Dani Pedrosa elárulta, Casey Stoner és Marc Márquez teljesen más vezetési stílust preferált, mint ő. Felfedte, az ausztráltól rengeteg olyan dolgot látott, amivel úgy volt, hogy képtelen megtenni, a legjobban pedig egy telemetriai adat vésődött be az emlékezetébe. Marc Márquez kapcsán is azt az erősséget emelte ki, hogy amit a fejébe vesz, azt meg is teszi.
Bár a MotoGP-ben nem jött össze a hőn áhított világbajnoki cím, Dani Pedrosát mégsem kell bemutatni senkinek sem. 220 verseny, 112 dobogó, 31 futamgyőzelem és hat olyan szezon a királykategóriában, amikor a végelszámolásban az első három hely valamelyikén zárt. És persze az alsóbb kategóriákban elért három világbajnoki cím mellett sem szabad szó nélkül elmenni.
Pedrosának ráadásul az a privilégium is megadatott, hogy Casey Stonerrel és Marc Márquezzel is megoszthatta a garázst. Az ausztrállal két, míg a spanyollal hat évig alkotott egy csapatot. A jelenleg KTM-tesztpilótaként dolgozó motoros így első kézből tud tapasztalatokat megosztani a két versenyzőről, és ezeket ezúttal meg is tette.
Ilyen, amikor a MotoGP legnagyobbjai a virtuális, majd a valós térben gyűlnek össze (képek)
„Két olyan versenyzőről [beszélünk], akiknek hasonló volt a vezetési stílusuk – fogalmazott Pedrosa a Mig Babol podcastműsorban. – Nagyon agresszívek voltak, csúsztatva mentek, és a motor mindig egy kicsit keresztbe állt alattuk. Nem érdekelte őket, hogy jó-e a beállítás vagy sem, megfelelő-e a pálya vagy sem, csak nyomták. [Nekem arra volt szükségem, hogy] a motor jól legyen beállítva, megfelelő legyen az aszfaltcsík, és ne legyen veszélyes. Én akkor tudtam jó kört menni.”
Stoner kapcsán már többször is felmerült, hogy hihetetlen érzéke volt a motorhoz. Francesco Bagnaia jelenlegi versenymérnöke, Cristian Gabarrini nemrég arról számolt be, hogy arra is volt precedens, hogy az ausztrál jóval korábban megérezte a gép meghibásodását, mint ahogyan azt az adatok alátámasztották volna. Kivételes tehetségét pedig Pedrosa is megerősítette.
Így tette helyre mérnökét Stoner, aki még a szenzoroknál is előbb érezte motorja meghibásodását
„Láttam tőle dolgokat, és azt mondtam, hogy »ezt nem tudom megcsinálni« – közölte. – Kiment, és már az első körén odapörkölt. Úgy futott mért kört, hogy koszos volt a pálya, nem melegítette fel a gumikat, hovatovább a motor [beállításaihoz] sem nyúlt. Nem számított neki, hogy az aszfaltcsík balra vagy jobbra megy. Emlékszem, abban az időszakban az aragóniai vonalvezetés új volt. Megérkezett, és az első körén már ő volt a leggyorsabb.”
Azonban mégsem ez volt az, amitől a leginkább elállt a szava. „Korábban láttam már, hogy a Ducatin ülve hogyan vette be a Phillip Island-i 3-as kanyart. Amikor ezt egy Hondával tette, akkor ránéztem a telemetriára, és azt mondtam, hogy »hűha«. Ez olyan, mint amikor egy triálversenyzőt nézel. Úgy gondolod, hogy te is meg tudod csinálni, jobbra és balra fordulsz, majd megjön melléd egy igazi triálos, és egyszerre átugrik két-három sziklát. Stoner rengeteg furcsa dolgot tett, amik nem voltak szokványosak. Arról a kanyarról szóló telemetria az emlékezetembe vésődött, és még mindig itt van velem.”
Pedrosa Marc Márquezről is szót ejtett. „Azt tudom mondani, hogy az Marc erőssége, hogy lát valami hasonlót, amit Stonernél említettem, és azt állítja, hogy »oké, meg tudom csinálni«. Majd odamegy, és megteszi. Amikor az én telemetriámat elemezte, miszeint hogyan egyenesítettem fel a motort, hogy gyorsabban kijöjjek a kanyarból, azt mondta, hogy »rendben, én keményebben megyek be a kanyarba, de Dani mindent a kijáratra tesz fel«. És képes volt arra, hogy megtartsa a saját tempóját, majd rövid időn belül az enyémhez is hozzáadjon.”