back to top
2025. október 25. 14:57
KezdőlapMoto2Holgado agyonverte a Moto2 mezőnyét, Almansáé volt a slusszpoén a Moto3 malajziai...

Holgado agyonverte a Moto2 mezőnyét, Almansáé volt a slusszpoén a Moto3 malajziai időmérőjén

Daniel Holgado elképesztő idővel, több mint fél másodperces előnnyel szerezte meg a rajtelsőséget a Maláj Nagydíj Moto2-es időmérőjén, amelyen Manuel González sokkal jobban végzett Diogo Moreiránál. A Moto3-ban David Almansáé volt az utolsó szó, és ezt sikerült pole pozícióra váltania.

Magyar idő szerint kora reggel rendezték a Moto2 és a Moto3 időmérőjét a Maláj Nagydíj szombati napján. A középső kategóriában ezúttal is Daniel Muñoz, illetve Harrison Voight helyettesítette Deniz Öncüt és Unai Orradrét, emellett két hazai versenyző, Azroy Anuar, valamint Helmi Azman kapott lehetőséget szabadkártyásként. A legkisebbeknél Joel Esteban Dennis Foggiát, Brian Uriarte pedig David Muñozt pótolta, emellett egy maláj szabadkártyás itt is elindulhatott Hakim Danish személyében.

Ez történt a Moto2-ben

A Moto2-ben Manuel González, Jake Dixon, Albert Arenas, Barry Baltus, Daniel Holgado, David Alonso, Arón Canet, Álex Escrig, Tony Arbolino, Diogo Moreira, Filip Salač, Daniel Muñoz, Izan Guevara és Collin Veijer jutottak be a Q2-be a pénteki edzés eredménye alapján. A Q1 rajtjának pillanatában a levegő 33, az aszfalt 46 fokos volt.

Az első gyorskört Ayumu Sasaki teljesítette, a 25 éves pilóta 2:04.458 másodpercig jutott, ennél azonban jó páran gyorsabbak voltak. Az élen a három rajthelyre megbüntetett Iván Ortolá kezdett 2:03.929-cel, 4 századdal megelőzve Adrián Huertast, mögöttük pedig Jorge Navarro és Joe Roberts álltak még továbbjutásra. Az Italtrans pilótája aztán a következő körében bukott, Alonso López viszont egy nagy mentésnek köszönhetően megúszta az esést.

A leintés után ugyan változott a sorrend, de a továbbjutók összetétele nem: Navarro 2:03.899-cel húzta be a Q1-et, majd Ortolá és Huertas nem gyorsultak, Robertsnek viszont ezt meg kellett tennie a Q2-höz. Az amerikai versenyző 83 ezreddel maradt el a Forward pilótájától, de ami fontosabb, hogy 18 ezreddel előzte meg Sasakit, aki így ennyivel csúszott le a továbbjutásról.

A Q2-ben Moreira és González rögtön összecsaptak, hiszen előbb a brazil versenyző szúrt be honfitársának az 1-es kanyarban, majd a 2-esben fordítva történt meg ugyanez, amivel tönkretették egymás körét. Az első kísérletek során Baltus 2:03.559-s pályacsúccsal állt az élre, 22 ezreddel megelőzve Arenast és további 206-tal Arbolinót. Canet volt a negyedik, míg González a tizedik, Moreira a tizennyolcadik pozíciót foglalta el. Nem sokkal később Holgado feljött a harmadik pozícióba, 6 századdal elmaradva a belga pilótától.

Miután a pilóták ismét elhagyták a garázst, Baltus 2:03.420-ra javított, amire szüksége is volt, hiszen Dixon csak 29 ezreddel volt lassabb nála. Muñoz a harmadik helyre jött fel, míg González ugyancsak javított, de így is csak a nyolcadik volt. Igaz, Moreiránál így is jobban állt, utóbbi ugyanis csak tizenkettedik volt.

A leintés után érkezett Holgado, és döbbenetes idővel, Baltust 562 ezreddel megverve szerezte meg a pole pozíciót, míg Dixon maradt a harmadik. González végül hetedik lett, amivel önmagában nem lehetne túlságosan elégedett, de így is jóval kedvezőbb helyzetből kezdi majd meg a futamot, mint a tizenhatodikként záró Moreira.

A Moto2 sepangi időmérőjének végeredménye

Így zajlott a Moto3

A Moto3-ban José Antonio Rueda, Álvaro Carpe, Uriarte, Ángel Piqueras, David Almansa, Taiyo Furusato, Joel Kelso, Jacob Roulstone, Luca Lunetta, Scott Ogden, Danish, Matteo Bertelle, Eddie O’Shea, valamint Adrián Fernández kezdett volna a Q2-ben, ám a Tech3 ausztrál motorosa nem lehetett ott a mezőnyben, ugyanis továbbjutó ideje ellenére eltört a bal keze, aminek következtében Máximo Quiles foglalta el a helyét. A Q1 elején a levegő hőmérséklete 32, az aszfalté 45 fokos volt.

A mezőny tagjai kicsit kivártak a pályára gurulásig, majd Ryusei Yamanakáé volt az első mért kör. A japán pilóta 2:11.261-gyel nyitott, miután Cormac Buchanan bukott. Ezzel maradt is az élen, 442 ezreddel megelőzve Valentín Perronét, a többieknek pedig nem volt értékelhető idejük.

5 perccel a leintés előtt Guido Pini 252 ezredes hátránnyal ugrott fel a második pozícióba, míg Ruché Moodley a negyedik legjobb időt futotta meg. Az első két helyezett aztán nem is jött ki a hajrára, és jól is tették, hiszen nem változott a továbbjutók sorrendje, vagyis Yamanaka, Pini, Perrone és Moodley kerültek be az időmérő második szakaszába.

A Q2-ben rögtön pályára rajzott a mezőny állva maradt része, és Furusato vezetésével le is adta első lövését. A Honda Team Asia motorosa Uriarténak a 15-ös kanyarban bekövetkezett esése után 2:11.144-gyel kezdett, amelynél bőven voltak jobb idők. Például a 2:10.076-tal nyitó Ruedáé, aki 22 századdal előzte meg csapattársát, Carpét, Piqeurasnak pedig további 131 ezred volt a hátránya. Utóbbi aztán a következő körében elesett, egészen pontosan a 4-es kanyarban. Az idei világbajnok aztán hiába volt gyorsabb korábbi önmagánál három szektort követően, inkább visszahajtott a bokszba.

Miután a pilóták visszatértek a pályára, Ruedának két piros szektor után nagyot kellett mentenie, míg néhány másodperccel később Bertelle bukott. A többiek közül Pini 78 ezredes hátránnyal feljött a második helyre, ideiglenes csapattársa, a mindössze második világbajnoki hétvégéjét teljesítő Uriarte pedig hozzá képest 85 ezredes lemaradással a harmadikra. Perrone az ötödik, Quiles a hatodik pozícióba ugrott fel. A legvégén már csak Furusatóra és Almansára kellett figyelni, rájuk viszont nagyon: előbbi ugyanis 2:09.940-nel átvette a vezetést, de nem sokáig, ugyanis a Leopard pilótája 94 ezreddel nála is gyorsabbnak bizonyult, így övé lett a pole pozíció.

A Moto3 sepangi időmérőjének végeredménye