back to top
2025. szeptember 22. 15:52
KezdőlapSuperbike„A Superbike-vb-n már nincs verseny” – kifakadt a Ducati főnöke a BMW...

„A Superbike-vb-n már nincs verseny” – kifakadt a Ducati főnöke a BMW bivalyerős motorja miatt

Serafino Foti úgy véli, a BMW rendkívül erős motorblokkja megölte a versenyzést a Superbike-világbajnokságban, legalábbis ami a győzelemért folytatott csatát illeti. A gyári Ducati csapatmenedzsere szerint a jelenlegi szabályozás nem a teljesítményről, hanem inkább a politikáról szól.

A Superbike-világbajnokság idei kiírásának elején úgy tűnt, hogy Nicolò Bulega komolyan beleszólhat a végső győzelem kérdésébe. Olyannyira, hogy a negyedik, cremonai forduló után viszonylag nagy előnnyel vezetett Toprak Razgatlıoğluval szemben, miután a BMW az idény elején nagyon megérezte a szuperkoncesszió elvételét.

Azóta viszont igencsak fordult a kocka: a címvédő immáron zsinórban tizenkét futamgyőzelemnél jár, és nem sokon múlt, hogy ez a szám nem tizenöt, hiszen a második mosti futam legvégén csak azért kapott ki olasz riválisától, mert rosszul sikerült a kigyorsítása. Ennek következtében immáron ő az, aki jelentős különbséggel vezeti a táblázatot.

Ráadásul az utóbbi időszakban még csak megszorítani sem tudják a török motorost, aki legutóbb Magny-Cours-ban tarolt. A gyári Ducati csapatmenedzsere pedig kifakadt a látottakon. „A Superbike-vb-n már nincs verseny, a BMW motorblokkja elképesztő – nyilatkozta Serafino Foti. – Mi több időt töltöttünk a szabályok betartására [való törekvéssel], mint a versenyzéssel. Ez hallatlan, nem számítottunk ekkora különbségre.”

Így áll a Superbike-vb tabella a magny-cours-i forduló után

Az olasz szakember arra célzott, hogy a Superbike-vb-n minden második forduló után felülvizsgálják a koncessziós jogokat, és az adott gyártó teljesítményétől függően változtatnak a korlátozásokon vagy éppen az engedményeken. Ezt pedig néha meglehetősen nehéz követni. „A MotoGP-ben nem kétpercenként vizsgálják felül a szabályokat – vont párhuzamot a királykategóriával. – Itt a Superbike-vb-n viszont ez már inkább a politikáról, mintsem a teljesítményről szól. Ezt nem tartom helyesnek.”

Az aragóniai hétvége (pontosabban az első futam és a Superpole verseny) legnagyobb kérdése, hogy Razgatlıoğlu megdönti-e a tavaly felállított, zsinórban tizenhárom diadalt számláló rekordját. Az biztos, hogy a helyszín számára nem lesz ideális, hiszen a MotorLand Aragónon még egyszer sem tudott nyerni. Más kérdés, hogy a tavalyi sérülés után rögtön három második helyet hozott, ami a körülményeket figyelembe véve kifejezetten jó eredménynek számított.

Hogy idén mi lesz, az a következő hétvégén kiderül, Foti mindenesetre elismerte, hogy tartanak az ellenfél újabb domináns szereplésétől. „Ez a kockázat fennáll, felesleges tagadni – szögezte le. – Toprak egy bajnok, a BMW pedig nagy teljesítményű motorblokkal rendelkezik, amely nagyon különbözik a szezon közepéig látottól.”

Razgatlıoğlu három fordulóval a vége előtt 39 ponttal vezet Bulega előtt, ami azt jelenti, hogy több futamgyőzelme miatt akkor is megvédené a bajnoki címét, ha innentől kezdve mindig másodikként végezne. Ráadásul a Ducatit az is aggaszthatja, hogy a BMW 3 pontra megközelítette őket a konstruktőri tabellán. „Nagyon nehéz szezonhajrá vár ránk, de nem adjuk fel – fogalmazott Foti. – A legvégéig nem fogjuk feladni.”