back to top
2025. szeptember 19. 14:14
KezdőlapMotoGPHivatalos: Álex Márquez gyári motort kap 2026-ban

Hivatalos: Álex Márquez gyári motort kap 2026-ban

A Gresini bejelentette, hogy Álex Márquez jövőre gyári technikát kap a Ducatitól, miközben marad a csapatnál. Gigi Dall’Igna, a márka versenyrészlegének vezérigazgatója a döntés kapcsán kiemelte, mennyire eredményes idén Márquez.

Tavaly valami igazán különlegeset láthatott a MotoGP közönsége: Jorge Martín egy szatellitmotorral szerezte meg a világbajnoki címet. Viszont Martín így sem volt hátrányban a technológiai fronton, hiszen egy gyári gépet kapott a Ducatitól. Idénre aztán a Ducatitól Martín és akkori csapata, a Pramac is távozott – külön utakon –, így a bolognai gyártónak át kellett alakítania a felállását. Végül az a döntés született meg, hogy négy helyett idén már csak három gyári, avagy lehető legfrissebb motort indít a márka, így tehát a két gyári pilóta mellett még egy versenyzőnek jutott Desmosedici GP25. A választás Fabio Di Giannantonióra esett, ám könnyen lehet, hogy jövőre az olasz motorosnak be kell majd érnie az akkor tavalyi, tehát végeredményben az idei technikával.

A Gresini ugyanis pénteken bejelentette, hogy 2026-ban Álex Márquez gyári motort kap a Ducatitól. Márqueznek 2026 végéig van szerződése az alakulattal, tehát ez a lépés nem csapatváltás, csak technológiai szintugrást jelent. A döntés nem okozott nagy meglepetést, tekintve, hogy a spanyol pilóta jelenleg második a tabellán a tavalyi géppel, két főfutamot és két sprintet nyert meg, valamint összesen további tizennyolc alkalommal állhatott fel a dobogóra, mindkét versenytípust figyelembe véve.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

Ahogy arról korábban beszámoltunk, ez az Autosport értesülései szerint azt jelentheti, hogy Diggia a GP25-tel, tehát az idei motorjával fog jövőre is versenyezni, mivel a Ducati nem feltétlenül akarja bővíteni a gyári gépei számát, de ezt még egyáltalán nem lehet biztosra venni. Egyébként a brit lap szerint Márquez kiemelkedő teljesítménye mellett az is fontos szerepet játszott a váltásban, hogy a VR46 vonakodott kifizetni a gyári motorral járó pluszköltségeket, míg a Gresini hajlandó volt kinyitni a tárcáját.

„Megtiszteltetés lesz gyári motorral versenyezni a Gresininél – nyilatkozta Márquez. – A csapat már néhány szezon óta kifogástalanul dolgozik, és úgy gondolom, ez a jutalom mindannyiunknak: nekem is és az egész csapatnak. Ez egy újabb lépés az álmaink elérése és afelé, hogy 2026-ban még jobbak legyünk. Szeretném megköszönni Nadia [Padovaninak, a Gresini tulajdonosának], a csapatnak, és természetesen Gigi [Dall’Ignának, a Ducati-versenyrészleg vezérigazgatójának] és a Ducatinak, hogy minden pillanatban azt éreztették velem, hogy fontos vagyok nekik.”

„Álex idei szezonja igazán lenyűgöző volt – mondta Dall’Igna. – Többszöri kiértékelés után úgy döntöttünk, hogy még nagyobb támogatást nyújtunk neki, hogy ő és a stábja tovább fejlődhessen. Álex kiválóan kihasználja a Desmosedici GP-ben rejlő lehetőségeket, és meg vagyunk győződve arról, hogy az új fejlesztésekkel jövőre együtt újabb szintet léphetünk. Ez az egész Ducati-család számára plusz értéket teremt.”