Miguel Oliveira leszögezte, büszkén tekint vissza királykategóriás pályafutására, hiszen nem sokan mondhatják el magukról, hogy futamot nyertek a legmagasabb géposztályban. Ugyanakkor úgy véli, sokszor rosszkor volt rossz helyen, és nem volt szerencséje.
Immáron teljesen biztos, hogy Miguel Oliveira jövőre nem lesz ott a MotoGP-ben állandó versenyzőként. A portugál motoros idén a Pramacnál versenyez, ám a szezon elején – részben sérülése miatt – nem váltotta meg a világot. Ennek következtében a Yamaha Jack Millert tartja meg, így 2026-ban az ausztrál pilóta lesz Toprak Razgatlıoğlu csapattársa.
Oliveira jó eséllyel öt futamgyőzelemmel fogja lezárni királykategóriás karrierjét. Ezek mindegyikét a KTM színeiben nyerte, az első kettőt a Tech3 színeiben, a maradék hármat a gyári istállóval. Ennélfogva természetesen nincs szégyenkeznivalója, és ezt ő is érzi, amikor összegezte az elmúlt szűk hét esztendőt.
„Természetesen nagyon büszke vagyok, mert amíg az ember nem akasztja szögre a bukósisakot, addig nincs igazán ideje visszatekinteni mindarra, amit elért – nyilatkozta a MotoGP műsorában. – Ezzel együtt az is igaz, hogy a MotoGP-t illetően kicsit korán jött ez a visszatekintés. Természetesen büszke vagyok. Büszke vagyok rá, hogy sikerült győzelmeket aratnom. Nem sok MotoGP-versenyző mondhatja el magáról, hogy ténylegesen nyert pár futamot. Én a Moto3-ban, a Moto2-ben és a MotoGP-ben is diadalmaskodtam. Szóval erre büszke vagyok, de úgy érzem, nem értem el mindent, amit szerettem volna.”
Hogy mire gondolt Oliveira? Nos, a KTM-nél nem tudott kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, amit jól mutat, hogy öt győzelme mellett mindössze kétszer állt dobogóra, mindkét alkalommal 2021-ben. Ennek is volt a következménye, hogy 2022-ben elveszítette a gyári KTM ülését, majd ott is hagyta a gyártót, és az RNF-hez igazolt. Ott pedig több sérülés és teljesítményhiány is hátráltatta, ahogyan a Trackhouse-nál, majd a Pramacnál is.
Úgy vélem, talán nem volt ideális az időzítése annak, hogy mikor csatlakoztam bizonyos projektekhez – fogalmazott. – Emellett amióta 2019-ben bemutatkoztam a MotoGP-ben, ötszázaléknyi szerencsém volt. Azonban büszke vagyok arra, ahogyan a csapatoknál viselkedtem a paddockban. Sokakkal összebarátkoztam, és mindig pozitív hatással voltam mindenkire, aki megismert.”
Oliveira jövője csak részben dőlt el, már ami a 2026-os évet illeti. Az már biztos, hogy a Superbike-világbajnokságban fog versenyezni, ahol a BMW-nél Danilo Petruccival együtt váltják Razgatlıoğlut és Michael van der Markot. Emellett viszont nem kizárt, hogy valamilyen szinten marad a MotoGP-ben, hiszen elképzelhető, hogy tesztpilótai szerepet fog betölteni az Apriliánál. Ehhez azonban a bajorok engedélyére is szükség van.