Francesco Bagnaia szerint „egészen rendkívüli” módon küszködött az Indonéz Nagydíj sprintjén a motorjával. Az olasz pilóta arról beszélt, a Ducatija annyira rosszul működött, hogy az egyenesen veszélyes volt. Bagnaia leszögezte, nem ő hibázott, hanem technikai problémái voltak, és azt szeretné, hogy azokat valaki elmagyarázza neki a csapattól.
Az előző forduló, a Japán Nagydíj legjobbja egyértelműen Bagnaia volt, aki Motegiben az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Viszont a mostani hétvégén, Indonéziában már semmi sem látszik az ottani tempójából. Először is az időmérőn beragadt a Q1-be, és csak a tizenhatodik rajthelyet szerezte meg. A sprinten pedig tizennegyedikként, utolsóként zárt, úgy, hogy az utolsó előtti helyen célba érő Álex Rinstől 13, míg a viadalt megnyerő Marco Bezzecchitől 29 másodperccel maradt el. A leintés után így érthető módon csalódottan értékelt.
„Marco idejéhez képest 29 másodperccel voltam lassabb 13 kör alatt. Igaz, hogy eddig is szenvedtünk ezen a pályán, de ami ma történt, az valami egészen rendkívüli – mondta ingerülten Bagnaia a sprint után. – Egyedül az a szerencsém, hogy Motegiben a lehető legjobb hétvégét zártam. Így pontosan tudom, milyen potenciál volt bennem ott, nincs mit bizonyítanom. Ami ma történt, az kívül esik a hatókörömön, de mindent beleadtam, ahogy mindig.”
Amikor arról kérdezték, vajon a többeknek problémát okozó gumik jelenthették-e a gondot, Bagnaia más okot nevezett meg: „Kiszámíthatatlanul mozgott a motor, sokszor el kellett vennem a gázt, máskor fékezni nem tudtam. Ilyen körülmények között veszélyes motorozni, de mi már hozzászoktunk, és tudjuk, hogyan reagáljunk. Ennek ellenére, ami ma történt, számomra elfogadhatatlan. Beszélni fogok erről a garázsban is.”
„Nem motorozok, csak utas vagyok a saját motoromon. Semmit sem tudok irányítani. Azt hiszem, négyszer érkeztem meg az 1-es és a 10-es kanyarba fék nélkül. Háromszor kellett elvennem a gázt, mivel annyira rázkódott a motor. Nehéz elképzelni egy ilyen versenyt, egy ilyen hétvégét, főleg azután, ami egy hete történt.”
A gyári Ducati főnökét felbőszítette, hogy a VR46 igazgatója kikotyogta Bagnaia „titkát”
„Pontosan – válaszolta a kérdésre, hogy ugyanúgy érezte-e magát, mint a számára szintén sikertelen Osztrák Nagydíjon. – Nem tudtam erősebben fékezni, mert szinte minden kanyarban elment az első kerék. Nem tudtam rendesen gázt adni, mert rengetegszer kipörgött. Nem tudtam jól gyorsítani, mert a motor nagyon rázkódott. Szóval… furcsa.”
Az olasz pilóta egyértelműen kijelentette, nem ő hibázott. „Technikai probléma volt a háttérben – szögezte le. – Valami hiba történt a bokszban. Egy hete még 2 másodperces előnnyel nyertem a motegi sprintfutamot, miután az időmérőn is első voltam, és most itt tartok, csak próbálok túlélni. És most elméletileg ugyanazt a motort használom, mégsem működik, pont mint korábban. Szóval, nem értem.”
„Nem tudom megmagyarázni, hogy mi történt, én is szeretném, ha megmagyaráznák nekem. Nem tudom, ki, de valaki mondja meg, miért nem működött itt a motor. Náluk [a csapatnál] megvannak az adatok. Nem azt akarom, hogy elmagyarázzák, miért voltam lassú, hanem azt, hogy miért nem működött a motor. A legjobb köröm is mintegy két másodperccel lassabb volt, mint az élmezőnyé. Ez nagyon furcsa.”
Végül Bagnaia a vasárnapi esélyeit már nem is akarta latolgatni: „Ahogy mondtam, az itteni teljesítményem kívül esik a hatókörömön. Remélem, holnapra fordítani tudunk a helyzeten, de amit ma láttunk, az elfogadhatatlan.”
Hiába a gyenge szereplés, a Ducati a sprinten bebiztosította világbajnoki triplázását