Luca Marini bírálta Raúl Fernández manőverét, amelynek következtében mindketten pozíciót vesztettek az Indonéz Nagydíjon, mivel szerinte mindketten dobogótól estek el. A gyári Honda pilótája ugyanakkor hangsúlyozta, a legfontosabb, hogy továbbra is fejlődnek.
Luca Marini ötödik lett az Indonéz Nagydíjon. Ez önmagában nem hangzik rosszul, ám annak fényében csalódáskeltő, hogy a futam körülbelül feléig a dobogós helyekért harcolt, hiszen bár Fermín Aldeguer elhúzott, a második pozícióra minden esélye megvolt. Ez utóbbit azon a ponton Pedro Acosta birtokolta.
It gets SPICY for second place 🌶️#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/vfpOmdUCo1
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 5, 2025
Hozzájuk csatlakozott Raúl Fernández, aki a sprintpódium után pályafutása első főfutamos dobogójára hajtott. A Trackhouse motorosa azonban már a 12. körben hibázott, amikor Marinit követve bevetődött Acosta mellé, ám igencsak túlcsúszott az ideális íven. Azonban a gyári Honda és KTM csatája miatt két körrel később ismét utolérte őket, majd bebújt az olasz motoros mellé, aki aláfordult, majd a következő kanyarban összeértek, és mindketten pozíciót veszítettek. A 28 esztendős pilóta bírálta ellenfelének manőverét.
We’ve got a bit of an Acosta train here 🚂@rins42 now goes through! 🤯#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/c4Nlugn1Tl
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 5, 2025
„Raúl nem volt túl okos abban a pillanatban – nyilatkozta. – Ő csak egy pozíciót veszített, én viszont ötöt buktam. Fermín és [Marco] Bezzecchi után ő és én voltunk a leggyorsabbak, ez mindkettőnknek egy könnyű dobogó lett volna. Fantasztikus lett volna mind a Honda, mind az Aprilia számára. Szerintem hibázott. Kár azokért az emberekért, akik annyira keményen dolgoznak, és akik így meg lettek fosztva ettől az eredménytől, illetve az ünnepléstől.”
Ami a következményeket illeti, rövid távon Fernández úszta meg olcsóbban az incidenst, hiszen őt csak Álex Rins előzte meg. Marini mellett Álex Márquez is elment, ám ő annyira elveszítette a ritmusát, hogy a következő másodpercekben többen is maguk mögé utasították. Ráadásul, mivel forgalomba keveredett, az első gumi hőmérséklete is hirtelen megnőtt.
„Öt motorral hátrébb kerültem, és minden megszűnt működni – magyarázta a kétszeres királykategóriás dobogós, majd konkrétumokat is említett. – Alig tudtam motoron maradni, nem voltam képes bedőlni, minden hihetetlenül bonyolult lett. A világ legkönnyebb második helye lehetett volna, de végül a legnehezebb ötödik lett belőle.”
Aldeguer első MotoGP-futamgyőzelmét aratta, Marc Márquez belesérült Bezzecchi hibájába
Merthogy Marininek végül valamelyest sikerült visszazárkóznia, és ötödikként zárt, közvetlenül Fernández előtt. Ezzel a sprinteket is ideértve a Honda zsinórban négy olyan futamnál jár, amikor az egyik pilótájuk az első ötben végzett. Ilyesmi először fordult elő azóta, hogy minden hétvégén két versenyt rendeznek. „Dühösen, de mosollyal az arcunkon távozunk – összegzett Marini. – Az a fontos, hogy továbbra is fejlődünk.”