back to top
2025. szeptember 30. 23:45
KezdőlapSuperbikeHivatalos: megvan a gyári Honda új pilótapárosa a 2026-os Superbike-vb-re

Hivatalos: megvan a gyári Honda új pilótapárosa a 2026-os Superbike-vb-re

Kedd délelőtt hivatalossá vált, hogy a gyári Honda Somkiat Chantrával és Jake Dixonnal vág neki a 2026-os szezonnak a Superbike-világbajnokságon. 

Az elmúlt hetekben számoltunk be arról, hogy mind Iker Lecuona, mind Xavi Vierge távozik a Hondától. Előbbi versenyző a gyári Ducatinál folytatja pályafutását, utóbbi pedig a Yamahához igazol át. Így már csak idő kérdése volt, hogy az aranyszárnyasok mikor rántják le a leplet az új párosukról.

Hivatalos: eldőlt, ki lesz a visszavonuló Rea utódja

Erre kedd délelőttig kellett várni, ugyanis ekkor vált hivatalossá, hogy Somkiat Chantrával és Jake Dixonnal kezdenek neki a 2026-os szezonnak. Mindkét motoros egyéves kontraktust kapott. Ezzel az is biztossá vált, hogy az aszakaiak gyári alakulata a BMW után a második olyan csapat, amely mindkét jelenlegi versenyzőjétől megválik. A németek Miguel Oliveirával és Danilo Petruccival vágnak neki az új évnek.

Chantra számos, középkategóriában eltöltött év után került fel a MotoGP-be. Újonc szezonja azonban messze nem alakul ideálisan. Rendre a mezőny végén kullog, Johann Zarcótól jelentősen elmarad, és eddig mindössze három pontot tudott összekaparni. Persze, azt is hozzá kell tenni, hogy több ízben hiányzott sérülés miatt. A 26 éves pilótától a csapata is elköszönt.

„Chantra történelmet írt azzal, hogy első thai versenyzőként indult a MotoGP-ben, és a debütáló szezonjában pontokat szerzett – olvasható az istálló X-oldalán. – Sérülései ellenére eltökéltséget és fejlődést mutatott. Az LCR Honda köszöni az elhivatottságát, és sok sikert kíván neki a Superbike-világbajnokságban, a gyári alakulat színeiben.”

„Nagy örömmel üdvözöljük Chantrát és Dixont a Honda gyári csapatában 2026-tól – idézi Taichi Hondát, a Honda Racing Corporation általános igazgatóját a közlemény. – Chantra első thai versenyzőként nyert a Moto2-ben és versenyzett a MotoGP-ben, most pedig egy nagy lépést tesz a családon belül. Nemzetközi szinten, a legmagasabb kategóriában folytathatja pályafutását első thai pilótaként, aki gyári motoron teljesíthet teljes szezont a Superbike-vb-n.”

Espargaró állítja, Chantra elég jó a MotoGP-hez, viszont nincs könnyű helyzetben

Ami pedig Dixont illeti, a brit versenyző 2019-ben futotta első teljes idényét a Moto2-ben. Összesen hat győzelmet aratott (a legutóbbit éppen a 2025-ös Amerikai Nagydíjon), és további tizenöt alkalommal állhatott fel a dobogóra. A legjobban a 2023-as szezonja sikerült, ekkor az Aspar színeiben a világbajnoki negyedik helyet csípte el. De az idei éve sem néz ki rosszul, jelenleg az ötödik pozícióban áll, a pódium pedig egyáltalán nincs beláthatatlan távolságban.

„Dixon pedig egy többszörös Moto2-futamgyőztes, tempóját és elszántságát folyamatosan demonstrálni tudta – folytatta Honda. – Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy olyan versenyképes sorozatban, mint a Superbike-vb, érvényesülni tudjon. Tehetségük, tapasztalatuk és versenyszellemük értékes eszközök lesznek, hogy folytassuk a pozíciónk megszilárdítását. Teljes mellszélességgel és egy világos céllal állunk a Superbike-vb-s projektünk mellett: hogy a Honda visszatérjen a sorozat trónjára.”

A keddi bejelentésekkel már csak hat szabad hely maradt a 2026-os rajtrácson, amely jelenleg így áll.