back to top
2025. október 23. 00:48
KezdőlapSuperbikeBulega nagy fölénnyel az élen, a Ducati és a Yamaha szerzeménye is...

Bulega nagy fölénnyel az élen, a Ducati és a Yamaha szerzeménye is jól kezdett a Superbike-vb tesztjén

Nicolò Bulega nagy előnnyel zárta mindkét napot az élen a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjén. Az első napon a Yamahán debütáló Xavi Vierge, míg a másodikon idei csapattársa, az új Ducatival ismerkedő Iker Lecuona végzett a második helyen.

Az előző hétvégén rendezett szezonzáró után téli pihenőre vonul a Superbike-világbajnokság mezőnye, ám a jövő évi mezőny egy része kedden és szerdán még tesztelt Jerezben. Az időjárás csak az első nap elején akadályozta némileg a munkát az eső miatt, másnap viszont verőfényes napsütés fogadta a pályára guruló versenyzőket.

Toprak Razgatlıoğlu távozásával Nicolò Bulega tűnik a 2026-os idény toronymagas esélyesének. A gyári Ducati motorosa ennek megfelelően mindkét napon jelentős különbséggel zárt az élen, legjobb ideje a szerdai 1:37.587 másodperc volt. Az olasz motoros már az új Panigale V4R-rel körözött, amelyről úgy vélekedett, hogy bár a kanyarodás terén gyengébb az előző verziónál, a fékezés tekintetében jobban muzsikál.

Rajta kívül csak leendő csapattársa, Iker Lecuona képviselte a Ducatit. A spanyol motoros három napja még a Hondán versenyzett, vagyis neki teljes mértékben újdonságot jelentett ez a technika. Kedden még csak kilencedikként zárt, szerdán viszont 70 kört megtéve több mint 1 másodpercet javított, és második lett. Persze ezt több szempontból is helyén kell kezelni: egyfelől a teszten elért eredményekből általában nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, másrészt így is 857 ezredet kapott Bulegától. Ráadásul nem minden gyártó képviseltette magát mindkét napon.

Ilyen volt például a Yamaha, amelynek 2026-os pilótái csak kedden vitték pályára motorjaikat. Az ivataiak kifejezetten biztatóan muzsikáltak, hiszen négyen is felsorakoztak Bulega mögött. Közülük is a gyári istálló új szerzeménye, Xavi Vierge volt a leggyorsabb, aki 1:39.137-es idejével 1,110 másodperccel maradt el Bulegától. Mögötte a Supersport-vb idei világbajnoka, Stefano Manzi, Bahattin Sofuoğlu és Andrea Locatelli lett a sorrend. Remy Gardner nem volt tökéletes állapotban hétvégi balesete után, és mindössze 16 kört teljesítve kilencedik lett, míg a Motoxracing héten bejelentett versenyzője, Mattia Rato tizenharmadikként zárt.

Hivatalos: megnevezte 2026-os pilótapárosát a Motoxracing

A Bimota ugyan mindkét napon pályára gördült, de az első napon csak a márka tesztpilótája, Xavi Forés vitte pályára a KB998-ast. Szerdán aztán Alex Lowes és Axel Bassani is nyeregbe pattant. Előbbi 44 körrel a harmadik helyen zárt 1,169 másodperces lemaradásban, utóbbi mindössze 19 körnél állt meg, és 294 ezreddel maradt el csapattársától.

Közéjük ékelődött be Michael van der Mark, aki immáron tesztpilótaként képviselte a BMW-t, miután jövő évi versenyzői közül egyikük sem állt rendelkezésre. Danilo Petrucci ugyanis továbbra is lábadozik sérüléséből, míg Miguel Oliveira éppen túl van a MotoGP Phillip Island-i hétvégéjén, és a Maláj Nagydíjra készül. Hasonló cipőben járt a Honda, hiszen Somkiat Chantrának és Jake Dixonnak szintén Sepangban lesz jelenése. Helyettük a Supersport-vb-n szereplő Corentin Perolari, a brit Superbike-bajnokságba visszatérő Ryan Vickers, valamint az enduranc-vb-n versenyző Alan Techer gyűjtött adatokat.

Végezetül a Kawasaki egyetlen versenyzője, Garrett Gerloff sem maradhat ki a felsorolásból. Az amerikai motoros ugyancsak kizárólag kedden ült motorra, ekkor 1:39.689-cel nyolcadikként végzett. Az ő szempontjából mindenképpen jó hír, hogy ismét Les Pearson lesz a versenymérnöke, akivel még a Yamahánál és a BMW-nél dolgozott együtt.

A jerezi teszt első napjának végeredménye

A jerezi teszt második napjának végeredménye