back to top
2025. október 27. 19:58
KezdőlapOffroadLiszka Roland újabb skalpot szerzett, ismét ő a Dombok Királya

Liszka Roland újabb skalpot szerzett, ismét ő a Dombok Királya

Liszka Roland győzelmével zárult a 42. Királyválasztó, ezzel ismét megvédte címét, és immáron negyedik skalpját szerezte a piliscsévi dombokon. Tádics Dániel kaparintotta meg az ezüstérmet, míg Mario Hirschmügl zárt a harmadik helyen. Az egyórás viadalon a dráma sem maradt el, de nem csak a harmadosztály E3-as kategóriája hozott izgalmas véghajrát. 

Egy kifejezetten hosszú szünetet követően a negyedik állomással folytatódott a TRP Hungary által támogatott endurokrossz országos bajnokság. Ez a forduló különlegességgel is bírt, ugyanis szombaton a nagy hagyományokkal rendelkező Királyválasztó következett, amely már a 42. volt a sorban. Az eseményre a P1race.hu is ellátogatott.

Megérte halasztani: jó futamokat és parázs csatákat hozott az endurokrossz-ob veszprémvarsányi fordulója

A helyszín ezúttal is a piliscsévi MX Track volt, amely 7 kilométer hosszú, a pálya körüli munkálatokat pedig a Lantos József vezette csapat végezte. Maga a vonalvezetés egy dimbes-dombos, nagy és látványos ugratókkal teletűzdelt egységet alkotott, de egy sziklás-gumis akadály is helyet kapott. A porra is gondoltak (emlékezetes, hogy Nagytarcsán kimondottan nagy problémát okozott), ugyanis folyamatosan locsolták a nyomokat. A kategóriákat a reggeli órákban még viszonylag hűvös, de napos idő fogadta, valamint az eső sem esett.

Mi fán terem az enduro? – 1. rész

Paizsé az ötvenperces viadal, drámai véghajrá az egyórás versenyen

A programot az Ifi 85 és a Lady kategória kezdte. Mindkét kiírásnak ötven perc volt a futamideje, viszont nem a teljes vonalvezetést használták. A rajtok tisztán alakultak. Előbbi csoportban Paizs Doma, ifj. Radek Bohuslav és ifj. Vágó Norbert szinte azonnal megléptek a mezőny elől, az 575-ös rajtszámú motoros pedig közülük is kiemelkedett, nem mellesleg az ugratókat is megfűszerezte. Bohuslav és Vágó pedig egymással voltak elfoglalva, utóbbi pilóta folyamatosan lopta a távolságot. Előzni azonban nem tudott, a helycserét végül a tankolásnál abszolválták. Paizsra azonban nem volt ellenszerük, simán behúzta az Ifi 85-ös kategóriát. A Lady versenyét Tamás Lora nyerte, szintén nagy fölénnyel.

A program már a teljes pályán az egyórás futammal folytatódott, ahol a harmadosztály mindhárom csoportja, az Elektro, valamint a Szuperveterán kategória versenyzői álltak rajthoz. Népes mezőny verődött össze, a rajtnál pedig figyeltek egymásra, viszont azt követően komoly helyezkedés alakult ki a mezőny sűrűjében. Eleinte Jámbor Manó ragadta magához a kezdeményezést, és nagy előnyt épített ki Czelter Dániellel szemben. Viszont az utóbbi motoros meg tudta fordítani az állást. Jámbor azonban olyannyira nem hagyta magát, hogy tizenöt perccel a vége előtt mindössze 3 század volt a különbség a két pilóta között.

Mi fán terem az enduro? – 2. rész

A véghajrában azonban megtörtént a dráma. A sziklás-gumis szekcióban (amely korábban is szedte áldozatait) Császár Olivér bukott. Jámbor balról próbálta kikerülni, azonban ráfázott erre a manőverre, és ő is elesett. Czelter azonban megingathatatlan maradt, és végül nemcsak az E3-at, hanem az összesítettet is meg tudta nyerni. A leintést követően pedig elárulta, hogy mindössze fél liter benzin maradt a tankban.

Jámbor ráadásul a harmadik helyig esett vissza, miután az E2-t bezsebelő Dobrovolni Adrián is levadászta. Ami a többi kategótiát illeti, az E1-ben Egri István zárt az élen. A Szuperveteránok között Nagy Péter diadalmaskodott, az Elektróban pedig Kádár Dominik végzett az első helyen.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

Liszka a Superpole-on is verhetetlen, szoros befutók a legkisebbeknél

A következő napirendi pontunk a Superpole futam volt, ahol a legerősebb versenyzők vehették részt. A tizennyolc motorost három turnusba osztották, ahonnan az első kettő juthatott be a döntőbe, a harmadik és a negyedik helyezett pedig a reményfutamban kapott helyet.

Az első futamból a motokrosszos Nikolics Boldizsár és Nádor Balázs kvalifikálta magát a döntőbe, miután utóbbi komoly felzárkózást mutatott be. A második viadalon ifj. Ott Kornél és Zsigovits Norbert zártak az első két helyen, miután a csákánydoroszlói származású motoros Sánta Gáborral vívott. A harmadik versenyen pedig Liszka Roland (akit külön is üdvözöltek az elmúlt hetekben elért nemzetközi eredményei miatt) és Tádics Dániel bizonyultak a leggyorsabbnak. A reményfutamból Horváth Zsombor jutott tovább, az a Molnár Gábor pedig végül kiszorult a döntőből, aki még vezette is a saját selejtezőjét. A finálé Liszka győzelmével zárult, mögötte Ott és Zsigovits végeztek, Nikolics számára pedig idő előtt ért véget a viadal.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

A Superpole futamokat követően a legkisebbek, azaz az Ifi 50 és az Ifi 65 következtek. Mindkét csoport a rövidített vonalvezetést használta. Előbbi kategóriát egy szoros befutót követően Veres Ádám nyerte, miután közte és Henzer Elina között 1,7 másodperc döntött. Utóbbiak elszámolásában pedig Szép Sebestyén bizonyult a leggyorsabbnak, annak ellenére, hogy utólag szabálytalan tankolás miatt büntetést is kapott.

Érinthetetlen Liszka és egy újabb címvédés

A nap pedig természetesen a kétórás versennyel zárult, ahol a hatvanperces viadalhoz hasonlóan több kategória is érintett volt. A PRO1 és a PRO2 mellett a Veterán, a Kadét (ők nyolcan perc után kiállhattak), a Páros, az Expert 1 és az Expert 2 is tiszteletét tette, ennek köszönhetően pedig újfent egy népes mezőny verődött össze.

Liszka már az első percekben az élre tört, és folyamatosan növelte az előnyét. Mögötte párosával rendeződtek a pilóták, az ezüstéremért Ott Tádiccsal, míg a negyedik helyért Nikolics Hirschmügllel vívott. A Szanki Motor SE versenyzője hamar rövidre zárta a második helyért zajló küzdelmeket, Ottnak pedig inkább hátrafelé kellett tekintgetnie, ugyanis Nikolics kezdett közeledni rá.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

Liszka és Tádics helyezései egyáltalán nem forogtak veszélyben, a váci származású motoros simán húzta be a Királyválasztót, ezzel nemcsak, hogy megvédte a címét, de a negyedik koronáját szerezte meg. A harmadik helyen Hirschmügl zárt, miután a verseny második felére megrázta magát. Ott végül egészen az ötödik pozícióig esett vissza, közéjük pedig Nikolics ékelődött be, aki a PRO1-et is bezsebelte. Apropó PRO1, a Nádor és Sánta közötti párharc ezúttal is folytatódott. Eleinte utóbbi motoros felé állt a zászló, azonban előbbi végül meg tudta fordítani az állást.

Ami a további kategóriákat illeti, a nagy hagyománnyal bíró Páros verseny szoros befutóval kecsegtetett, ugyanis a Zsigovits – Péter László duó öles léptekkel közeledett a Firtosvári Gábor – Hertlik Donovan kettősre. Végül utóbbiak meg tudták őrizni a vezetést, a Veteránok között pedig Szatyina Gábor diadalmaskodott. Az Expert 1-ben Gyurik Bence, míg az Expert 2-ben Czeglédi Balázs zárt az élen.

A nap pedig a díjátadókkal zárult, ahol minden kategória legjobbjai megkapták a jól megérdemelt elismeréseiket. Ennek végén pedig egy kisebb ceremónia kíséretében Liszkát is megkoronázták. A részletes eredmények az alábbi linken keresztül érhetőek el. Az endurokrossz országos bajnokság november 22-én, az écsi Rábaringen zárul. Az enduroszezonnak már vége, az utolsó fordulót Szandaváralján rendezték, ahol Hirschmügl két győzelemmel biztosította be bajnoki címét.

enduro szakág