A MotoGP a Maláj Nagydíjtól kezdve több szabálypontot is bevezetett. A versenyzők nem térhetnek vissza a pályára, ha az edzés vagy az időmérő utolsó három percében buknak. Emellett jelezniük kell, ha a bokszutcába hajtanak, valamint mostantól kezdve nem cikkcakkozhatnak a pitben. Utóbbi téma kapcsán többen is véleményt formáltak.
Javában zajlik a MotoGP Maláj Nagydíjának pénteki napja. Az első szabadedzésen Fermín Aldeguer zárt az élen, ebből azonban messzemenő következtetéseket nem szabad leszűrni. Egyrészt jelentősen elmaradtak a körrekordtól, másrészt a tréning utolsó harmada a lehulló eső miatt tulajdonképpen semmissé vált.
Azonban a mezőnynek nemcsak a meleg időjárással, valamint a továbbiakban is várható esővel, hanem új szabályokkal is szembe kell néznie. A MotoGP ugyanis már a Maláj Nagydíjtól kezdve új regulákat vezet be, amelyek több alapvető pillérre vezethetőek vissza. A következőkben pedig ezeket fogjuk kibontani.
Az első, ha nem a legfontosabb szabálypont az edzésekre, valamint az időmérőre vonatkozik, azoknak is a véghajrájára. Amennyiben a pilóta a program utolsó három percében bukik, nem térhet vissza a pályára. A motorját kizárólag a szervizúton indíthatja újra. Ettől azt várják, hogy csökkentsék a sárga zászlós periódusokat a legkritikusabb másodpercekben.
A versenyzőknek innentől kezdve figyelmeztetniük kell a mögötte motorozókat arról, hogy ő a bokszutcába hajt. Mindezt a lábuk kinyújtásával tehetik meg. Emellett a versenyzőket arra is emlékeztették, hogy ha a szezon utolsó versenyén olyan büntetést kapnak, amelyet már nem tudnak letölteni, akkor az nem évül el, hanem viszik át magukkal a 2026-os szezon kezdetére. Ez jelen sorok írásakor Jorge Martín szempontjából lehet lényeges, ha idén már nem látjuk motoron. Mint ismeretes, a spanyol pilóta motegi incidense továbbra is lóg a levegőben.
Zarco szerint Martín „őrültséget csinált”, majdnem átment rajta
Szintén fontos szabálypont, hogy a versenyzők a sepangi fordulótól kezdve a bokszutcában nem közlekedhetnek cikkcakkban, azaz ilyen formában nem melegíthetik a gumikat. Ez több versenyzőt is érzékenyen érinthet, ugyanis páran előszeretettel teszik mindezt. Közéjük tartozik Fabio Quartararo, aki a csütörtöki médianapon meg is nyilvánult a témában.
„Úgy érzik, hogy ez nem biztonságos, de ezt csinálom tizenöt éve, és semmi nem történt – nyilatkozta. – De talán oka van ennek. A probléma inkább az lesz, hogy korábban is ezt tettem, úgyhogy néha megeshet, hogy előbújik belőlem a rutin. Vannak olyan dolgok, amivel nem értek egyet, de ez számomra nem probléma.”
E témában további versenyzők is megszólaltak. Pedro Acosta sok értelmét nem látja ennek a szabályozásnak, míg Raúl Fernández amellett érvelt, hogy hűvösebb időben még így is sokkal nehezebb dolguk van. Pol Espargaró pedig arra mutatott rá, hogy igenis kell cikkcakkozni, hiszen ezekhez a motorokhoz nem úgy kell hozzáállni, mint egy utcai konstrukcióhoz.
Bezzecchi formája vagy az Aprilia korábbi hátránya lesz meghatározó Sepangban? – hétvégi menetrend

