ledöntve. A misanói pályán van egy olyan szakasz, ahol egymás után jönnek a jobbosok, és utána egy balos. Eljött ez a kanyar, és akkor már senki sem volt előttem, és először döntöttem le teljesen a gépet. Arra sem gondoltam, hogy a gumi ennyire érzékeny a hőváltozásra, a bal oldala teljesen kihűlt, és semmi tapadás nem maradt. Úgyhogy az esés vagy az 1. körben kialakult tumultus miatt következett be vagy azért, mert nem számoltam azzal, hogy a gumi ennyire nem bírja kimozogni. Érzékeny és érdekes abroncsról beszélünk.”
Varga viszont egyáltalán nincs letörve. „Ez is egy tapasztalat. Mostanában elég rosszakat gyűjtöttem, de úgy gondolom, ezeket is meg kell élni. Ez [kívülről] úgy nézhet ki, hogy nem vagyok jó formában. Az elmúlt hétvégék nagyon szerencsétlenül alakultak, de egyáltalán nem vagyok elkeseredve. Úgy gondolom, hogy megvan a tempóm. Már csak egy versenyhétvégénk van, de ha minden összejön, akkor egy jó fordulót zárhatunk.”
Varga Tibor megmutatta a sisakot, amely „megmentette az életét”
De vajon jön-e az a Himnusz, amely több ízben is felmerült a Magyar és a Katalán Nagydíj között? „Az elmúlt hetek után rájöttem arra, hogy kicsit veszélyes ilyen szavakkal dobálózni, mert ez nem csak rajtam múlik. Hiába tudom azt, hogy megvan a tempóm, hogy halljuk a Himnuszt, de ez nem biztos, hogy be fog következni. Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy bízzunk a legjobbakban.”
Ugyan a MotoE egy újabb szünetre vonul el, mivel a portimãói szezonzárót novemberben rendezik, Varga számára nem áll le az élet, ugyanis az előttünk álló hétvégén már a JuniorGP-ben van jelenése. Ráadásul messzire sem kell mennie, ugyanis ezen a hétvégén is Misanóban fog versenyezni. A debreceni születésű pilóta egyáltalán nem áll rosszul a Stock Európa-bajnokságon, ugyanis három fordulóval a vége előtt a negyedik az összetettben, hátránya pedig mindössze 10 pont. Arra is kíváncsiak voltunk, mennyire nehéz az átállás a két sorozat között.
Varga Tibor újabb dobogót, Kecskés Bence és Rossi Moor pontokat szerzett a hétvégén
„Volt már arra példa, hogy az egyik hétvégéről a másikra kellett átülnöm [a MotoE Assenben vendégeskedett, míg egy héttel rá a JuniorGP Magny-Cours-ban folytatódott – a szerk.]. Ekkor gyengének és könnyűnek éreztem a 600 [köbcentiméteres] motort. De semmiben sem gátolt, nem voltam lassabb, csak fura érzés volt.”
„Már nagyon várom, hogy beindítsam, hogy halljam a hangját, és hogy elkezdjek le- és felváltani a kanyaroknál, és halljam, ahogyan megy fel a fordulatszám – jelentette ki. – Ezt az érzést nagyon kívánom már. A MotoE-ben a hang miatt nincs meg egy hatalmas élvezeti faktor. Azért is várom ezt a hétvégét, mert erősen benne vagyunk a bajnoki címért zajló csatában.”