back to top
2025. október 06. 21:28
KezdőlapMotoGPVészesen közeledik a kétes értékű rekordokhoz, Acosta mégis örül Aldeguer sikerének

Vészesen közeledik a kétes értékű rekordokhoz, Acosta mégis örül Aldeguer sikerének

Pedro Acosta lokálpatriótaként örül Fermín Aldeguer sikerének, és úgy véli, ez neki is jót tesz. A gyári KTM pilótája szerint egy területen hátrányban vannak a többiekhez képest, és ismét előrelépést sürgetett a mattighofeniektől.

Pedro Acosta második helyen zárta az Indonéz Nagydíjat, és szép csatákban védte meg pozícióját az őt támadó versenyzőkkel szemben. A 21 éves pilóta mindössze a futamot nagy fölénnyel megnyerő Fermín Aldeguerrel nem tudott mit kezdeni, aki így előbb lett MotoGP-futamgyőztes, mint ő, mindezt úgy, hogy azonos tartományból származnak.

Aldeguer első MotoGP-futamgyőzelmét aratta, Marc Márquez belesérült Bezzecchi hibájába

Ráadásul Acosta egyre közelebb kerül néhány kétes értékű rekordhoz. A gyári KTM motorosának ez volt a nyolcadik királykategóriás dobogója, így már csak négyre van Colin Edwardstól, aki a legtöbb pódiummal rendelkezik úgy, hogy azok közül egyik sem győzelem. Ami pedig a második helyeket illeti, a kétszeres világbajnoknak ez volt a negyedik „ezüstérme”: ebben a tekintetben Peter Williams a rekordtartó héttel, de a négyütemű korszakban szintén Edwards vezet öttel, vagyis ezen a téren már csak egyre van a csúcs. Ennek ellenére az érintett lokálpatriótaként nem bánja, hogy honfitársa „megelőzte”, sőt, szerinte ez neki is jót tesz.

„Ez teljességgel hihetetlen – nyilatkozta. – Nagyon boldog vagyok a régió és Fermín miatt. Murciának nagyon jó, hogy ismeretlen arcok folyamatosan jönnek ide. A közelmúltig senki nem látogatott el hozzánk, most pedig tele van turistákkal. Ez mindannyiunknak jó. Tudom, hogy miért harcolok, és ismerem a korlátaimat, úgyhogy örülök Fermínnek, megérdemli. A Ducati nagyon okosan járt el, hogy ennyire korán szerződtette, rászolgált. Le Mans-ban jó versenyt futott, amikor megelőzött, Ausztriában is nagyon jól ment ugyanilyen szerkezetű gumival, most pedig feltette az i-re a pontot. Ez mindannyiunknak jó. Nekem is, hogy keményebben hajtsak. Jobb versenyzővé válok, mint amilyen az év elején voltam, versenyképesebb vagyok. Nem követek el buta hibákat, és folyamatosan az első ötben vagyok. Most már csak arra van szükségem, hogy a KTM egy lépéssel tovább vigyen. Eljön a mi időnk. Jól motorozom, és a pozitívumokra kell koncentrálnunk, a rosszakat pedig el kell felejtenünk.”

Acosta az ötödik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a sprinten jó pozícióból esett el, így már csak ezért is fontos volt, hogy vasárnap javítson. A verseny elején a vezetést is átvette, de Aldeguerrel szemben nem volt sansza. Aztán a futam különböző pontjain Luca Marinivel, Raúl Fernándezzel, Álex Rinsszel és Álex Márquezzel csatázott.

„Ez volt a maximum, amit ki tudtunk hozni magunkból – fogalmazott. – A szombati bukás után nem kockáztattunk túl sokat. Ismerjük a motorunk korlátait, és tudjuk, hogy keményebb gumikat kell használnunk, mint a többieknek. A második szektor egész hétvégén meggyötört, így ez a futamon sem történhetett másképpen. Örülnünk kell, hogy visszatértünk a dobogóra. Kiegyensúlyozottak és versenyképesek voltunk a hétvégén.”

Acosta közepes első abroncsot választott, ahogyan a két rajthoz álló márkatársa is, ám ezzel a KTM egyedül maradt a márkák között. A 21 esztendős motoros tudta, hogy nehéz dolga lesz a gumimelegítés terén, ráadásul a nyomással is küszködött, olyannyira, hogy egyszer szándékosan engedte maga elé Rinst. Ennek kapcsán ismét hangsúlyozta, hogy az osztrák gyártónak javulnia kell.

Aldeguer nem akar megpihenni a győzelme után, Acosta végig tudta, hogy hátrányban vannak

„Lehetetlen, elképzelhetetlen azzal a gumival versenyezni – utalt a lágyra. – Az időmérőn csak két kört tudtam megtenni azzal a gumival, nem tudtuk megcsinálni. Szombaton kockáztattam a közepes abronccsal, amely nem volt rossz, nem követtem el nagy hibákat. Ezen a ponton viszont ragaszkodom hozzá, hogy nyomást kell gyakorolni a gyárra, hogy előrelépjünk, és közelebb kerüljünk a győztesekhez, mert a Ducati és az Aprilia nagyon erősek.”